انتقاد نماینده تهران از شورای نگهبان؛

رد صلاحیت ها شوک آور بود/گرفتاری مردم را با این مسائل دو چندان نکنیم

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به رد صلاحیت ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس از سوی شورای نگهبان انتقاد کرد.

رد صلاحیت ها شوک آور بود/گرفتاری مردم را با این مسائل دو چندان نکنیم

عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت حوادث اخیر یادآور شد: هنگامی که قانون اساسی را می‌نوشتند در مجلس نشسته بودم بحث بر سر این بود که نظارت را به چه نهادی بدهیم؛ اعضای شورای نگهبان این موضوع را مطالعه کند که چرا نظارت را به آن‌ها دادیم. به خاطر این که احساس کردیم ۶ فقیه عادل در آن جا حضور دارند. این برای این بود که دولت‌ها نتوانند نماینده به مجلس بفرستند. امیدوارم همین امروز شورای نگهبان همه را بازگرداند.

وی میزان ردصلاحیت‌ها را شوک‌آور توصیف کرد و گفت: اگر مجلس در راس امور نباشد بهتر است یک مجلس مشورتی ایجاد شود تا کشور را اداره کنیم و اعضای آن هم انقلابی باشند. یک سوم از نمایندگان این مجلس رد صلاحیت شدند و ۴۰ نفر هم ثبت نام نکردند. برخی می‌گویند ما که دیدیم کاره‌ای نیستیم ثبت نام نکردیم. به شورای نگهبان تبریک می‌گویم؛ گویا فتح الفتوحی رخ داده است. سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید بیش از ۹۰ نفر مشکل مالی داشتند؛ دادگاه صالحی تشکیل شود که این ۹۰ نفر با سخنگوی شورای نگهبان با هم محاکمه شوند.

هاشم زایی خطاب به سخنگوی شورای نگهبان انتقاد کرد: آقای کدخدائی بین افرادی که رد صلاحیت شدند برادر سه شهید هستند آیا به شهدا احترام نمی‌گذاریم؟ این‌ها در جبهه خون دادند. از شورای نگهبان می‌خواهم فقها و حقوقدانان هزینه‌هایی را که برای انقلاب دادند لیست کنند. گرفتاری مردم را با این مسائل دو چندان نکنیم.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از نطق خود گفت: سانحه هواپیمای اوکراینی اتفاقی بود که در زمان جنگ در برخی مناطق ممکن است رخ دهد و علت برخی اعتراضات از سوی مردم و خانواده‌ها این است که دیر این موضوع اطلاع رسانی شد. لازم است گروهی حقیقت‌یاب مسئله را روشن کند تا اعتماد عمومی بازگردد.

وی درباره شهادت سپهبد سلیمانی نیز اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی یک نماد ملی و یک قهرمان بود مردم نشان دادند که این موضوع فراجناحی است ای کاش حوادث اخیر رخ نمی‌داد و ما از این موضوع در زمان انتخابات به عنوان وحدت استفاده می‌کردیم ولی متاسفانه شوک عظیمی وارد شد.

به گزارش ایلنا، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: سانحه هواپیمایی اوکراین اتفاقی بود که افتاد و در زمان جنگی ممکن است در برخی مناطق این اتفاق رخ دهد اما اعتراض مردم این است که دیر اعلام شده و متاسفانه برخی کارشناسان را به تلویزیون آوردیم و به مردم دروغ گفته شد. امیدوارم این مسأله روشن شود تا این اعتماد برگردد.

نماینده مردم تهران گفت:‌ برادر عزیزمان حاج قاسم سلیمانی یک نماد ملی بود، یک قهرمان ملی بود و مردم نشان دادند ایشان جناحی نبود و فراجناحی بود، کاش این حوادث اتفاق نمی‌افتاد و ما از این اتحاد در زمان انتخابات استفاده می‌کردیم.

هاشم‌زایی گفت: مهمترین شوکی که طی این ۴۰ سال به بنده وارد شد، شهادت ایشان بود شوک بعدی نیز صلاحیت‌ها و رد صلاحیت‌ها بود. اگر قرار است مجلس در رأس امور نداشته باشیم یک مجلس مشورتی با اعضای انقلابی تشکیل دهید.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ نفر در این مجلس رد صلاحیت شده‌اند. من نمی‌توانستم به علت سنم ثبت نام کنم از عده‌ای پرسیدیم که گفتند ما چون دیدیم کاره‌ای نیستم، نیامدیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران گفت:‌ من به شورای نگهبان تبریک می‌گویم و سخنگوی این شورا به عنوان فتح‌الفتوح در تلویزیون حاضر می‌شود و درباره بررسی صلاحیت‌ها صحبت می‌کند. بنده از رهبری می‌خواهم یک دادگاه صالحه تشکیل شود و این ۹۰ نفر به همراه سخنگوی شورای نگهبان با هم محاکمه شوند.

وی افزود: افرادی رد صلاحیت شدند که برادر شهید هستند به شهدا هم احترام نمی‌گذاریم؟ برادر شهید رد صلاحیت می‌شود. گرفتاری‌های مردم را با این مسائل دوچندان نکنیم. زمانی که قانون اساسی نوشته می‌شد خبرگان اول آن را می‌نوشت، آنجا بحث بود که نظارت را به چه کسی بدهیم از اعضای شورای نگهبان می‌خواهم آن مذاکرات را بخوانند. ما این را به شورای نگهبان دادیم که شش فقیه عادل آنجا هستند.

وی در پایان گفت: امیدوارم شورای نگهبان همین امروز نظر خود را برگرداند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    کسی که خلاف کنه برادر شهید باشه هرکی میخواد باشه نباید تایید بشه .دارند ازخون شهیدشان استفاده میبرند .نباید هرننه قمری بره مجلس که هم دزد باشه هم هیز باشه هم گردن کلفت مجلس افرادی شایسته وکارامد میخواد نباید بگن چون خانواده شهید است باید فلان پست کلیدی مملکت راداشته باشه منم45 ماه جبهه بودم برای کشور ووطن وناموسم ومردمم رفتم دلیل نداره حالا هرچی اتیازه بدن به اینا خوب خودمون خواستیم رفتیم جبه حالا هرکسی به طریقی داره امتیاز وتسهیلاتشو میگیره ودم کدخدایی گرم هرکی بدرد نمیخوره تورا خدا رد صلاحیتش کنید این وضع مجلس بی خاصیتمونه از اولم همین بوده که هست

  • عدالت
    0

    اخه اصلاح طلبا تازه مردم از دست شما نمایندها راحت میشن ....شما بابت رد صلاحیت ناراحتین نه مردم

  • ناشناس
    0

    گرفتاری چیه اقا از این حرفها گذشته مردم را بیچاره و فقیر کردنند اینها هم همینو میخوان میخوان مردم فقیر باشند میخوان مردم بیچاره باشنند چهل سال یعنی وضع مردم بدترشده که بهتر نشده چهل ساله اقا می دانی یعنی چی چهل سال عمرمردم را گرفتند به خاطره خودشان مااسیرهای جمهوری اسلامی هستیم کی اسلام گفته مردم خفه کنید کی اسلام گفته گرانی کنید کی اسلام گفته مردم را بزنید کی اسلام گفته عمره مردم را بگیرید کی اسلام گفته نفس مردم را بگیرید وووووووووو خدا نابودشان کنه ملت راحت شن از دست این ستم گران نامرد خدا نشناس ملت فقیر شدن زور دروغ کتک زدن گرانی خفه کردن اسیر بودن اینها را اسلام گفته انقلاب کردیم که این زندگی و وضع و حال مردم بشه اینها دشمنان ما هستند نه کشورهای دیگر دشمن تو مملکت خودمان است

    نظرات شما -
    • م
      0

      لیستی رای دادن وحزبی رای دادن نتیجش اینه،ربطی هم با انقلاب ودین نداره زمانیکه مردم دیدن دوره اول دولت روز به روز وضع اقتصادیش وغیره بدتر میشه چرا دوباره اوردیمش روکار؟ ما خودمون رو و دینمون رو و هرچه دارشتیم رو فدای اخزاب کردیم ماپلی شدیم تااونها باشن خوش وسرمست.از سال 68(34سال فسادطلبها و8سالفسادگراها)خون مارو مکیدن، ایا خودمون انتخابشون نکردیم؟میتونستیم بیشتر دقت کنیم هنوز هم کم نیستن ادمای پاک ومتخصص وانقلابی واقعی که ملت براشون ارزشمندند

  • تقی عباس
    0

    بی پدر مادرها،،، کاسبان مجلس،، زاهدان دروغین،،،ریا کاران متظاهر منافق پول پرست،،، ژن خوب سازهای نجس،،، سفیر راستین سازان امریکا نشین،،، علی را چه کشت،،،نفاق دورویی تظاهر حسین را چه کشت ،،، خیانت ،، سکوت ،،، پول پرستی مجلس از پای بست ویران است با خون ۳ شهید معامله کردن کافی ست شورای نگهبان خدمتی نکرده ،،، بالاترین خیانت شورای نگهبان راه دادن شما حرامی های فاسق دزد خائن به مجلس است

  • عباس
    0

    کاش همه شون رو رد می‌کردید نماینده ما نبودن که نماینده دولت بودن

  • سید
    0

    .چه کسی گفته اگه کسی برادر سه شهید باشه باید تایید صلاحیت بشه(گیرم که پدر تو را که فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل) یا شاید هم خود آقای کدخدایی در جبهه ها بوده اجر اون محفوظ ولی اگه بعدش جرمی رو مرتکب بشه باید بخاطر حضور در جبهه یا شهید شدن سه برادرش باید دوباره تایید صلاحیت شه برو داستان آخر عاقبت زبیر سیف الاسلام رو بخوان آقای نماینده.یا اینکه رد صلاحیت اون آقا بی احترامی به خانواده شهداست؟؟؟؟ متاسفم برای فکرت و تحلیلت.شورای نگهبان قوی خار چشم دشمنان بیرونی و کوته فکران درونی

  • ژن معمولی
    0

    شورای محترم نگهبان خدا قوت دستتان درد نکنه . آقای نماینده در این قضیه نمی خواد از جانب مردم حرف بزنید . از همه جناح ها رد شدند . کسی که مشکل داره و رد میشه چه ربطی به شهید داره ؟ اگر 270 نفرتان هم رد می شدید به عنوان یک ایرانی ناراحت نمی شدم . هر کاری تا حالا کردین ، بسه . خداوند ریشه فساد و رانت و قوم و خویش بازی و .... را بکنه . ان شاالله . محض اطلاع شما نماینده محترم این حرف را می زنم ولی خودم ناراحتم که می گویم .بعضی از افراد می گویند اگر در جریان حمله دا عش به مجلس ،شماها از بین می رفتید ما ناراحت نمی شدیم .

  • IRANI
    0

    با رد صلاحیت شما ها مشکلات ما کمتر میشه شماها نباشید ما مشکلی نداریم

  • مهدی
    0

    ارتباط برادر شهید با خود شهید چیست ؟ شما از ابتدای اسلام را نگاه کنید گاها پدر و فرزند در دو جبهه حق و باطل رودرو شده اند . چند فرزند شهید را میخواید مثال بزنم که راهی برخلاف شهید رفته اند گیرم پدر تو هست فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل بعد هم چند نفر از کشتگان و عاشقان سلفی با فدریکا نیازه تومجلس ؟

  • م
    0

    طی ۶ سال گذشته بدترین خسارات تاریخ را اصلاح طلبان تدبیر و امیدی به کشور و ملت چه در مجلس و چه در دولت وارد نمودند بعوض عذر خواهی و استعفا مجددا مدعی شدن تشدید خسارت است بروید اجازه دهید کشور روی ارامش ببیند..

  • صادق غلامیان
    0

    نارضایتی مردم از مجلس بی دلیل نیست. این رد صلاحیت نشان از تشخیص درست مردم دارد

  • یا علی
    0

    شما منصب خودتو بچسب، خدا کریمه!!!!!

  • مانی
    0

    گرفتاری مردم امسال شما نمایندگان محترم است

  • یک ایرانی
    0

    آفرین به شورای نگهبان

  • هسن پور
    0

    نگران مردم نباشین مردم ازاین چیزا نگران نباشین نکه همه چی مون ردیفه ....خدا کنه یکی بیاد با کیسه گونی رد کنه همه رو

  • علی فاتح
    0

    اگرمیخواستید مجلس راس امورباشد نمی گذاشتید بنزین گران شود وازاین بلوا دشمنان سوئ استفاده کنند

  • علی
    0

    خب حتمن صلاحیت نداشتن زور ک نیست بعدشم زیاد حرص نخور

  • 3000
    0

    ن داداش مردم اهمیتی نمیدن شما در این زمینه دلخون مردم نباش

  • سعید
    0

    داداش ما ناراحت نیستیم خیلی هم خوشحالیم که آقایان ردصلاحیت شدند.

  • دیار بوعلی سینا
    0

    زیاد جوش نیار واشر میسوزانی

  • حجت
    0

    وقتی برای هر کرسی مجلس ۱۷نفر ثبتنام میکنن میکنند ،لابد ی خبری هست در مجلس ،پس بهتر است نفراتی تایید صلاحیت بشوند ک انقلابی و پایبند ب ارزشهای کشور عزیزمان باشند...

  • محمد
    0

    شورای نگهبان پرونده های این اقایان رد صلاحیت شده را در اختیار عموم قرادهدتا مردم قضاوت کنند

  • علی
    0

    شورای نگهبان باید در تصمیمات خود قاطع باشد . نمایندگان مجلس فعلی چه گلی بسر ملت زدند اکثر نمایندگان باعث شدند فساد دولت زیاد شوند ، زدو بند های استیزاها و .... کار همین نمایندگان بود. همین نمایندگان با طرح شفافیت آرا مخالفت کردند به خاطر اینکه هر تصمیم ضد مردمی و در جهت خواست غربیان بگیرند ، مشخص خیانتشان نشوند و...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها