سومین نامه کرونایی نجفی به روحانی / آیا به آماری که در اختیار عموم قرار می گیرد اعتماد دارید؟/ به مرحله کنترل ساعتی بحران نزدیک می‌شویم

نماینده مردم تهران برای سومین بار در روزهای اخیر به رئیس جمهور نامه نوشت و نسبت به وضعیت شیوع بیماری کرونا هشدار داد.

سومین نامه کرونایی نجفی به روحانی / آیا به آماری که در اختیار عموم قرار می گیرد اعتماد دارید؟/ به مرحله کنترل ساعتی بحران نزدیک می‌شویم

به گزارش خبر فوری ، محمد رضا نجفی نماینده تهران در سومین نامه اش به رئیس جمهوردر انتقاد از سبک و چگونگی مدیریت بحران کرونا در سه هفته اخیر ،با اعتقاد به اینکه به مرحله کنترل ساعتی بحران نزدیک می شویم ،سبک اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا و مراجع رسمی را زیر سوال برده و پرسیده است :« رویکرد مدیریتی ما در فاجعه اخیر چیست؟ چرا به مردم صریحا نمی‌گویید که خود را برای روزهای سخت مهیا کنند؟ آیا به آماری که در اختیار عموم قرار می گیرد اعتماد دارید؟آماری که بیرون می آید آمار تست مثبت هاست .
این عضو فراکسیون امید در لوای انتقاداتش به مدیریت بحران کرونا همچنین پیشنهاد داده است که سازمانهای بزرگ داوطلبی مانند هلال احمر، شورایاری ها، بسیج و سازمان بازنشستگان حوزه سلامت( کشوری و لشکری) را جهت انجام حفاظت از بیش از 10 میلیون ایرانی پرخطر( سالمندان و بیماران زمینه ای) و مراقبت از بیماران قرنطینه در منزل، به ویژه در اقشار آسیب پذیر و محروم، سازماندهی کنید.

نماینده مردم تهران این نامه را در اختیار خبر فوری قرار داده است: متن نامه نجفی خطاب به رئیس جمهور که همزمان برای رئیس مجلس و وزیر بهداشت ارسال شده به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام واحترام؛
مجددا و موکدا به استحضار جنابعالی میرسانم که علی رغم سیاست عادی نمایی در پیش گرفته شده، زبانه های بحران شعله ورتر می شود و ساعات طلایی مهار آن از کف میرود، اینجانب به هر کارشناسی که رجوع کرده ام، از توضیح چارچوب مدیریتی و رویکرد اصلی ما در کنترل این فاجعه عاجز مانده است.
اگر پیش فرض این است که در بازه زمانی یک تا دو ماه آینده به اوج بحران میرسیم و باید جهت حفظ منابع وتوانمان شیوع را مهار و پرریسکها را حفظ کنیم، یعنی چیزی شبیه آنچه چند کشور اروپایی مانند انگلستان و آلمان در پیش گرفته اند، چرا به مردم صریحا نمیگویید که خود را برای روزهای سخت مهیا کنند؟ و از آن مهمتر چرا نشانه ای از اقدامات کنترلی و آماده سازی برای آینده مشهود نیست و نظام مظلوم سلامت ایران، با چندین برابر ظرفیت خود مشغول جانفشانی و جانفرسایی است؟ اگر هم بنا به اظهار کارشناسان معتبر از جمله مدیران منطقه ای سازمان بهداشت جهانی، ما هم اکنون در اوج بحرانیم، پس این عادی نمایی و دوگانه گویی ناکارامد برای چیست؟ به چه دلیلی چون نمونه های دیگر به جای قرنطینه یا دست کم تعطیلی و ممنوعیت تردد، به باز بودن ادارات و محاکم اصرار دارید؟ چرا برخلاف تمام ممالک بحران زده، وضعیت واقعی و برنامه خود را برای مدیریت بحران با مردم به طور شفاف در میان نمی گذارید؟ آیا شما خود به جامعیت آماری که از مراجع رسمی در اختیار عموم قرار می گیرد اعتماد دارید؟ این آمار مبتلایان که سخنگوی محترم ستاد هر روز اعلام میکند آمار تستهای مثبت است، چندین برابر این آمار درگیر بیماری اند و به درستی در خانه مانده اند.
جناب آقای رئیس جمهور
با چنین رویکردی در پیشگیری از ابتلاء و مدیریت بحران، نظام سلامت ایران هر روز خسته تر و خمیده تر می شود. هم اکنون به عنوان نماینده مردم هشدار میدهم، چنانچه عاجلا به بهسازی ستاد بحران، تقویت نظام سلامت و انتقال وظایف غیرذاتی آن به سازمانهای یاریگر به ویژه نهادهای مردمی نپردازید، به نقطه برگشت ناپذیر نزدیک می شویم.
از شما عاجزانه خواهشمندم بحران را متناسب با واقعیات مدیریت کنید و در اسرع وقت همه چیز را با مردم در میان بگذارید. از شما عاجزانه خواهشمندم حداقل سازمانهای بزرگ داوطلبی مانند هلال احمر، شورایاری ها، بسیج و سازمان بازنشستگان حوزه سلامت( کشوری و لشکری) را جهت انجام حفاظت از بیش از 10 میلیون ایرانی پرخطر( سالمندان و بیماران زمینه ای) و مراقبت از بیماران قرنطینه در منزل، به ویژه در اقشار آسیب پذیر و محروم، سازماندهی کنید. از شما عاجزانه خواهشمندم تعطیلی را ابلاغ و ترددها را با همکاری نهادهای مردمی ، NGOها و افراد و گروههای واجد سرمایه اجتماعی و نیروهای نظامی و انتظامی کنترل کنید.
آقای رئیس جمهور به مرحله کنترل ساعتی بحران نزدیک می شویم، تنها با سبک کردنِ بارِ نظام سلامت و بقا و کارآمدی آن در روزهای سخت آینده می توانیم از فاجعه گذر کنیم.
محمدرضا نجفی
نماینده مردم تهران، شمیرانات، اسلامشهر، ری و پردیس در مجلس شورای اسلامی

تصویر دو نامه پیپشین نجفی به روحانی را نیز در ادامه مشاهده می کنید:

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • یه آدم
    0

    طبیعیه تعداد افراد مبتلا به این ویروس خیلی بیشتره، دیگه همه ی دنیا دارن می گن خیلی از افراد بیمار حتی متوجه نمیشن و این آمار تعداد افرادی هست که تو بیمارستانا بستری شدن یا آزمایش روشون انجام شده، سوالی که هست این نماینده هایی که اکثرشون این دوره تو مجلس نیستن چرا یهو نگران مملکت شدن نماینده های تهران نمیانده رشت اینا تا الان کجا بودن

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اگه قبلا که فرصت داشتند نگران مردم بودند و درست کار می کردند وضعیت بهتر بود حالا یه نامه زدن چندان هنر نمی خواد

  • ملت
    0

    ملت اعتراض کنن میگیرن حرف نزنن دق میکنن ماچه گناهی کردیم گیر مسولین بی عرضه و بی کفایت افتادیم واگذار همه رو به خدا میکنیم دزدی و اختلاس چپاول غارت زندگی مرفه برای مسولین هرجی درد مرض و بدبختی برا ملت بدبخت شاید خوشحال بشیدو شاد بشید ولی خدای ملت داره میبینه خدای شهدا داره میبینه خدای مظلوم ها داره میبینه ما اگر با چین رابطه نداشتیم همه تولید کننده ها چرخ اقتصادشون میچرخید ما اگربا چین کاری نداشنیم با کشوری رابطه نداشتیم نظارت بود این سرانجام مردم نبود اگر مسول با کفایت و مسول دلسوز و خدا ترس داشتیم اینطور یه بیماری نفوذ نمیکرد ضربه ها از جیب مسولین نمیره از جیب ملت بدبخت میره این همه هزینه ها رو مث قبل ملت بدبخت باید بکنند خدای ملت حق رو بگیره انشالله

  • زهرا
    0

    تورو خدا ب داد مردم برسین ادارات و شرکتارو تعطیل کنید تامردم مجبور نشن برن بیرون وقتی ادارات بازه کارای اداری داره انجام میشه خب معلومه مردمم میرن دنبال کار اداریشون وبیماری گسترش پیدامیکنه الان ماچهارنفریم دونفرمون بیرون کارمیکنه ایاباخونه نشستن دوتای دیگ تو خونه مشکل حل میشه ازکجامعلوم وقتی همسرم و پسرم بیرون کارمیکنن خدایی نکرده مبتلانشن بعدب داخل خونه منقل نشه

  • بازدیدکننده
    0

    دولت عملا هیچ کاری نکرده فقط اوضاع را بدتر کرده. یه ماسک ساده که اوایل در دسترس بود فروش آن را در داروخانه ممنوع اعلام کرد و بازار سیاه مواد شوینده و ضدعفونی راه انداخت. تنها کاری که انجام داده گفته که مکررا دست هایتان رو بشورید. فکر نکنم خیلی از اینایی که تو بیمارستان ها بودند و به رحمت خدا رفتند با دست کثیف اون دنیا رفته باشند. این نشد حرف که فقط دستتون رو بشورید بمونید خونه.همین؟؟ چطور همه ادارات و کارمندان مجبور به کار اجباری هستن و در خانه بمانند؟؟ دولت هیچ برنامه و راهکاری نداره فقط خدا بهمون رحم کنه.

    نظرات شما -
    • ن
      0

      مدیریت بحران دولت نصیحتی است. تنها نصیحت میکند که در خانه بمانید . مسافرت نروید. مردم که این رویه را دیدند خودشان دست بکار شدند و جاده شهرهایشان را بستند. درمورد تعطیلی هم احتمالا دولت منتظر است تا مردم خودشان تعطیل کنند و الا بعید است دولت تعطیل کند

  • سارا
    0

    من نمی دونم اینا به چیشون مینازن یه الکل و یه ماسک از داروخانه نمی تونی تهیه کنی . چند تا الکل و ماسک میدن به چند تا بسیجی میرن در خونه ی چند نفر و چند تا عکس تبلیغاتی میگیرن و خلاص . دست از دروغ و تبلیغات هم که در صدا و سیما برنمی دارن . حداقل ماسک و الکل را با کارت ملی بدهند ... خدایا ما را از دست اینا و کرونا نجات بده .

  • باسلام
    0

    اگر صاحبان دولت و مملکت دقت کنند و بررسی کنند اوضاع وخیم است نمیخواهم مردم را نگران کنم چون خودم از مردمم.اما خیلی زود دیر میشود که شد . نیاز به انقلاب جهادی است انقلابی که این غول ویروسی زودتر برود .و الا باید منتظر فاجعه ی تاریخی باشد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها