رییس اداره راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای مهاباد:

هشت روستای مهاباد همچنان در محاصره برف/ تمام راه‌های اصلی بازگشایی شد

رییس اداره راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: با تلاش شبانه‌ روزی عوامل راهداری، راه دسترسی بیش از ۸۰ روستای این شهرستان بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی هشت روستای دیگر ادامه دارد.

هشت روستای مهاباد همچنان در محاصره برف/ تمام راه‌های اصلی بازگشایی شد

محسن خادمی، اظهار داشت: بر اثر ورود سامانه بارشی و کولاک شدید برف در گردنه و مسیرهای روستایی، ۹۰ روستای این شهرستان مسدود شده بود که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ روستا بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی مابقی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع برف در راه های روستایی مهاباد به ۴۰ سانتی متر رسیده، ادامه داد: هم اکنون راه ارتباطی روستاهای "بتوبخشی"، "سرهولان"، "سرتنگ"، "قشقونه"، "میرگرو"، "سیاهقول علیا و سلفی" در حال بازگشایی است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: تلاش برای بازگشایی مسیرهای روستایی ادامه دارد و برای تسریع در روند عملیات از ظرفیت نیروهای بخش خصوصی از جمله ماشین آلات معادن نیز استفاده شده است.

خادمی با بیان اینکه هم اکنون تمام محورهای مواصلاتی شهرستان بازگشایی شده است، اضافه کرد:هم اکنون تردد در محورهای مهاباد به ارومیه، مهاباد به میاندوآب روان بوده ولی در محورهای مهاباد به سردشت و مهاباد به پیرانشهر از طرف پسوه نیاز به زنجیرچرخ است.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش دید افقی، تداوم بارش برف و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها