اختتامیه یادواره مردمی «قاسم زنده است» در زاهدان برگزار شد

اختتامیه یادواره های مردمی شهید «حاج قاسم میرحسینی» با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

اختتامیه یادواره مردمی «قاسم زنده است» در زاهدان برگزار شد

اختتامیه یادواره های مردمی شهید «حاج قاسم میرحسینی» پنج شنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

علیرضا کیخا، سخنگوی ستاد مردمی پاسداشت مقام سردار شهید حاج قاسم میرحسینی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بنابر برنامه ریزی ستاد مردمی پاسداشت مقام سردار شهید حاج قاسم میرحسینی مقرر شد امسال ۳ مراسم محوری تحت عنوان یادواره «قاسم زنده است» به منظور بزرگداشت مقام این شهید بزرگوار در شهرستان های زابل، ایرانشهر و زاهدان برگزار شود.

وی افزود: از همین رو یادواره سردار شهید حاج قاسم میرحسینی و شهدای منطقه سیستان در مصلی زابل در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه برگزار شد و همچنین یادواره مشابهی با محوریت شهید میرحسینی و شهدای منطقه بلوچستان نیز در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه در ایرانشهر برگزار شد.

سخنگوی ستاد مردمی پاسداشت مقام سردار شهید حاج قاسم میرحسینی ادامه داد: امسال تعدادی از جوانان استان سیستان و بلوچستان به صورت کاملا خودجوش گرد هم آمدند و تصمیم گرفتند تا مراسم‌های گرامیداشت این شهید بزرگوار را به صورت مردمی برگزار کنند.

وی گفت: این ستاد در برنامه پاسداشت سال جاری عملیاتی ۴۰ روزه طراحی کرد که به ۶ هفته تقسیم شد و از روز ۲۹ دی‌ماه با برنامه شب خاطره‌ای با عنوان «قاسم زنده است» آغاز شد.

کیخا با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی در طول این ۴۰ روز جهت معرفی ویژگی‌های شهید میرحسینی و دیگر شهدای استان برنامه‌ریزی شد، تصریح کرد: سومین یادواره شهید میرحسینی به عنوان اختتامیه این ۴۰ روز عملیات فرهنگی در تاریخ نهم اسفند ماه در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان برگزار شد.

وی افزود: همچنین امسال در مراسم اختتامیه این چهل روز عملیات فرهنگی ۳ تندیس ویژه تحت عناوین تندیس «حاج قاسم»، تندیس «بلندگوی دستی» و تندیس «قلم» به افراد برگزیده اهدا شد.

سخنگوی ستاد مردمی پاسداشت مقام سردار شهید حاج قاسم میرحسینی ادامه داد: «تندیس حاج قاسم» امسال به سردار «سعید کمیلی» فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان به عنوان تجلی حاج قاسم زمان تعلق گرفت.

وی گفت: همچنین تندیس «بلندگوی دستی» امسال به «جواد قنبری» مدیر خبرگزاری مهر سیستان و بلوچستان به عنوان رسانه‌ای که در این مدت بهترین پوشش را در ارتباط با معرفی شهید میرحسینی و شهدای استان داشته است، اهدا شد.

کیخا اظهار داشت: همچنین قرار بود تندیس «قلم» امشب به دانش‌آموزی که بهترین انشاء یا دلنوشته را به شهید «حاج قاسم میرحسینی» داشته است، اهدا شود که با توجه به اینکه تعداد انشاء های ارسالی بیش از حد انتظار بود حتما پس از داوری به دانش آموز منتخب اهدا خواهد شد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها