فوت و فن خرید بلیط و رزرو هتل

شاید متوجه شده باشید که گاهی اوقات نفر کناری شما در هواپیما مبلغ کمتری نسبت به شما در ازای بلیط خود پرداخت کرده است.

فوت و فن خرید بلیط و رزرو هتل

سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چرا آن فرد بلیط ارزان‌تری خریده است؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش‌های کلی خرید بلیط ارزان قیمت آشنا کنیم. پس اگر می‌خواهید با تهیه بلیط ارزان، هزینه سفر خود را کاهش دهید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فوت و فن خرید بلیط هواپیما ارزان

ارزان بودن و مناسب بودن قیمت بلیط هواپیما تا حد بسیار زیادی هزینه نهایی سفر شما را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود صرفه اقتصادی بسیار زیادی برای شما به وجود بیاید. برای خرید بلیط هواپیما با قیمت ارزان راه‌های وجود دارد که چند مورد از آنها عبارتند از:

  • بلیط خود را از چند هفته قبل تهیه کنید: اگر سفر شما ضروری و فوری نیست بهتر است از چند هفته قبل، سایت‌های فروش بلیط را بررسی کرده و به صورت آنلاین قیمت‌ها را رصد کنید تا بلیطی با بهترین قیمت پیدا کنید.
  • تاریخ سفر خود را تغییر دهید: اگر برایتان امکان دارد تاریخ سفر خود را تغییر داده و به زمانی که با قیمت مناسب تری بلیط پیدا می‌شود، انتقال دهید.
  • زمان بلیط خود را در آخر شب یا صبح زود تعیین کنید: صبح خیلی زود یا اواخر شب، ساعت‌هایی هستند که تقاضای کمتری برای تهیه بلیط در آنها وجود دارد به همین دلیل است که در این زمان‌ها قیمت بلیط‌ها ارزان‌تر خواهد بود.
  • پرواز خود را برای شنبه یا روزهای وسط هفته رزرو کنید: همان طور که مستحضرید، در روز‌های اواخر هفته پروازها و به طور کلی مسافرت‌ها بیشتر بوده و با تهیه بلیط در روز‌های وسط هفته می‌توانید بلیطی با قیمت ارزان‌تر تهیه کنید.
  • قیمت بلیط مورد نظر خود را در سایت‌های مختلف بررسی کنید: می‌توانید در سایت‌های معتبر جستجو کرده و قیمت‌های مختلف بلیط در آنها را مقایسه کنید تا ارزان ترین بلیط را پیدا کنید.
  • خرید بلیط چارتر: بلیط چارتر، نام نوعی از بلیط است که گاهی اوقات می‌توانید آن را با قیمت ارزان و مناسبی تهیه کنید. البته همیشه هم این بلیط ارزان تر از بلیط‌های سیستمی نیست اما با جستجو می‌توان پیدا کرد.
  • خرید بلیط لحظه آخری: این نوع بلیط نوعی بلیط چارتری است که در زمان‌های نزدیک به ساعت پرواز عرضه می‌شوند و بیشتر اوقات هم می‌توان این بلیط‌ها را با قیمت‌هایی مناسب و معقول رزرو کرد.

2

نکات مهم هنگام خرید بلیط اتوبوس و قطار

اتوبوس در دسترس ترین وسیله نقلیه است و روشی راحت برای سفر‌های ناگهانی بوده و می‌توانید در سفرهای ضروری خود بدون برنامه ریزی به ترمینال مراجعه کرده و با تهیه بلیط سفر خود را آغاز کنید. اما گاهی پیش می‌آید که برای مقصد مورد نظر ما بلیط پیدا نشود یا مجبور شویم بلیط اتوبوسی با امکانات کمتر تهیه کنیم. برای تهیه بلیط اتوبوس نکاتی وجود دارد که لازم است آنها را رعایت کنیم تا بهترین خرید را تجربه کنیم.

  • پس از تهیه بلیط اتوبوس نمی‌توانید تاریخ سفر، مبدا یا مقصد سفر خود را تغییر دهید و تنها قبل از تهیه بلیط این امکان برای شما وجود دارد.
  • هنگامی که با پیامک شماره بلیط و لینک دانلود بلیط برای شما فرستاده شد، خرید بلیط در سامانه فروش بلیط حتمی می‌شود. دقت کنید حتما فرآیند خرید بلیط تکمیل شود.
  • اگر بلیط خود را آنلاین رزرو کرده‌اید، بهتر است اسکرین شات آن را گرفته و به مسئول بلیط‌ها نشان دهید. درست است که در اغلب اوقات همین اسکرین شات کافی است اما بعضی اوقات لازم است نسخه چاپی و کاغذی آن همراهتان باشد.
  • در رزرو آنلاین بلیط، اگر بخواهید آن را کنسل کنید می‌توانید هم آنلاین و هم حضوری این کار را انجام دهید اما در رزرو حضوری بلیط باید برای استرداد آن نیز حضورا مراجعه کنید.

برای تهیه بهترین و مناسب ترین بلیط قطار نیز همچون بلیط اتوبوس لازم است نکاتی را رعایت کرد که عبارتند از:

  • ابتدا باید شرکت حمل و نقل مناسبی برای خود پیدا کنید. امروزه ده‌ها شرکت فعال در این زمینه وجود دارد که بعضی‌ها مسافربری و بعضی دیگر از آنها در زمینه حمل بار فعالیت دارند.
  • راحتی شما در طول سفر نیز فاکتور مهمی است. در قطارهای سالنی، تعداد زیادی صندلی به صورت ردیفی در کنار یکدیگر قرار دارند و حریم خصوصی برای مسافران وجود ندارد اما در قطارهای کوپه‌ای، کوپه‌ها معمولا دارای 4 یا 6 تخت هستند و راحتی بسیار زیادی دارند.
  • قطارها نیز مانند هتل‌ها بر اساس کیفیت خود دارای ستاره هستند. هر چه کیفیت و امکانات قطار بهتر و بیشتر، تعداد ستاره‌های قطار بیشتر.
  • معمولا قطارهای 4 یا 5 ستاره در کنار وعده غذایی رایگانی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند، از آنها پذیرایی هم می‌کنند. به همین دلیل اگر قصد استفاده از این موضوع را دارید باید هزینه آن را پرداخت کنید تا بلیط شما لحاظ شود.
  • همچنین بهتر است زمانی که مسافت مبدا تا مقصد زیاد است، برای قطارهای سریع و پرسرعت بلیط تهیه کنید تا از مسافت طولانی خسته و کلافه نشوید.

با خرید اینترنتی بلیط قطار می‌توانید تمام این نکات را یکجا با هم بررسی کنید و وقت کمتری را صرف تهیه بلیط کنید.

3

فوت و فن رزرو هتل با تخفیف

امروزه به خاطر رقابت شدیدی که بین هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی، همه آنها سعی دارند با ارائه مناسب ترین پیشنهادها، مسافران بیشتری را به سمت خود بکشانند. البته با توجه به اینکه این روزها انتخاب اکثر مردم رزرو آنلاین هتل است، سایت‌ها نیز با بهترین پیشنهادها سعی در کسب اعتماد مردم دارند.

هتل‌ها بیشتر تمایل دارند از قبل اتاق‌هایشان رزرو شوند تا مطمئن باشند اتاق خالی ندارند، به همین دلیل پایین ترین قیمت‌ها را در سایت‌ها ارائه می‌دهند و با مراجعه حضوری به هتل، حتی بیشتر از حد عادی ممکن است از شما هزینه بگیرند.

تهیه مناسب ترین بلیط‌های وسایل نقلیه، نکات زیادی دارد و بهتر است با حوصله در سایت‌های مختلف به جستجو بپردازید تا انتخابی مناسب داشته باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها