قیمت طلا و سکه امروز 16 آبان 1402/ سکه امامی در آستانه ورود به کانال 28 میلیونی

قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی دارد و سکه امامی در آستانه ورود به کانال 28 میلیون تومانی قرار گرفته است. اما سکه گرمی از این روند پیروی نمی‌کند و به یک کانال بالاتر رفته است. امروز قیمت دلار ثابت و انس کاهشی است.

قیمت طلا و سکه امروز 16 آبان 1402/ سکه امامی در آستانه ورود به کانال 28 میلیونی

امروز سه‌شنبه 16 آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه کاهشی است. قیمت طلا بر خلاف روزهای گذشته که اندکی افزایشی بود، از نیمه کانال دو میلیون تومانی پایین آماده است. قیمت سکه تمام و برخی دیگر از قطعات سکه نیز همچون روز گذشته نزولی است. به گونه‌ای که سکه امامی در آستانه از دست دادن کانال 29 میلیون تومانی قرار دارد. اما سکه گرمی، مانند روز گذشته از دیگر اعضای خانواده خود پیروی نمی‌کند و حتی با صعود یک پله‌ای به کانال هفت میلیون تومانی رفته است. مثقال طلا، اما بر خلاف دیروز، کاهشی است.

امروز قیمت دلار نیز در کانال 51 هزار تومان روند ثابتی دارد و انس با اندکی کاهش قیمت مواجه شده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با 20 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و 445 هزار و 300 تومان معامله می‌شود. روز گذشته در همین ساعات طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 471 هزار تومان قیمت داشت.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و 29 میلیون و 96 هزار تومان است؛ حدود 161 هزار تومان کمتر از آخرین نرخ دیروز. روز گذشته در همین ساعات، سکه امامی در حدود 29 میلیون و 293 هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با 189 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ دیروز، حدود 25 میلیون و 414 هزار تومان معامله می‌شود. روز دوشنبه در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 596 هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 50 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 232 هزار تومان رسیده است. اما حباب سکه بهار آزادی با حدود پنج هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و 638 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه در روندی کاهشی، با قیمت 15 میلیون و 350 هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم 100 هزار تومان کمتر از آخرین نرخ دیروز است. روز گذشته در همین ساعات نیم سکه 15 میلیون و 450 هزار تومان قیمت داشت. حباب نیم سکه اما با 15 هزار تومان افزایش، به سه میلیون و 485 هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، روند نزولی دارد و با نرخ 10 میلیون و 400 هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم 50 هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته است. دیروز، در همین ساعات ربع سکه با قیمت 10 میلیون و 450 هزار تومان معامله می‌شد. حباب ربع سکه اما با 15 هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 450 هزار تومان رسیده.

اما سکه گرمی با 240 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته با قیمت هفت میلیون و 410 هزار تومان معامله می‌شود. روز گذشته در همین ساعات نیم سکه شش میلیون و 390 هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه هم 268 هزار تومان افزایش قیمت داشته و چهار میلیون و 488 هزار تومان است.

هر مثقال طلا با حدود 82 هزار تومان کاهش نسبت آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 604 هزار تومان معامله می‌شود. روز شنبه در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و 708 هزار تومان معامله می‌شد.

کاهش دوباره قیمت انس

قیمت جهانی طلا، امروز هم مانند روز گذشته، روند نزولی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 6.13 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی نزولی است. اونس اکنون، به حدود 1,968 دلار رسیده، این به معنای افت حدود 0.44 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

در روزهای آخر روند ثابتی در میان همه بازیگران بازار طلا حاکم نیست. به ویژه سکه گرمی از قیمت طلا و سکه چندان پیروی نمی‌کند. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از جبران عقب‌ماندگی این عضو از خانواده سکه باشد.

اما در کل این روزها روند نسبی نزولی بر بازار طلا حاکم است. در همین راستا، محمد کشتی‌آرا فعال اقتصادی و کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به روند باثبات قیمت در بازار فلز زرد، به تجارت‌نیوز گفت: «با شروع درگیری در منطقه خاورمیانه روند رشد انس جهانی طلا شدت گرفت اما از اواسط هفته گذشته با کاهش ۲۰ دلاری انس جهانی، قیمت سکه و طلا سیر نزولی پیدا کرد.»

وی با اشاره به روند کاهشی قیمت دلار خاطرنشان کرد: «این موضوع به کاهش تقاضا در بازار طلا منجر شد، با توجه به اینکه تغییرات عمده‌ای در قیمت‌ها ایجاد نشده است.

قیمت-طلا-و-سکه-4

منبع: تجارت‌نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    آیا پیاز پیوندی هم داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها