ناوشکن آمریکایی دوباره از تنگه تایوان عبور کرد

بنابر اعلام نیروی دریایی ارتش آمریکا ناوشکن میلیوس به رغم مخالفت‌های چین بار دیگر از تنگه تایوان عبور کرد.

ناوشکن آمریکایی دوباره از تنگه تایوان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک فروند ناو جنگی آمریکا بار دیگر روز سه شنبه از تنگه حساس تایوان عبور کرد، اقدامی که ارتش آمریکا مدعی است یک فعالیت معمولی بوده اما در عین حال این موضوع همیشه باعث خشم چین می شود و دولت چین معتقد است که واشنگتن برای افزایش تنش های منطقه ای تلاش می کند.

نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد، ناوشکن میلیوس (Milius) «عبور معمول از تنگه تایوان» را از طریق آب های بین المللی و مطابق قانون بین المللی انجام داده است.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده است: «عبور این کشتی از طریق تنگه تایوان نشان دهنده تعهد آمریکا به یک منطقه آزاد و باز هند و آرام است. ارتش آمریکا در هرجایی که قانون بین المللی اجازه دهد، پرواز، دریانوردی و فعالیت می کند.»

چین هنوز واکنش فوری به این موضوع نداشته است.

ماه گذشته ارتش چین آمریکا و کانادا را به علت اعزام یک فروند ناو از طریق تنگه تایوان محکوم کرد و گفت این دو کشور صلح و ثبات را در منطقه تهدید می کنند.

آمریکا مانند اکثر کشورهای دیگر روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد اما مهمترین حامی بین المللی و تامین کننده تسلیحاتی آن محسوب می شود.

پکن در روابطش با واشنگتن تایوان را حساس ترین و مهمترین مسئله عنوان کرده است.

کشتی های نیروی دریایی آمریکا تقریبا ماهانه از طریق این تنگه عبور می کنند تا باعث خشم چین شوند. همچنین متحدان آمریکا از جمله انگلیس بعضی از اوقات کشتی های خود را از طریق تنگه تایوان عبور می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها