حادثه شاهچراغ و ۱۰ نکته مهم

سید مسعود موسوی / فعال رسانه

حادثه شاهچراغ و ۱۰ نکته مهم

متأسفانه برای دومین بار در یکسال گذشته، حرم مطهر شاهچراغ هدف حمله تروریستی قرار گرفت. در این رابطه چند نکته مهم باید مورد توجه قرار بگیرد:

۱-اماکن مذهبی و حرم های مقدس یکی از نشان گاه های اصلی گروه های تروریستی است، لذا باید نسبت به افزایش حفاظت و ارتقای امنیت این اماکن، خصوصاً حرم مطهر امام رضا علیه السلام و حرم حضرت معصومه (س) اقدام جدی صورت گیرد.

۲-هدف قرار دادن حرم شاهچراغ برای دومین بار در طول یکسال، نشان می دهد اگر دقت نکنیم از یک سوراخ دوبار و حتی چندبار گزیده می شویم! خیلی ها تصور نمی کردند بعد از حادثه تروریستی آبان ماه سال قبل، این حرم مجدداً هدف حمله تروریستی قرار بگیرد. این حمله ی دوباره، باید همه ما را هوشیار کند.

۳-طبق معمول عامل تروریستی به صورت کور اقدام به تیراندازی کرده و هدفش فقط گرفتن تلفات چه از نیروهای امنیتی و چه از مردم عادی بوده است. (اوج خباثت دشمنان این آب و خاک)

۴-در هیچ حالی نیروهای امنیتی و حافظان و مدافعان امنیت کشور را تضعیف نکنیم. هرکس مدافعان امنیت را تضعیف کند، چه بفهمد و چه نفهمد در خط دشمن حرکت کرده است. فرد تروریست ۸ خشاب و بیش از ۲۰۰ فشنگ داشته، اگر عکس العمل بموقع نیروهای امنیتی نبود حتماً تعداد شهدا و مجروحین بسیار بالا می رفت و در این حادثه بسیاری از خانواده ها عزادار می شدند.

۵-در سال مهم و سرنوشت ساز انتخابات مجلس شورای اسلامی و در نزدیکی سالمرگ مهسا امینی و اغتشاشات سال گذشته، دشمن برای بر هم زدن امنیت کشور برنامه های مفصلی را تدارک دیده که هوشیاری بیش از پیش سیستم های امنیتی و عموم مردم را می طلبد.

۶-اگر مجاهدت های شبانه روزی حافظان امنیت و سربازان گمنام امام زمان(عج) و‌ همکاری‌ و هوشیاری خوب مردم نمی بود، هرروز شاهد ده ها مورد از این حوادث تلخ بودیم.

۷-در پازل امنیت کشور همه ما نقش داریم. هوشیاری، احساس مسئولیت، دقت و خبر به موقع موارد مشکوک توسط شهروندان، می تواند جلوی این حوادث را در آینده بگیرد.

۸-طبق اطلاعات کسب شده، تروریست اصلی دستگیر شده تبعه تاجیکستان است. در کشور ما میلیون ها تبعه خارجی حضور دارند که بسیاری از آنها علاقه مند به انقلاب اسلامی می باشند و در صحنه های حساسی مثل دفاع از حرم های اهل بیت علیهم‌السلام از بذل جان و مال دریغ نکرده اند. این ماجرا نباید ابزار نفرت پراکنی و سوءاستفاده جریانات مغرض برای اختلاف افکنی و هجمه و فشار به اتباع خارجی شود. در عین حال اتخاذ تدابیر جدی از سوی دستگاه های مسئول برای آمایش، رصد، کنترل و ساماندهی اتباع خارجی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از اتباع و طرد افراد غیرمجاز و ناهنجار ضروری می باشد تا این افراد در اثر غفلت و ناآگاهی ابزار دست دشمنان این انقلاب نشوند.

۹-جمهوری اسلامی اثبات کرده مقتدرانه از امنیت شهروندانش دفاع کرده و چنین جنایاتی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت. قطعاً در زمان مناسب از عاملان، آمران و پشتیبانان این حادثه تلخ انتقام گرفته خواهد شد.

۱۰- نحوه واکنش خادم حرم شاهچراغ با دست خالی در مقابل تروریست خطرناک و جلوه های متعدد ایثار در این حادثه حتی از سمت یک کودک نشان داد مردم عزیز ما با تمام مردم دنیا فرق می کنند و چه زیبا گفت حاج قاسم که ما ملت امام حسینیم...

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها