مددجوی نوجوانی که به تیم ملی اسکواش راه یافت

مددجوی نوجوان کمیته امداد با پشتکار و حمایت مربیان خود در 14 سالگی به یکی از اعضای اصلی تیم ملی کشورمان در رشته ورزشی اسکواش تبدیل شده است.

مددجوی نوجوانی که به تیم ملی اسکواش راه یافت

در کنار اقدامات حمایتی، کمیته امداد با رویکرد ترویج فرهنگ خیر و احسان در کشور توانسته در جذب حامیان و خیران برای حمایت از اقشار تحت حمایت خود و خانواده‌های نیازمند اقدامات در خور توجهی انجام دهد.

یکی از موارد شاخص که با حمایت کمیته امداد و همین افراد نیکوکار توانسته با کشف استعدادهای خود به موفقیت‌های بسیاری دست یابد، مهناز، دختر نوجوان مددجویی است که در 14 سالگی پیراهن تیم ملی کشورمان را در رشته ورزشی اسکواش بر تن کرده است.

مادر این نوجوان با استعداد در مورد آشنایی دخترش با رشته ورزشی اسکواش می‌گوید: مهناز پنج ساله بود که پدرش را از دست داد و زندگی سخت ما آغاز شد، به همین دلیل از آن پس تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتیم.

در تابستانی که از مهرماه آن سال قرار بود دخترم به مدرسه برود یکی از حامیان او برای ایام فراغت تابستان، او را در کلاس آموزش اسکواش ثبت‌نام کرد و دخترم نیز علاقه بسیاری به این ورزش نشان داد اما پس از تابستان و در زمان شروع مدارس، به‌دلیل مشکلات مالی نتوانستم او را برای ادامه دوره آموزشی در باشگاه ثبت‌نام کنم تا این‌که مربی او با من تماس گرفت و گفت که دختر شما در این ورزش استعداد خوبی دارد و اگر ادامه ندهد حیف است.

وی ادامه داد: من به مربی او از مشکلات مالی گفتم و اینکه نمی‌توانم دخترم را به باشگاه بفرستم، اما مربی قبول کرد که با هزینه خودش کار ثبت نام دخترم را انجام دهد و او به فعالیت ورزشی در رشته اسکواش ادامه دهد.

مهناز از هشت سالگی به ‌صورت حرفه‌ای اسکواش بازی می‌کند و تاکنون به همراه تیم ملی به مسابقات اسکواش در اوکراین و مالزی اعزام شده است.

مادر این دختر سختکوش می‌افزاید: از آن زمان دخترم با هزینه مربی مشغول به فعالیت است و موفقیت‌های بسیاری هم کسب کرده است اما مشکلات دیگری هم برای ادامه فعالیت ورزشی دخترم وجود دارد، کلاس‌های او به محل سکونت ما خیلی دور است و به دلیلی هزینه‌های بالای حمل و نقل نمی‌توانم همانند هم تیمی‌هایش هر روز او را به کلاس بفرستم.

همچنین اسکواش ورزش پرهزینه‌ای است، به تازگی راکتی برای او خریدم که هزینه‌ای حدود سه و نیم میلیون تومان داشت و هر توپی هم که استفاده می‌کند حدود 200 هزار تومان قیمت دارد.

با توجه به این‌که هزینه باشگاه و مربی بدنسازی را از ما نمی‌گیرند و مربیانش آن را تقبل می‌کنند بازهم دخترم شرایط سختی برای تمریناتش دارد به‌طوری‌که از صبح حدود ساعت 10 صبح که به باشگاه می‌رود ممکن است برای تمرین اسکواش ساعت‌ها منتظر بماند چون هزینه زمین اسکواش برای هر ساعت 200 هزار تومان است و با توجه به این‌که ما هزینه‌ای نمی‌دهیم، دخترم باید منتظر زمانی باشد که زمین خالی می‌شود تا او بتواند تمرین خود را انجام دهد.

مادر مهناز درباره چگونگی گذران زندگی‌شان هم می‌گوید: من یک فرزند پسر هم دارم و اگر چه کمیته امداد در زمینه پرداخت مستمری و خدمات درمان و ... اقدامات خوبی انجام داده است، اما این کفاف همه نیازهای ما را نمی‌دهد.

مهناز دختر 14 ساله این گزارش هم در مورد شرایط زندگی خود و علاقه‌مندی‌ به ورزش اسکواش و همچنین برنامه‌‌اش برای آینده، می‌گوید: من اصلاً این ورزش را نمی‌شناختم اما از زمانی که شروع کردم عاشق آن شدم و پس از مدتی مربی‌هایم به من گفتند که در این ورزش استعداد خوبی دارم و الان دوست دارم تا همیشه آن را ادامه دهم.

وی در خصوص علاقه‌اش به درس و مدرسه هم می‌گوید: قصد دارم درسم را در کنار ورزش ادامه مدهم و دوست دارم رشته تجربی خوانده و در آینده پزشک ورزشی بشوم تا بتوانم درس و ورزش را با هم تلفیق کنم.

منبع: کمیته امداد

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها