مردان چرا سراغ ازدواج پنهانی می‌روند؟

کتایون خانجانی، روانشناس، دلایل مردان برای ازدواج دوم را بررسی کرده و به این موضوع پرداخته که انگیزه‌های جنسی تا چه حد در این موضوع دخیل است و چنین ازدواج‌های پنهانی‌ای چه تاثیری بر خانواده خواهد گذاشت.

مردان چرا سراغ ازدواج پنهانی می‌روند؟

ازدواج پنهانی و انتخاب همزمان دو زن در زندگی یکی از صدماتی است که خانواده را تهدید می‌کند و می‌تواند زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی شود.

خیانت عاطفی از سوی مردان لطمه‌های جدی به زنان وارد می‌کند و در برخی موارد منجر به تشکیل پرونده‌های مختلف از طلاق تا ضرب و جرح و قتل می‌شود، اما چرا مردان همسر دوم انتخاب می‌کنند و چرا با پنهان‌کاری گاه سال‌ها به رابطه‌های موازی ادامه می‌دهند؟ کتایون خانجانی، روانشناس درباره چرایی این موضوع توضیح داده است.

این روانشناس گفت: ازدواج دوم مردان، در حالی‌که از همسر اول جدا نشده‌اند، دلایل مختلفی دارد. بعضی وقت‌ها این اتفاق به خاطر انگ طلاق رخ می‌دهد و برخی به خاطر وابستگی به همسر و برخی به خاطر منافع مالی چنین کاری می‌کنند.

برخی نیز به خاطر میل جنسی به سراغ زن دیگری می‌روند اما به طور کلی کسی که بدون پایان دادن به رابطه‌ای سراغ فرد دیگری می‌رود، رفتارش نتیجه تعارضات شخصی است.

او ادامه داد: پنهان‌ کردن ازدواج دوم می‌تواند به این دلیل باشد که چنین مردانی نگران آسیب دیدن همسرشان هستند و گاهی نیز اگر زنی متوجه این مساله شود، مهریه را به اجرا می‌گذارد و درخواست منافع مالی می‌کند یا اینکه بچه‌ها علیه پدر اقدام می‌کنند و گاهی هم شرم و عذاب وجدان خودشان باعث می‌شود تا درباره ازدواج مجدد خود سکوت کنند.

کسانی که در این‌ باره با همسر خود روراست عمل می‌کنند و واقعیت را می‌گویند تکلیف را با خودشان روشن کرده‌اند یا همسری دارند که نسبت به تعارضات رابطه آگاهی دارد. بنابراین نگفتن‌ها ناشی از شرم و ترس افراد است.

نقش انگیزه‌های جنسی

کتایون خانجانی همچنین درباره اینکه آیا تصور عمومی که زیاده‌خواهی جنسی را دلیل انتخاب همسر دوم می‌دانند، درست است گفت: نظریات تحلیلی می‌گوید مردانی که با زنان مختلف رابطه جنسی دارند به دنبال لذت جنسی نیستند.

آنها به دنبال تایید و حل کردن کمبودهایشان هستند. در واقع باید دید آیا مرد دنبال رابطه جنسی است یا درگیر رابطه عاشقانه و عاطفی شده و سپس وارد رابطه جنسی هم می‌شود. این ربطی به زیاده‌خواهی جنسی ندارد و به نظر می‌رسد فرد با همسرش رابطه عاطفی و جنسی قابل قبولی ندارد، اما چون با همسر رابطه محترمانه‌ای دارد نمی‌تواند از او فاصله بگیرد و شرایط خانواده و فرزندان را تغییر بدهد.

تاثیر بر فرزندان

این روانشناس درباره مشکلاتی که فرزندان چنین مردانی پیدا می‌کنند گفت: برخی از این فرزندان دچار تعارضاتی خواهند داشت یا فردی عهدشکن می‌شوند یا با افرادی که عهدشکن هستند وارد رابطه می‌شوند. ما در بهترین حالت شبیه والدین‌مان می‌شویم و بدون شک چنین رفتارهایی تعارضات مختلفی برای فرد به وجود می‌آورد؛ مثلاً می‌تواند دختر خانواده را به سمت مردان متاهل سوق بدهد یا پسر خانواده را به سمت زنان خانواده سوق دهد یا اینکه خودشان را به سمت روابط متعدد سوق بدهد. خیلی از این افراد نمی‌توانند در یک رابطه عاطفی خوب و مثبت باشند.

خانجانی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان انتظار داشت فرزندانِ مردان عهدشکن زندگی عادی داشته باشند گفت: بستگی به این دارد که ما زندگی عادی را چه بدانیم.

اگر منظور از زندگی عادی یک رابطه متعهدانه و صمیمانه باشد که افراد در آن آرامش داشته باشند، احتمال خیلی کمی دارد؛ اما این افراد اگر روان‌درمانی و کنترل شوند، احتمال اینکه رابطه خوبی داشته باشند زیاد است؛ البته هیچ‌چیز در روان‌درمانی قطعی نیست.

منبع: اعتمادآنلاین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • ناشناس
    90

    خداوند متعال طبیعت مرد را طوری آفریده که تمایل دارد تنوع جنسی و عاطفی داشته باشد به همین خاطر اجازه ازدواج حداکثر با چهار زن دائم و بی نهایت ازدواج موقت را در دین اسلام در صورت رعایت عدالت بین آنان به او عطا بخشیده است.

    نظرات شما -
    • احمد
      25

      البته اگه همسر اول مواقت داشته باشه اونم با یه شرایطی امیرالمومنین میفرمایند نسبت به جامعه خودت زندگی کن این چیزی که شما میفرمایید بخاطر شرایط زندگی اون زمان بوده مثل تولید فرزند برای کار و جمعیت مسلمانان ولی الان همچنین چیزی ما نداریم بزرگوار اسلام به ظاهر ندارد عیبی هر چه هست از نامسلمانی ماست .

    • ناشناس
      11

      اخوندی؟

    • قاسم
      4

      ملت روانی شدن

    • یحیی
      11

      با این همه بدبختی و گرفتاری شما شهوت هم دااری؟ خوش به حالتون بی مغز های بی فایده

  • عابر پیاده
    15

    اگر ابله شدی از خود بیخود شدی مضحکه مردم شدی دوزنی.

  • ناشناس
    18

    همه چیز رو بر عکس میگن این روانشناس های فمنیست زیرا در جامعه خیانت فقط داره توسط زنان به خانواده انجام میشه ولی مرد ستیزی درکلامشون مشهوده اگه کسی ازدواج کنه سلام منو بهش برسون چه بشه دو تا زن بگیره رابطه با زن دیگه بصورت آزاد و همخونه است نه ازدواج

  • رضایی
    54

    تا زن کثیع نباشه هیچ مردی هیچ غلطی نمیکنه مرد جماعت حرومه ، زن نباید بها بده من نود و نه درصد زنا رو مقصر میدونم

    نظرات شما -
    • محمدایمان
      29

      سلام رضایی ببین شاید بعضی ها مخالفت کنن اما حرف درست رو گفتی ببین یه زن چه دختر چه زن متاهل کدوم مرد جیگر و عرضه داره که به زور بخواد کاری کنه اصلا صفر درصده صفرررر

  • ناشناس
    45

    چون مردان هرزه ان و خیانتکار

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      مرد نشدی تا بفهمی شهوت اولیه مرد چگونه است! طبیعت شهوت مردان مثل شهوت زنان ثانویه نیست وگرنه مردان هم مثل زنان می شدند!

    • علی
      30

      بیا پایین....الان فقط همه زن ها و دختر ها خیانت میکنن..
      لعنت به هرچی فمنیست

  • محمد
    5

    سیوالی که هیچگاه به جواب منطقی آن نرسیدم اینست که مگر خانم ها دل و احساس ندارند؟؟ مگر شهوت هم غیر از حواس خوردن و نفس کشیدن و شنیدن و غیره می باشد؟؟ پس چرا دین مبین اسلام هیچ فکری و قانونی در این رایطه ندارد؟؟ اگر دختری خواستگار نداشت ؛؛؛ دل هم ندارد؛؛؛ میل به آمیزش هم ندارد؟؟ این چه فرهنگ غلطی است..

  • ناشناس
    5

    اینا همش کمبود و اختلال هست به نظرم فرقی هم نداره چه مرد چه زن وقتی دچار کمبود و عقده باشه دنبال این کار میره وگرنه کی دنبال دردسره

  • فاطمه
    25

    من از خدا تعجب میکنم که چنین احساس زشتی خلق کرده است شهوت....‌
    حیف شد اگر این کثافت کاری ها نبود دنیا جای زیباتری بود

    نظرات شما -
    • 9

      اگه شهوت نبود، نسل همه موجودات منقرض می‌شد

  • ناشناس
    3

    آخه الان که پدر من همچین خطایی کرده چه‌ربطی به من‌ داره😑

  • محمود
    11

    اینقدر نگید مردان خیانتکارن. اون زنی که به یک مرد متاهل پا میده باهاش همخوابه میشن چی؟ اونا هم دارن به زنا خیانت میکنن

    نظرات شما -
    • علی
      7

      دقیقا درست میفرمایین.این ها همش به خاطر اندیشه فمنیستی فاسد برخی هاست.

  • ناشناس
    11

    نباید هیچ زن ودختری حاضر. به ازدواج بایک مرد زن دار بشوند. چون به همان دلیل که سراغ. دومی می رود س اغ سومی هم خ.اهد رفت من زنان .دختران را عامل ب بخت کردن زن اول وفرزندانش میدانم بیرحمی هم حدی دارد. بیفرهنگی هم حدی دا رد.

  • ناشناس
    2

    کو شوهر ؟؟؟
    کو خواستگار؟
    کو دختر خوب؟
    کو شغل ؟
    کو بیمه؟
    کو خانه؟
    کو رفاه؟
    کو ماشین؟
    کو ....؟
    ما جوانان همسن انقلاب اسلامی۴۲، ۴۳ ساله، هنوز نتوانستیم ازدواج کنیم ؟

    چگونه ازدواج کنیم ؟؟با این همه مشکلات ؟؟

  • ناشناس
    3

    الان من دختری ۴۳ ساله تحصیلات عالیه وضع مالی خوب
    اما دریغ از یک خواستگار مومن ، سالم ،...
    از نظر اسلام چه می توان کرد؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      جهت انتخاب دختر مورد علاقه برای خواستگاری صرفاً تحصیلات عالیه و شغل اداری یا حرفه مناسب و درآمد خوب دختر کفایت نمی کند بلکه هم کفو بودن کاندیداهای ازدواج و خانواده های آنها، تقوی، پاکدامنی، راستگویی و چهره و قد و قواره مناسب دختر هم لازم است.

    • جواد
      4

      اکثر خانم های مجرد سن بالا خواستگار خوب داشتن اما چون شاغل بودن و تحصیلات داشتن ،خواستگارهاشون رو تو سن جوانی رد کردن بنا به دلایل بیخود و منتظر خواستگار سوار بر اسب سفید بودن و الان که سن شون رفته بالا و دیگه کسی نمیره خواستگاری شون قانع میشن اما الان دیگه تقریبا فایده نداره چون اکثر مردان بخاطر مسائلی مثل مهریه ازدواج نمیکنن یا اگه هم ازدواج کنن میرن با زن و دختر جوان ازدواج میکنن که کاری کاملا عاقلانه تر و منطقی تریه

    • ناشناس
      1

      شما هم مقصر خودتی چون خیلی دست بالا داری حتما یه شوهر با تحصیلات خوب هم رده خودت میخوای دوم پول دارباشه سوم خوشتیپ باشه چهارم اصلا ازدواج نکرده باشه پنجم حتما از شهرخودت باشه اینها همه بهانه هایی هست که شوهر گیرت نمیاد تمام

    • عرفان
      0

      من خواستگارم

  • ناشناس
    12

    زن اگر وارد این وادی میشه ، جتما ، خیانت دیده یا از روی بی پولی که راهش تن فروشی و زن دوم شدن نیست ، باید حمایت شوند.
    همه زن ها دوست دارند ، عشق اول مرد باشند و با یک جمله محبت امیز همسرشون ، ماه ها مست هستند.امامردا فقط دنبال هوس هستند، وگرنه زن اول کاملا میتونه نیاز جنسی را برطرف کنه.

  • محمود
    15

    من که سوادی ندارم ولی نمی دونم چرا باید نناز بخونیم روزه بشیم خمس بدیم و سایر احکام اسلام را انجام بدیم که البته انجام تمام اوتا در درجه اول خیرش بخودمون می رسه ولی وقتی نوبت صیغه کردن می شه همه جبهه می گیرن احکام اسلام ابدی و ازلی هست با مرور زمان عوض ممیشه

    نظرات شما -
    • 6

      احکام اسلام همیشه هست وعوض نمیشه ودوما نداشتن سواد چه ربطی به نماز نخواندن. خمس وزکات واحکام اسلام داره خودت نمیخوای این احکام انجام بدی بگردن بیسوادی ننداز

  • ایرانی
    12

    مشکل از زنان هست چون معمولا وقتی ازدواج کردن دیگه راحت میشن نه به خودشون میرسن تو خونه نه علاقه ایی به رابطه جنسی دارن اگر همه چیز تو زندگی باب میلشون باشه با منت به رابطه جنسی تن میدن و مدت زمان زیادی رو بخاطر شرایط جسمی و حاملگی و ... نمیتونن رابطه داشته باشن ولی مرد ها همیشه این نیاز رو دارن پس مجبور میشن به راه های دیگه رو بیارن

  • امیری
    1

    بعضی خدا را مقصر می دونن که چرا انسان را بدون شهوت خلق نکرد خداوند به انسانها هم عقل وهم شهوت داده هم رابطه ی جنسی برقرار کنند وهم خدا را پرستش کنند ولی به فرشتگان عقل داده ولی شهوت نداده که دائم کارشون عبادت خداوند متعال است به حیوانات شهوت داده ولی عقل نداده فقط کارشون رابطه جنسی و تولید مثل هیچ تو کارخدا دخالت نکن که خداوند همه ی کارهاش با حساب وکتابه

  • ناشناس
    7

    وقتی کارشناس یه خانم باشه معمولا تحلیل بهتر از این نیست.قضاوت درستی نیست که از ازدواج مجدد رو صرف نتیجه ی کنش مرد دانست.در یک رابطه ی موفق و یا ناموفق همیشه دو طرف دخیل و عامل نتیجه ی خوب یا بد هستند .نکته ی آخر « زن» مدیر ، محور و کانون خانواده و بقول ما لرها «تژگا» یا تشگاه‌ یعنی چاله ی آتش و مایه ی گرمی و اجتماع خانواده دور یک نیاز و دغدغه ی مشترک است و این آتش اگر کور و سرد و با زیاد داغ و شعله ور باشد باعث دوری و از هم گسستگی خانواده می‌شود ، هنر زن گردهم آوری خانواده و از جمله مرد ، گرد خود است؛ نتواند نباید انتظار دیگری داشت.

  • هفت لنگ بختیاری
    1

    من دوس دخترم ندارم

  • مهی
    3

    همسر من روبط جنسی زیادی با من داشت ولی با قرار گرفتن هر زنی که سر راهش قرار می گیره رابطه جنسی برقرار میکنه بارها مچشو با زن های مختلف گرفتم حالا تصمیم به طلاق دارم

  • مهی
    1

    من با همسرم بهترین رابطه را داشتیم ولی تا یه زن سر راهش قرار می گیره خیانت میکنه ، اصلا انتظار نداشتم دلمو شکست دیگه نمیتونم دوسش داشته باشم

  • ناشناس
    1

    باسلام وقتی 43سال گذشته تجربه شده زن‌ها با قوانین نظام فقط بفکر پول هستند به شوهر حلال وخانواده و فرزندان فکر نمی کنند نقش مادری دلسوز و مهربان از بین رفته با به اجرا گذاشن مهریه کوچکترین بهانه خانواده بخاطر پولدار شدن از بین می روند دستگاه حمایت مثل کمیته امداد امام خمینی پول وامتیاز می دهند غریزه جنسی از راه نامشروع درآمد دوم از هر راهی ارضا می شوند

  • مریم
    0

    ا

  • حسین
    14

    برا یکبار هم که شده تنوع طلبی رو تجربه کنید خیلی لذت بخشه

  • ناشناس
    1

    سلام من همش فک میکنم همسرم با کسی رابطه داره خیلی اذیت میشم .چرا تا یکی به روی مرد میختده مرده از خودش در میاد چرا شخصیت ندارن این مردا البته بعضی هاشون .فکر اینو نمیکنن که زندگیشون از هم پاشیده میشه تا آخر عمر باید مهریه بدن به بچه هاشون هم مدیون میشن نکنین این کار خدا رو خوش نمیاد .

  • مهراب
    8

    امروزه بیشتر زنان زورگو و زیاده خواه و حتی توهین در جمع هستند و بعلت اقتصادی فعلی خیلی از مردان در مقابل زن ها کم میارن واز نظر روحی روانی نمی توانند هیچ کاری کنند و از ترس مهریه های سنگین، دنبال محبت های کاذب میروند که نتیجه ازدواج دوم و یا رابطه های پنهانی میشوند. متاسفانه اخلاق های بد زنان بیشترین علت این مشکلات است.

  • ناشناس
    0

    چون مردها تنوع طلب هستن دلیل دیگش اینه که قانون بهشون حق میده وقتی قوانین اشتباه باشه در همه زمینه ها جای اینکه مشکلو حل کنه دردسر ساز میشه. لطفا اسلامو بهانه نکنین حالا انگار هر چیزی که اسلام گفته انجام میدن . هر چیز که به نفعتونه به دین نسبت میدین

  • لیلا
    0

    بااینکه من تمام نیازهای شوهرم رو برطرف میکردم حتی ثروت هم داشتم ولی همسرم با زنهای زیادی رابطه برقرار میکرد حتی خونه میاورد وقتی اعتراض میکردم میگفت من تا چهل سالگی میخوام خوش بگذرونم.البته پنج ماه بعد ازدواج فهمیدم پدرش چهارتا ازدواج کرده زنها خرج خودشونو میدادن وکار میکردن به پدر شوهرمم پول میدادن هفتاهم صیغه ای داشت این بود پسر اون پدر

  • مجید
    1

    زمانی مردها یاد میگیرن که زن دوم نگیرن که زنها یاد گرفته باشن زن دوم هیچ مردی نشن!

  • اسد
    0

    من‌هر‌موقع‌تقاظای‌رابطه‌

  • ناشناس
    0

    منم شوهرم خیلی بهم خیانت می کرد و همه جوره بهش می رسیدم ولی ذاتش خراب بود زندگیم فقط اشک و به خاطر بچه هام موندم تا بالاخره سرطان گرفت هرچی گفت حلالم کن گفتم آدمیزاد عجب خلقتی هست تا خوبه هیچی تا مرگ و می بینه عوض میشه گفتم حلالت نمی کنم هیچ وقت عمرو جوونیم رفت روزی چندتا قرص اعصاب می خورم صدتا درد گرفتم حالا ببخشم تا مرد و راحت شدم هیج وقت هم سر خاکش نمیرم

  • ناشناس
    1

    خاک برسرت که میگی تنوع طلبی لذت بخشه.اگه خداراهرزمان کنارت ببینی این غلط نمی کردی محتاج سوراخ کاش نمی شدی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد