نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران خطاب به وزرای علوم و بهداشت در خصوص رفع احکام انضباطی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، به عنوان نماینده‌ای از دانشجویان این دو دانشگاه و حتی دانشجویان سراسر کشور، از شما مقام محترم مسئول تقاضا دارد تا هرچه سریع‌تر دستور لازم جهت رفع احکام ناعادلانه و تعلیق و تغییر شیوه‌نامۀ انضباطی مصوب سال ۱۴۰۱ را صادر بفرمائید.

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران خطاب به وزرای علوم و بهداشت در خصوص رفع احکام انضباطی

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حسین سیمایی صراف و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محمدرضا ظفرقندی در پی می آید: 

با اهداء سلام و احترام؛ 

قطعاً به نیکی مستحضرید که دانشگاه یکی از مهم‌ترین عرصه‌های رشد، توسعه و تعالی جامعه و کشور است و دانشجویان، به عنوان یکی از ارکان این نهاد، نقش خطیری در پیشبرد این امر ایفاء می‌کنند. پوشیده نیست که اداء این نقش و رسالت مهم که بر عهدۀ دانشگاه و دانشجویان قرار گرفته، مستلزم بیان صریح و بی‌لکنت انتقادات است. 

متأسفانه در سه سال گذشته و با حاکم شدن برخی کج‌سلیقگی‌ها و نگاه‌هایی که دانشجو را نه فرصت، که تهدید تلقی می‌کنند و مطلوبشان به جای «دانشگاه امن»، «دانشگاه امنیتی» است؛ صحن دانشگاه از یک عرصۀ امن برای بیان انتقادات دلسوزانه به محیطی پر از خفقان و رخوت تبدیل شد و عدۀ بسیاری از دانشجویان با برخوردهای انضباطی، به بهانه‌های واهی و بدون ارائۀ مستندات قانونی مورد تنبیه قرار گرفتند. 

تصویب عجولانۀ شیوه‌نامه جدید انضباطی که در سال ۱۴۰۱ جهت سرکوب فزاینده و مغایر با حقوق اولیه و بدیهی دانشجویان تنظیم گردیده است، راه را برای حاکم کردن بیش از پیش اختناق در دانشگاه هموار کرد و صدور احکام ناعادلانه و سلیقه‌ای با اتکاء بر این شیوه‌نامه، باعث سلب حقوق مختلفی از دانشجویان، مثل حق تحصیل، حق اسکان در خوابگاه، حق تحصیل رایگان و غیره گردید. همچنین کرامت انسانی‌شان در رفت‌وآمدهای پیاپی به حراست و کمیتۀ انضباطی با رفتارهای دون شأن دانشگاه مورد خدشه قرار گرفت و آرامش روانی‌شان مختل شد. 

اکنون که فضای کلی سیاسی کشور تغییر یافته و احقاق حقوق ضایع‌شده دانشجویان به‌وسیلۀ لغو احکام انضباطی و تغییر شیوه‌نامه فوق‌الذکر، مکرراً مورد تأکید رئیس جمهور محترم، جناب آقای دکتر پزشکیان قرار گرفته است؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، به عنوان نماینده‌ای از دانشجویان این دو دانشگاه و حتی دانشجویان سراسر کشور، ضمن مطالبۀ اهتمام جدی در خصوص موارد یاد شده، از شما مقام محترم مسئول تقاضا دارد تا هرچه سریع‌تر دستور لازم جهت رفع احکام ناعادلانه و تعلیق و تغییر شیوه‌نامۀ انضباطی مصوب سال ۱۴۰۱ را صادر بفرمائید. 

امید است که با همّت جمعی و مساعدت الهی زمینۀ بهبود وضعیت دانشگاه و دانشجویان فراهم شود. 

با سپاس و احترام مجدد 

انجمن  اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

photo_2024-08-31_15-39-07 (2)

photo_2024-08-31_15-39-07

منبع: جماران
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بیان بیرون چی کنند فیلم گرفتن ازهمه کسایی ک هبودن وستاره دارشون کردن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد