وداع ابدی مردم قم با پیکر پاک آیت الله صافی گلپایگانی و بدرقه به سوی کربلای معلی

آیین تشییع پیکر پاک آیت الله صافی گلپایگانی(ره)، مرجع عالیقدر جهان تشیع که بامداد روز گذشته جان به جان آفرین تسلیم کردند، امروز صبح در قم آغاز شده است.

وداع ابدی مردم قم با پیکر پاک آیت الله صافی گلپایگانی و بدرقه به سوی کربلای معلی

در این مراسم که از ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه از میدان جهاد قم آغاز شد،آحاد مردم متدین قم و شهرهای دیگر به همراه خیل عظیم طلاب و علمای حوزه علمیه قم حضور دارند.

گفتنی است پس از پایان مراسم، پیکر پاک این مرجع تقلید برای خاکسپاری به کربلای معلی منتقل خواهد شد.

تشییع پیکر پاک آیت الله صافی(ره) در خیابان 19 دی

پیکر پاک آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) هم اکنون در خیابان 19 دی در حال تشییع به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) است.

حضور نمایندگان بیوت مراجع، علما و مسئولان استان قم و مردم همیشه در صحنه و انقلابی استان و کشور، از جمله نکات خاص این مراسم است.

اکثر حاضران در مراسم با ماسک در این آیین شرکت دارند و تلاش برگزارکنندگان نیز رعایت حتی الامکان فاصله گذاری اجتماعی است.

جمعیت حاضران در مراسم لحظه به لحظه بیشتر می شود

یکی از نکات جالب مراسم، افزایش گسترده مردم حاضر در مراسم است که از خیابانهای مختلف خود را به میدان آستانه می رسانند.

پیکر پاک آیت الله صافی به آستانه حرم رسید

آخرین لحظات وداع مردم قم با پیکر مرجع تقلید روشن ضمیر

لحظات پیش از نماز میت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) همراه با حضور گسترده مردم و علما و مسئولان است. دراین زمینه مردم قم با عزاداری که در حین مسیر دارند مرجع تقلید خود را برای وداع ابدی همراهی می کنند.

طواف پیکر پاک گرد حرم مطهر بانوی کرامت

هم اکنون پیکر پاک این مرجع معظم گرداگرد حرم حضرت معصومه(س) طواف داده می شود و لحظاتی بعد نیز مراسم نماز میت اقامه خواهد شد.

اقامه نماز میت بر پیکر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

نماز میت بر پیکر پاک مرجع تقلید شیعیان توسط آیت الله کریمی جهرمی اقامه شد.

آخرین وداع مردم با پیکر پاک مرجع تقلیدعالم، ساعی، عامل، محقق، همیشه متبسم و مردم دوست و عزیمت همیشگی ایشان از سرزمین قم به حریم امن حسینی(ع) در کربلای معلی در کشور عراق.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    مصیبت آزمون الهی است و چگونگی برخورد با آن را خداوند در قرآن تعیین کرده است
    ---
    آیاتی که ذیلا آورده شده اند حقیقت مصیبت و چگونگی برخورد خدا پسندانه با آن را تعیین می کنند:
    « وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ. الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ . أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ » ﴿ آیات ۱۵۵ تا۱۵۷ سوره بقره ﴾ .
    خداوند در آیات محکم و مفصل فوق ؛ حقیقت هرگونه مصیبت را به آزمون الهی توصیف کرده است .
    خداوند در آیات فوق نوع برخورد خدا پسندانه با این آزمون الهی را ؛ برخورد با صبر و شکیبایی و برد باری تعیین نموده است .
    هرگونه برخورد بشری دیگر با مصیبت ؛ من در آوردی دانش ناچیز بشر است و ترویج هر من در آوردی بشری در بر خورد با مصیت ؛ مخالفت و دهان کجی آشکار با خواست قرآنی خداوند است .
    نوع گناه چنین مخالفت و دهان کجی به خواست قرآنی خداوند و پیامدهای منفی و فاجعه آفرین و هلاکت بار دنیوی و اخروی متناسب با این گناه را خداوند در هشدارهای محکم و مفصل فراوان خود در سر تا سر این کتاب آسمانی بی خدشه ؛ آشکار تعیین کرده است .
    تنها راه رهایی از پیامدهای زیان آفرین و هلاکت بار گناه اصرار ورزان بر این مخالفت و دهان کجی ؛ اطاعت از خواستهای خداوند با توبه به درگاه خداوند از این گناه در فرصت از دست رفتنی در این دنیا ، وتعهد به ذات اقدس او به خود داری از تکرار این گناه است .
    بشر با ذهن محدود و کم ظرفیت خویش و با دانش ناچیز خود که از دست رسی به کمال حقایق این جهان ناتوان است ؛ حق ندارد با ابتکارهای ناقص و حقیقت گریز خود بنام دین توحیدی خدا و مذهب قرآن گرای اهل بیت پیامبر مراسم و شعایر ابتکار کند و از این دانش ناچیز بنام خدا و پیامبر و بنام اهل بیت آن حضرت به این مراسم و شعایر بی پایه وپوچ تقدسهایی که هیچ دلیل قرآنی و عقلی استوار برای اثبات آنها نیست با وارونه تفسیر کردن آیات ولایت و مودت تقدسهای من در آوردی ببخشد .
    محال و نا ممکن دور باطل و دروغ است که پیامبر و اهل بیت مظلوم آن حضرت بنفع اشخاص خود و بستگان خویش چنین ابتکارهای بی پایه و پوچی را که بجز زیان و ترویج فتنه و تفرقه و فاجعه بازده دیگری ندارند از امت مسلمان و از پیروان مذهب تشیع خواسته باشند.
    هیچ آیه ی محکم و مفصل آشکاری در قرآن نیست که محوریت همه جانبه ی دین توحیدی خداوند را میان یگانه ذات اقدس و کمال مطلق خداوند و بندگان تقسیم کرده باشد .
    چنانکه هیچ اصل عقلی و منطقی سلیمی نیست که بتواند تقسیم این محوریت همه جانبه را میان خداوند بی همتا و بندگان مقرب ، که با خداوندهیچ وجه مشترکی در توان وعلم ندارند ، تایید کند .