سه نوزاد در هنگام تولد دچار ایست قلبی شدند

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در بیانیه ای با اشاره به علت مرگ ۶ کودک اعلام کرد: این دانشگاه در صورت احراز هر گونه قصور یا تخلف از سوی هر مدیر یا مسوول بدون هیچ گونه اغماضی طبق قوانین و مقررات با فرد خاطی احتمالی برخورد قاطع می کند.

سه نوزاد در هنگام تولد دچار ایست قلبی شدند

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شامگاه چهارشنبه در اطلاعیه‌ای که در خصوص فوت ۶ نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هاجر شهرکرد منتشر کرد توضیح داد: این دانشگاه علاوه بر اینکه تمام بررسی‌ها و اقدامات لازم را از همان ابتدای فوت نوزادان آغاز و پرونده‌های مربوط را در اختیار پزشکی قانونی قرار داده است.

در این اطلاعیه آمده است: پس از گزارش فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد، پرونده این نوزادان به صورت همه جانبه بررسی شد و علت دقیق فوت ‌آن‌ها که سه نفر این نوزادان نارس و سه نفر دیگر حین تولد دچار ایست قلبی تنفسی شده‌اند، از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد/ تشکیل تیم ویژه بررسی و احضار مسئولان مرتبط

این اطلاعیه می‌افزاید: بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) در تمام بیمارستان‌های دنیا ویژه بستری نوزادانی است که پیش از موعود مقرر و به صورت نارس به دنیا می‌آیند.

در این اطلاعیه آمده است: نوزادانی که به علت کمبود وزن، نارسایی تنفسی، نواقص و ضعف سیستم ایمنی به عنوان مؤلفه‌های خطر، شانس کمتری برای زنده ماندن دارند و درصد مرگ و میر بالاتری در این نوزادان دیده می‌شود؛ مساله‌ای که به کرات در بیمارستان‌های مختلف دنیا رخ می‌دهد.

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه این اطلاعیه تاکیدکرد: نجات و یا مرگ و میر بیماران در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های مختلف کشور روندی است که کمیته‌های علمی و مدیران بهداشتی درمانی بیمارستان‌ها بر آن نظارت مستمر و کامل دارند.

دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری سه‌شنبه شب در یک گفت وگوی تلویزیونی اعلام کرد: بر اساس گزارشات واصله مبنی بر فوت ۶ نوزاد در بخش (NICU) بیمارستان هاجر، پیگیری موضوع در دستور کار دادگستری استان قرار گرفت و تیم ویژه‌ای متشکل از مقامات قضایی و کارشناسان پزشکی قانونی مسوول بررسی ابعاد مختلف این ماجرا و چگونگی آن شدند.

منبع: ایرنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد