درگذشت دکتر محمود اشرفی، بنیانگذار جراحی کودکان اصفهان

دکتر محمود اشرفی، فوق تخصص جراحی کودکان و بنیانگذار این رشته در اصفهان، پس از سه سال مبارزه با بیماری سرطان، در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

درگذشت دکتر محمود اشرفی، بنیانگذار جراحی کودکان اصفهان

رییس بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان روز دوشنبه با تایید ضایعه در گذشت دکتر محمود اشرفی  گفت: ایشان از بنیانگذاران جراحی کودک در اصفهان بودند که در سال ۱۳۶۴ بخش جراحی کودکان را در بیمارستان امین و در سال ۱۳۷۲ بخش جراحی کودکان بیمارستان الزهرا را راه اندازی کردند.

دکتر مهرداد معمار زاده افزود: مرحوم دکتر محمود اشرفی در طرح توسعه بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان نیز مشتاقانه همکاری کرده و در سال ۱۳۸۹ بخش کودکان بیمارستان امام حسین(ع) را نیز راه اندازی کرد و در اقدام‌های خیرخواهانه، مشارکت داشت.

وی ادامه داد: مرحوم اشرفی از اعضای هیات امنای خیریه استانی "محکم "و از حامیان سلامت کودکان بود و سراسر زندگی‌اش را وقف کودکان می‌کرد.

معمار زاده گفت: دکتر محمود اشرفی سه سال درگیر بیماری سرطان روده بود و بعد از تحمل بیماری، امروز صبح و در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

گفتنیست، دکتر محمود اشرفی در سال۱۳۲۱ در روستای مهاباد شهرستان اردستان متولد شد و در سال ۱۳۴۷ در رشته پزشکی عمومی مشغول به تحصیل و در سال ۱۳۶۳ مدرک تخصص و سپس فوق تخصص خود را در رشته جراحی نوزادان از دانشگاه تهران دریافت کرد.

وی عضو جامعه پیوند اعضای ایران، عضو جامعه جراحان پیوند اعضای اطفال آمریکا و جامعه جراحان اطفال ایران و آسیا بود و کتاب‌ها و مقاله‌های علمی زیادی با موضوع کودکان و اطفال تالبف کرده است.

مرحوم اشرفی همچنین جز اولین پزشکانی بود که در جنگ تحمیلی، خدمات زیادی برای درمان رزمندگان و مجروحان جنگ، انجام دادند و پزشکان متخصص و برجسته زیادی را نیز تربیت کردند.

مراسم خاکسپاری و تشییع پیکر این شخصیت برجسته پزشکی ایران، روز چهارشنبه در بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    3

    خدا رحمتش کنه من خبردارم یک کودکی که درسالها پیش یک معضل وبیماری برایش پیش آمد او تحت عمل جراحی قرار داد اما پس ازمدتی ازدنیا رفتند حتی درمراسم آن کودک هم شرکت کردند .انسان شریفی بودند خدا او را بخاطر خدماتی که به کودکان نیازمند داشتند واو پیشقدم اینکاربودند درجواررحمت خویش بپذیرد وبا اولیای خویش محشورشان کنه .

  • م
    2

    خدا رحمتشون کند، چقدر مملکت ما به این افراد بزرگوار احتیاج داره

  • ناشناس
    2

    خداوند رحمتش کند

  • وی افزود
    2

    خدا رحمت کنه

  • ناشناس
    2

    خدا رحمتش کنه.
    انسان بزرگی بود قطعا بزرگانی رو پرورش داده. روحش شاد

  • همرزم هادی
    2

    سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آنست که به نکوی نامش نبرند .قابل توجه خیلی ها ؟

  • ناشناس
    2

    سلام خدا رحمتش کنه پسرم رو خوب کرد
    با دو نسخه نور به قبرش بتابه

  • ناشناس
    2

    سلام چقدر ناراحت شدم خدا رحمتش کنه انسان شریفی بودند پسرم چندین سال درگیر یک بیماری بودند ایشون با یک دارو فرزند من رو معالجه کردند خدا شما را بیامرزد همیشه در یاد ما هستین دکتر عزیز

  • ناشناس
    2

    خدایش رحمت کند هر کسی که به مردم و اسایش و اسایش نه جنگ و خونریزی و کم کردن دردشان کمک می کند . ولی حیف حیف حیف که نسلشان در حال نابودی است و خرافه و خرافه گرایی و دلالی و دروغ و ربا و پاچه خواری و موعظه و مداحی شده بازار امروز .سواد و مردانگی و زیبایی و کار نیک مرد مرد مرد

  • حمید یزدانی
    2

    خداوند رحمتشان کند راهشان پر رهرو

  • ناشناس
    2

    بدرد محورها تا صد سالگی هستند و اینه دق مردمند و بدرد بخورها اینجوری از دنیا می روند

  • ناصر
    2

    خداوند رحمتش کند پزشک بسیار حاذقی بود سال ۷۶ بیماری فرزندم را علاج کرد در حالی که بسیاری از متخصصان از تشخیص و درمان آن ناتوان بودند بسیار حیف شد که از دستمان رفت

  • ...
    1

    دکتر ک تو اصفهان زاده شده و تو اصفهان بوده چرا تو اصفهان تشییع نشه ؟

  • ناشناس
    1

    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤩🤩

  • زهرا علینقی
    0

    خدا هزاران بار رحمتش کنه این انسان ارزشمند و دلسوز را. پزشک بزرگ ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد