واریز یارانه‌ حمایتی به حساب ۷۲ میلیون نفر

سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز یکصد و سی و پنجمین و یکصد و سی و ششمین مرحله یارانه نقدی براساس دهک‌های شناسایی شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مبالغ تعیین شده به حساب ۲۳ میلیون سرپرست خانوار خبر داد.

واریز یارانه‌ حمایتی به حساب ۷۲ میلیون نفر

براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و دستور رییس جمهور، یارانه ۴۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های اول تا سوم و یارانه ۳۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر نفر، دوشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد.

واریز این مرحله در راستای اجرای سیاست‌های دولت در کاهش و رفع فقر مطلق، بهبود ضریب جینی، کاهش فاصله طبقاتی، تصمیم به هوشمندسازی و بازتوزیع یارانه کالاهای اساسی و همچنین  به موجب جزء یک بند «ص» تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ انجام شده است. 

در این نوبت، خانوارهای مشمول دریافت یارانه بر مبنای دهک بندی اعلام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ۹ دهک تقسیم می‌شود که بر این اساس به مشمولان دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و به دهک‌های چهارم تا نهم  به ازای هر نفر ماهیانه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان پرداخت خواهد شد.

بر اساس فهرست اعلام شده، مشمولان دریافت یارانه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۲۳ میلیون خانوار ایرانی هستند که ۷۲ میلیون نفر ایرانی را شامل می‌شود.

مبالغ اعلام شده برای دو ماه به‌صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و زمان برداشت آن تا اعلام رسمی دولت در حساب مردم غیر قابل برداشت خواهد بود. 

متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا هر گونه پرسش به سامانه رسیدگی به درخواست یارانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه یا با مرکز پاسخگویی تلفنی آن وزارتخانه به شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ تماس بگیرند.

ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه، از قلم افتادگان، جاماندگان و منصرفان دوره قبل نیز به‌زودی از طریق وب‌گاه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد.

با تصمیمات اتخاذ شده و بنا بر دستور رئیس جمهور متقاضیانی که به هر دلیلی از یارانه دوره‌های قبل محروم یا از ثبت نام یارانه جا مانده‌اند پس از طی مراحل ثبت نام و بررسی شرایط متقاضی در صورت واجد شرایط بودن مانند سایر مشمولان یارانه جدید نیز از این دو نوبت از یارانه بهرمند خواهند شد. 

همچنین اقساط تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کمک معیشت نقدی و کرونا از سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده اند، کسر شده است.

بر این اساس، با واریز این دو مرحله از یارانه جدید، یارانه‌هایی که در دهم و بیستم هر ماه به به حساب سرپرستان واریز می شد از این تاریخ پرداخت نمی‌شود. 

منبع: ایرنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    0

    دهن مردم رابا۴۰۰تومان بستند وبعدش همه اجناس دوباره گران تر میشه مردم فریب نخورید واعتراص کنید

  • ناشناس
    0

    کدام 72 میلیون نفر چرا آمار کذب میزنید بروید آمار واقعی را پیدا کنید

  • ناشناس
    0

    چرا اصرار بر یارانه ؛ ضد فرهنگ قرآنی است؟؟؟!!!
    ---
    « هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ... » ﴿ آیه ۲۹ سوره بقره ﴾ .
    اصرار بر سخن از یارانه در کشوری که از ثروتهای خدا داده ی ملی بی شمار بر خور دار است ؛ بی تردید اصرار بر صدقه خور دانستن ملت و اصرار بر محروم ساختن ملت از سهم خود در ثروتهای ملی خدا داده کشور است ؛ و همچنان انکار حق مالکیت قرآنی ملت بر این ثروتها است .

  • شارودی
    0

    ملت ! هوشیار باشید دولت تو این قضیه داره میلیاردها تومان بجیب می زنه ، تمام رسانه ها گرانی و آینده معیشت ملت را کتمان کرده اند تا اینها هر کاری خواستند بکنند

  • سر خرمن
    0

    hemayat.mcls.gov.ir این سایت که قطعه . مردم رو حواله
    کجا و چی چی میکنین !؟ بلد نیستین
    توی سال 2022 و در سال دانش بنیان یک سایت درست درمون راه بندازین که جوابگوی مردم باشین .
    خب گوگل و یاهو چجوری جوابگوی چند میلیارد کاربر هستن !؟

  • التماس تفکر
    0

    به پیر به پیغمبر دروغ میگن چطور به من بازنشسته با حقوق ده میلیون شامل حالم نشده مگر میشود ۷۲میلیون ایرانی حقوقشون زیر ده میلیون باشه.شاید به نام این هفتاد ودومیلیون سند میزنند وپولش هم از خزانه دریافت میکنند ولی مثلا میدهند به نیروهای نیابتی وخانواده هاشون در لبنان وغزه وسوریه ویمن وفلسطین بعدش به نام مردم ایران به کام دیگران

  • ناشناس
    0

    توسرتون‌بخوره

  • ناشناس
    0

    کشور و مردم را با این یارانه که نماد ظلم و بی عدالتی و تبعیض و گداپروری است به دریوزگی و بیچارگی رساندن و می خواهند با این پول بسیار اندک و ناچیز و حرکت پوپولیستی و عامیانه که اصول اقتصاد نوین را زیر سوال می برد بی لیاقتی و بی کفایتی و بی سوادی خود را پوشش دهند!!!!!!

  • کاکُ
    8

    دمتون گرم

  • ناشناس
    0

    پس چرا بحساب ما چیزی نیامد

  • ناشناس
    0

    مثل یک میلیون هزینه کمک فرزند آوری در زمان احمدی نژاد بود که وقتی ملت بچه آوردن به حساب واریز شد ولی حق برداشت نداشتن بعدش هم از حسابها برداشتن وهیچ وقت به هیچ کس پرداخت نشد ویک رکب درستی زدن حالا هم این دولت نعل به نعل از نیروهای که بر سرکار آورده بگیر تا کلیه برنا مه های اقتصادی و سیاسی واحتماعیش طبق برنامه های احمدی نژاد الگو گرفته دیگه خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

  • ناشناس
    1

    کجا اینو از خودتون میگید یعنی ۸ میلیون به یارانه نیاز ندارن فقط ۷۲ میلیون نیاز دارن این ۷۲ نفر کیا هستن ما ‌ه باز نشسته دو تا فرزند بیکار و سرباز داریم یعنی یارانه نیاز نداریم جالبه

  • ناشناس
    0

    کشور و مردم را با این یارانه که نماد ظلم و بی عدالتی و تبعیض و گداپروری است به دریوزگی و بیچارگی رساندن و می خواهند با این پول بسیار اندک و ناچیز و حرکت پوپولیستی و عامیانه که اصول اقتصاد نوین را زیر سوال می برد بی لیاقتی و بی کفایتی و بی سوادی خود را پوشش دهند!!!!!!

  • مونا
    0

    چرا برای ما واریز نشد امروز؟

  • ناشناس
    0

    باورم نمیشود بازنشسته ای با 7 میلیون حقوق جزو 8 میلیون مرفه باشد !!!!

    نظرات شما -
    • نقی معمولی
      0

      آخه ،خط فقر بزودی تغییر میکنه

  • ناشناس
    0

    به گور پدرتون خندیدید

  • م.س
    0

    72 میلیون کذب محض است من کارگر بازنشسته هستم از سال 94 که بازنشست شدم یارانه ام قطع شده و هیچکس هم پاسخگو نیست . اگه به من و امثال من یارانه تعلق نمیگیره پس به چه کسانی داده میشود.

  • ناشناس
    0

    دروغگوهای ...

  • ناشناس
    0

    ای دروغگوهای پست

  • ناشناس
    0

    من کارمندم پیام امده با توجه به گردش مالی حساب یارانه شامل حال شما نمیشه . من دو فرزند دانشجو دارم که در شهر دیگری درس می خوانند هزینه دانشگاه و اجاره خانه و تحصیلشون تقریبا معادل حقوق من است این دکترهای مجلس و دولت فقط نگاه می کنند به گردش مالی حساب واقعا دکترند اینا از من هم بیسوادترند من نباید بچه هام را به دانشگاه بفرستم. کدوم عاقل با این دولت بچه دار میشه ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد