معرفی تولیدکنندگان بزرگ استیل در جهان

استیل یکی از اجزای حیاتی صنعت و اقتصاد مدرن است. وجود این آلیاژ برای ساخت ساختمان‌ها، خودروها و بسیاری از لوازم و زیرساخت‌های دیگر که در زندگی روزمره ما مورد استفاده قرار می‌گیرند، ضروری است.

معرفی تولیدکنندگان بزرگ استیل در جهان

 به همین دلیل کشورهای زیادی سعی در تولید و صادرات فولاد به نقاط دیگر جهان داشته‌اند. رقابت بین تولیدکنندگان فولاد و ورق استیل در جهان بسیار بالاست اما در این میان کشور چین، پرچمدار تولید این آلیاژ پرکاربرد در جهان است. در ادامه تولیدکنندگان مطرح استیل در جهان معرفی شده و سهم هریک در بازار جهانی مشخص خواهد شد.

 

آرسلور متال (ArcelorMittal)

دفتر مرکزی آرسلور متال که در بیش از 60 کشور جهان شعبه دارد، در لوکزامبورگ اروپا قرار گرفته است. این شرکت در سال 2006 با ادغام دو شرکت آرسلور (Arcelor) و متال استیل (Mittal Steel) تشکیل شد. این شرکت 232000 کارمند داشته و 10 درصد فولاد جهان را تولید می‌کند.

آرسلور متال، استیل شرکت‌های بزرگ تولید لوازم خانگی، بسته‌بندی، خودروسازی و ساختمان‌سازی را تأمین می‌کند. در مجموع، اروپا 47 درصد فولاد، آمریکا 35 درصد و سایر مناطق (قزاقستان، اوکراین و آفریقای جنوبی) 18 درصد فولاد جهان را تولید می‌کنند.

این شرکت چندملیتی تولید فولاد در ابتدای ادغام، 35 سهم در سراسر جهان معرفی کرد. سپس به سرمایه‌گذاری خود ادامه داد و معاملات خود را در استرالیا، فرانسه، آفریقای جنوبی، کانادا، برزیل، ترکیه، کاستاریکا، سوئد، ونزوئلا، ایالات متحده و امارات متحده عربی گسترش داد.

شرکت نیپون استیل و سامیتومو متال (Nippon Steel & Sumitomo Metal Corporation)

این شرکت که با نام اختصاری NSSMC  شناخته می‌شود، با همکاری دوشرکت نیپون استیل و سامیتومو متال در سال 2012 تأسیس شد. NSSMC دومین تأمین‌کننده بزرگ فولاد در سراسر جهان است. این شرکت در 15 کشور با نزدیک به 83000 کارمند مشغول به کار است. فولادهای تولیدی این شرکت، در زمینه‌هایی مانند ساختمان‌سازی، خودروسازی، عمران، انرژی، منابع و راه آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گروه آهن و فولاد هبی (Hebei Iron and Steel Group)

شرکت آهن و فولاد هبی در سال 2008 تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت دولتی در شیجیاژوانگ، هبی، چین قرار دارد. ظرفیت تولید این شرکت، 30 میلیون تن فولاد در سال است که آن را به تأمین کننده بزرگ فولاد در چین تبدیل کرده است.

این شرکت عمدتاً سیم مفتول، ورق استیل نورد سرد، فولاد نورد گرم، میلگرد، ورق گالوانیزه، لوله فولادی درزدار و سایر محصولات دیگر را تولید می‌کند.

2

بائو استیل (Baosteel)

بائو استیل یکی از تولیدکنندگان بزرگ فولاد در سراسر جهان است. این شرکت در سال 1978 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در پودونگ، شانگهای، چین قرار دارد. این شرکت حدود 130000 کارمند دارد و محصولات فولادی مانند استیل، فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) و فولاد کربنی تولید می‌کند که به بیش از 40 کشور صادر می‌شود. فولاد تولیدی این شرکت در بخش‌هایی مانند خودرو، پتروشیمی، حمل و نقل، انرژی هسته‌ای، لوازم خانگی، فلزکاری، انرژی، ساخت ماشین آلات، ابزار الکترونیکی و فضانوردی به کار می‌رود.

گروه آهن و فولاد ووهان (Wuhan Iron and Steel Group)

دفتر مرکزی شرکت گروه آهن و فولاد ووهان در شهر ووهان چین قرار دارد. این شرکت در سال 1958 تأسیس و در بین مردم به عنوان اولین مجتمع بزرگ فولاد و آهن چین شناخته شد. شرکت ووهان محصولات سیلیکونی، نورد سرد، نورد گرم، پروفیل، ورق استیل و سیم مفتول، میلگرد و... را به تولید می‌رساند.

پوسکو (POSCO)

شرکت آهن و فولاد پوهانگ که عموماً به آن POSCO می‌گویند در سال 1968 تأسیس شد. این شرکت از همان زمان به یکی از تولیدکنندگان مطرح فولاد جهان تبدیل شد.

پوسکو که مقر آن در پوهانگ کره جنوبی است، دارای دو کارخانه بزرگ در جهان، واقع در پوهانگ و گوانگ یانگ است که به طور مشترک 33.7 میلیون تن فولاد در سال تولید می‌کنند. تختال، میلگرد استیل، لوله استیل، سیم مفتولی و ورق استیل از محصولات عمده آن هستند.

جیانگ سو شاگانگ (Jiangsu Shagang)

جیانگ سو شاگانگ یکی از پنج تولیدکننده فولاد چین است. این شرکت در چین واقع شده است و در سال 1975 به تأسیس رسید. شرکت جیانگ سو، سالانه نزدیک به 18 میلیون تن آهن تولید می‌کند و خط تولید آن شامل سیم مفتولی، کویل‌های نورد گرم، میلگرد و تختال است.

 

گروه فولاد تاتا (Tata Steel Group)

گروه تاتا استیل توسط جامستجی تاتا در سال 1868 تأسیس شد. شرکت‌های تاتا که مقر اصلی آن در هند است، بیش از 581000 کارمند در سراسر جهان دارد. درآمد شرکت‌های تاتا 103.27 میلیارد دلار در سال 14-2013 بود که 67.2 درصد آن از کسب‌وکارهای خارج از هند تأمین می‌شد.

شرکت فولاد هیوندای (HYUNDAI Steel Company)

شرکت فولاد هیوندای به عنوان اولین فولادساز کره در سال 1953 تأسیس شد. این شرکت با گسترش استفاده از کوره بلند، به عنوان یک موتور رشد جدید، راه را برای توسعه پایدار این صنعت هموار کرد.

شرکت فولادJFE  (JFE Steel Corporation)

شرکت JFE در سال 1950 تأسیس شد و در توکیوی ژاپن مستقر است. این شرکت قبلاً با نام شرکت فولاد کاوازاکی شناخته می‌شد اما در آوریل 2003 به شرکت فولاد JFE تغییر نام داد. این شرکت ورق استیل، ورق‌های الکتریکی (ورق سیلیکونی)، لوله استیل، میلگرد استیل، محصولات ضد زنگ، سیم مفتولی و... تولید می‌کند.

کلام پایانی

کشور چین یکی از تولیدکننده بزرگ استیل در جهان می‌باشد که 54 درصد سهم تولید فولاد جهان را به خود اختصاص داده است. در سال 1996 چین با گسترش تولید فولاد خود، از روسیه، ایالات متحده و ژاپن پیشی گرفت و با تولید 101 میلیون تن فولاد در آن سال، این کشور را رتبه یک کشور تولید کننده فولاد تبدیل کرد.

3

این روند رو به رشد تولید فولاد در چین تا سال 2021 ادامه داشت. اما در دو سال گذشته شاهد کاهش تولید فولاد چین بوده‌ایم. سال‌های 2021 و 2022 اولین باری بود که تولید این کشور برای دو سال متوالی کاهش یافت. در حالی که بعید به نظر می‌رسد چین به زودی از جایگاه خود به عنوان رتبه اول کشور تولید کننده فولاد دست بکشد، باید دید که آیا این کاهش اخیر نشان‌دهنده آغاز یک روند جدید است یا فقط یک انحراف کوتاه از رشد مداوم تولید این کشور می‌باشد. البته ناگفته نماند که قیمت فولاد روند صعودی داشته و شاید همین عامل کشورهای دیگر را تشویق به تولید برای کسب سودکرده باشد. در ادامه جدولی از سهم تولید فولاد جهانی در کشورهای مختلف نشان داده شده است.

 

4

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • متینا
    0

    عالی بود
    ممنون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد