هزینه بازسازی خانه در تهران چقدر است؟

بر اساس قیمت‌هایی که از سوی شرکت های ساختمانی فعال در تهران منتشر شده است، هزینه بازسازی خانه در تهران با توجه به مسائل مختلف، متغیر خواهد بود که در این مطلب این موضوع به طور کامل بررسی شده است.

هزینه بازسازی خانه در تهران چقدر است؟

با توجه به آمار و ارقام موجود در سایت شرکت های ساختمانی، به طور میانگین هزینه بازسازی کامل خانه در تهران، به ازای هر مترمربع، از 9 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان برآورد می‌شود. حجم تغییرات و نوع متریال، در برآورد هزینه بازسازی تعیین کننده است و محاسبه دقیق این هزینه، نیازمند بازدید حضوری است.

این هزینه علاوه بر حجم تغییرات و نوع متریال، به عوامل دیگری نظیر عمر خانه و میزان فرسودگی آن، نوع و حجم مشکلات، کیفیت متریال و مصالح مورد استفاده و... بستگی دارد.

بررسی هزینه بازسازی یک خانه 90 متری در تهران

بر اساس جدول هزینه‌های بازسازی که در سایت ابنیه طراحان نصر درج شده است، هزینه بازسازی کامل یک خانه 90 متری در تهران، حدود 870 میلیون تومان برآورد می‌شود. (این مبلغ با دلار 60,000 تومانی در سال 1403، معادل حدود 14,500 دلار است.) در این جدول، هزینه بازسازی بخش‌های مختلف یک خانه 90 متری به شرح زیر محاسبه شده است:

  • سالن پذیرایی 120 میلیون تومان،
  • آشپزخانه 395 میلیون تومان،
  • دو اتاق خواب 105 میلیون تومان،
  • حمام و سرویس بهداشتی 250 میلیون تومان

این برآوردها بر اساس معیارهای مشخص و ثابت شرکت‌های ساختمانی انجام می‌شود و هزینه بازسازی هر خانه با خانه دیگر، حتی در متراژ یکسان، متفاوت است. با این حال، این تخمین‌ها می‌تواند به افراد کمک کند تا از نظر هزینه‌های بازسازی ساختمان یک دید کلی پیدا کنند و بتوانند بودجه خود را بر اساس نیازها و خواسته‌های منزل خود مدیریت کنند.

به عنوان مثال، اگر فردی مالک یک خانه 90 متری باشد و بودجه‌ای معادل 500 میلیون تومان در اختیار داشته باشد، با توجه به اینکه برای بازسازی کامل چنین خانه‌ای به حدود 900 میلیون تومان نیاز است، می‌تواند تصمیم بگیرد که بودجه 500 میلیونی خود را چگونه مدیریت کند؛ مثلا حدود 350 میلیون تومان بودجه خود را به بازسازی آشپزخانه اختصاص دهد و 150 میلیون باقی‌مانده را صرف تعمیرات یا تغییرات جزئی در سایر بخش‌های خانه نماید.

نحوه محاسبه هزینه بازسازی توسط شرکت‌های ساختمانی

هزینه‌هایی که در سایت شرکت های بازسازی درج می‌شود، بر اساس شاخص‌های یکسان برای تمام متراژها در نظر گرفته می‌شود. به عبارت دیگر این شرکت‌ها برای بازسازی خانه با متراژهای مختلف، از نظر کیفی مصالح، متریال و تجهیزات با کیفیت متوسط در نظر می‌گیرند، عاملی که در تعیین هزینه نهایی بسیار تاثیرگذار است. هزینه بازسازی یک خانه با متریال ضعیف، متوسط و یا لوکس بسیار متفاوت است و اختلاف قابل توجهی با یکدیگر دارند.

بهتر است، افراد زمانی که برای هزینه بازسازی استعلام قیمت می‌گیرند از شرکت‌های بازسازی بخواهند که کیفیت مصالح، متریال و برند آن‌ها را در پیش‌فاکتور خود به طور واضح درج نمایند و آیتم‌های مختلف که برای بازسازی در نظر گرفته‌اند را به صورت شفاف مشخص کنند.

برای همکاری با شرکت های ساختمانی، علاوه بر موضوع قیمت، بهتر است در مورد سابقه شرکت، مجوزها، نمونه کارها، نحوه عقد قرارداد و... بررسی‌های لازم را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که قرارداد با شرکت شامل جزئیات دقیق، زمان‌بندی و هزینه‌ها باشد تا از هرگونه اختلاف در آینده جلوگیری شود.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد