اجاره بها در غزه؛ دستیابی به یک اتاق به رویا تبدیل شده است

از آغاز جنگ اسرائیل که وارد یازدهمین ماه متوالی خود شده است، اجاره‌بها در نوار غزه جهش قابل توجهی را به ثبت رسانده است که در دوره‌های قبل رخ نداده و افزایش و قیمت‌های نجومی و غیرعادی را به ثبت رسانده است.

اجاره بها در غزه؛ دستیابی به یک اتاق به رویا تبدیل شده است

به نقل از العربی الجدید، با وجود ازدحام بیش از دو میلیون نفر در چادرهای برپا شده در مناطق دیرالبلح، مواصی، خان‌یونس و رفح، با ادامه جنگ و مشکلات، ده‌ها خانواده به دنبال خانه‌ها یا مغازه‌هایی برای اجاره به عنوان سرپناه هستند.

اکثر خانه‌های غزه در نتیجه جنگ نسل‌کشی اسرائیل در غزه بمباران و ویران شدند که به دلیل قطعی برق و کمبود آب برای استفاده روزانه و آب آشامیدنی اکثر غیرقابل سکونت شده‌اند.

علاوه بر این، برخی افراد برای فرار از ازدحام در چادرها و در جستجوی نوعی حریم خصوصی که در اردوگاه‌هایی آوارگان کاملاً از بین رفته است به اتاق‌های اجاره‌ای در استراحتگاه‌های واقع در ساحل دریا متوسل می‌شوند.

اجاره یک اتاق با سرویس بهداشتی (حمام) برای صدها هزار فلسطینی به آرزویی غیر قابل تحقق تبدیل شده است، زیرا اجاره این اتاق در بهترین شرایط کمتر از ۱۰۰۰ شیکل اسرائیلی نیست، در حالی که اجاره آپارتمان از ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ شیکل فراتر می رود. (هر دلار = ۳.۷۳ شیکل).

این قیمت‌ها بی‌سابقه تلقی می‌شوند زیرا معمولاً در بدترین موارد پیش از جنگ غزه بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ شیکل متغیر بود و این اجاره‌ها شامل خدماتی مانند برق، شبکه‌های اینترنتی، آب برای استفاده روزانه و آب آشامیدنی بود.

کمبود مراکز مسکونی با توجه به ویرانی شدید محله‌ها و منازل توسط اسرائیل یکی از عواملی است که به افزایش قیمت اجاره املاک منجر شده است.

بر اساس برآوردهای سازمان‌های دولتی در غزه، اشغالگران تقریباً ۷۰ درصد از زیرساخت‌های غیرنظامی، خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها را تخریب کرده و ده‌ها کیلومتر از جاده‌ها را نیز به ویرانی کشانده‌اند.

منبع: شفقنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • Shahram
    2

    برادر الان ۶ ساله ایران بدتر از غزه شده.
    تجربیات مسئولین جمهوری اسلامی در لبنان و غزه و سوریه و یمن بهتر از این نمیشه.

  • ناشناس
    2

    اگه حماس حمله نمیکرد و گروگانگیری نمیکرد این ویرانی رو امروز کسی نمیدید

  • اتحاد
    1

    آخی

  • علی‌گیتو‌
    1

    این‌هم‌از‌شاه‌کار‌انتقام‌سخت

  • ناشناس
    1

    غصه نخورید پزشکیان تمام مردم غزه را خانه دار می‌کند بزودی. گور بابای مردم ایران.

  • ناشناس
    1

    مثل تهران خودمان تنها فرقش اینه که تو تهران جنگ نیست ولی بدتر از کشورهای جنگزده شده خخخخخخ

  • ناشناس
    0

    خدابه داد انها برسه کاش اون ۲۰۰ گروگان را نمی گرفتند در ايران جنگ نیست ولی گذران زندگی برای مردم سخت شده مخصوص قشر کارگر و کارمند و بدتر از آن برای جوانان و خانواده های بیکار و سالمندان با در امد کم و بدون در آمد فقط خدا کمک کند

  • ناشناس
    0

    به حال ان ملتی باید کریست که در کشورشان نه جنگ است نه صلح ولیوصعیت مردمانش بدتر از جنگ است ویرانی اقتصاد در پنهان فقر فلاکت تز یین شده ماله کشده شده ویرانی نابودی بدون بمباران قیمت مسکن از عزه جنگ زده گرانتر است

  • ناشناس
    0

    اجاره بها وقیمت مسکن ااحتمالا در ایران بدون ننه جنگ نه صلح گرانتر از عزه است کشور را بخاطر بقای اخندا در بحران نگهداشته اند دنبال دشمن دشمن تراشی هستن

  • ناشناس
    0

    اینجا هم دست کمی از غزه نداره.فقط فرقش اینه که مسئولین ما بیشتر به فکر غزه و لبنان هستن تا اینجا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد