فیلترینگ برای مسئولان نیست اما مردم باید هزینه فیلترشکن بدهد؛ این عادلانه نیست

گفت: عملا فضای مجازی ما قطع نیست؛ یعنی واتساپ و اینستاگرام کسی قطع نیست، اما برخلاف مسوولان که بدون محدودیت و فیلتر می‌توانند از این شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند، مردم برای استفاده از این پیام‌رسان‌ها باید هزینه اضافه بپردازند و فیلترشکن بخرند که سودش هم به جیب عده‌ای خاص می‌رود.

فیلترینگ برای مسئولان نیست اما مردم باید هزینه فیلترشکن بدهد؛ این عادلانه نیست

روزنامه اعتماد با مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس دوازدهم گفت‌وگو کرده است.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛ 

  • مساله فیلترینگ بحث امنیتی است و رفع آن چندان به تصمیم رییس‌جمهور ارتباط ندارد.»

  • به شخصه به دلیل فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی کاری ندارم، اما آنچه اهمیت دارد، رفتار دوگانه و بی‌عدالتی است که در این باره وجود دارد و باید برداشته شود.

  • عملا فضای مجازی ما قطع نیست؛ یعنی واتساپ و اینستاگرام کسی قطع نیست، اما برخلاف مسوولان که بدون محدودیت و فیلتر می‌توانند از این شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند، مردم برای استفاده از این پیام‌رسان‌ها باید هزینه اضافه بپردازند و فیلترشکن بخرند که سودش هم به جیب عده‌ای خاص می‌رود.

  • اگر قرار است فضای مجازی فیلتر باشد، باید برای همه فیلتر باشد و اجازه ندهیم کسی فیلترشکن وارد کند و تبعیض درباره مسوولان و استفاده از خط بدون فیلتر هم برداشته شود. یعنی هم برای مردم و هم برای مسوولان فیلتر اعمال شود. از طرفی هم اجازه فروش فیلترشکن به هیچ کسی داده نشود.

  • اگر قرار است برخی این دسترسی را داشته باشند و فقط این محدودیت برای مردم عادی باشد بی‌عدالتی است که باید این تبعیض برداشته شود.

  • در شرایط فعلی، فضایی برای فروش فیلترشکن به نفع گروهی خاص ایجاد شده است که البته ارقام نجومی هم از فروش فیلترشکن به جیب می‌زنند که باید جلوی آن گرفته شود. البته رییس‌جمهور هم در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی روی این موضوع تاکید کرد.

  • با توجه به استفاده مردم از فیلترشکن و پرداخت هزینه برای خرید آن، فضای مجازی ما فیلتر نیست؛ بلکه مردم عادی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید پول اضافه بپردازند؛ اما مسوولان این محدودیت را ندارند. پس باید این محدودیت و تبعیض برداشته شود تا همه مثل هم در شرایط یکسان باشند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • سید عزیز
    0

    اونموقع که میخواستیم انقلاب کنیم و مواقعی که در مراسپات میایم توی خیابان فهیم و بابصیرتیم اما میخوایم از اینترنت استفاده کنیم کلا نفهم و صغیر میشیم خدا قوت مسئول با کفایت و با درایت این رو بدون توی کوچه ی ما هم عروسی میشه اگه دعوت نشدی گلایه نکنی .

  • ناشناس
    0

    ا ره دیگه، تا بوده همین طور بوده، آقایون از ما بهترون حساب میشن و همیشه بهترین چیزا مال اوناس!!🤔🫣🙄😳🤬☹️

  • جالینوس
    0

    حکم حاکمیتیه
    اصولا در این کشور حکومت قانون نیست، حکومت حاکمیته

  • ناشناس
    0

    کلا زندگی برا مسولین هست اما مردم باید هزینه های گزاف برا زنده موندن بدن .

  • نااشنا
    0

    فردی می گفت فیلتر برای افراد عادی است اما برای عده ای دیگر که از ما بهترون شدند انها فیلتر ندارند خودشان وایل وتبارشان براحتی از شبکه ها استفاده می کنند حالا که به قدرت رسیدند مردم را فراموش کردندومن می گویم خدا شاهذ وناظر اعمال ما هست وروزی انچنان به زمین بکوبد که نتوانند بلند شوند واگر کسی میگوید من طرف مردم هستم دروغ می گوید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد