نیویورک تایمز:

اسرائیل از یک سال پیش می‌دانست حماس قصد حمله دارد

یک نشریه آمریکایی فاش کرد، رژیم صهیونیستی از سال گذشته میلادی از طرح حمله حماس به مرزهای خود خبر داشته است.

 اسرائیل از یک سال پیش می‌دانست حماس قصد حمله دارد

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، رژیم صیهونیستی بیش از یک سال پیش از حمله در هفتم اکتبر و عملیات طوفان الاقصی به نقشه‌های جنگی حماس برای حمله به جنوب اراضی اشغالی دست یافته بود، اما از آنجا که باور داشت چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد، کاری نکرد.

یک سند ۴۰ صفحه‌ای با نام رمز "دیوار اریحا" توسط مقام‌های رژیم صهیونیستی به تفصیل نوع حمله حماس پرداخته بود؛ اما مقامات نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی این تهدید را رد کردند، چون مقام‌های اسرائیلی این طرح را برای اجرا توسط حماس بسیار دشوار انگاشته بودند.

به گزارش نیویورک تایمز، این سند، تاریخ خاصی را ذکر نکرده است، اما به عنوان طرح اولیه حمله‌ای اشاره می‌کند که با "دقت تکان دهنده" دنبال شد.

در این طرح به استفاده از پهپاد برای غیرفعال کردن دوربین‌های امنیتی، مسلسل‌ها در سراسر مرز بین غزه و اراضی اشغالی، راکت‌هایی که در آغاز حمله شلیک می‌شوند و همچنین ورود مردان مسلح به شهرک‌ها اشاره شده است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایز، این سند شامل اطلاعاتی حساس درباره نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی و مراکز فرماندهی است.

به گزارش این روزنامه، این سند در حالیکه تصویر واضحی از حمله‌ای را ترسیم می‌کرد که در نهایت به نتیجه رسید، توسط دایره وسیعی از مقام‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که آن را بررسی کردند، رد شد؛ چون کارشناسان این طرح را فراتر از توانایی‌های حماس می‌دانستند. اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم یا دیگر رهبران سیاسی این سند را دیده‌اند یا خیر، مشخص نیست.

پس از اینکه این سند توسط مقام‌های رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی به دست آمد، ارزیابی نظامی از شاخه ارتش این رژیم که از مرز با غزه دفاع می‌کند، مشخص کرد که اهداف حماس نامشخص است.

در ژوئیه سال جاری میلادی یک تحلیلگر از سیگنال‌های آژانس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مشخص کرد که حماس یک تمرین آموزشی فشرده برگزار کرده بود که بسیار شبیه به آن چیزی بود که در طرح مشخص شده بود.

بر اساس ایمیل رمزگذاری شده‌ای که توسط نیویورک تایمز بررسی شد، این تحلیلگر گفت که این تمرین با محتوای دیوار اریحا مطابقت دارد، اما مقام‌های ارشد اطلاعاتی اسرائیل به نگرانی‌های او توجهی نکردند.

روزنامه مذکور همچنین نوشت، مقام‌های رژیم صهیونیستی به طور خصوصی اعتراف کردند که اگر این هشدارها را جدی می‌گرفتند، می‌توانستند از حملات جلوگیری کرده یا آن را کاهش دهند. حمله حماس مرگبارترین روز در تاریخ رژیم صهیونیستی بود و جنگ ناشی از آن منجر به کشته شدن هزاران نفر در غزه شده است که بسیاری از آنها زن و کودک هستند.

به نوشته نیویورک تایمز، سند دیوار اریحا به صراحت درباره حملات موشکی که برای منحرف کردن حواس سربازان اسرائیلی در زمانی که حماس از مرز به شهرک‌های صهیونیست نشین حمله کرد، توضیح داده است.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    2

    دروغ مي گويند ،اگر ميدانست جلوي انرا مي گرفت

  • ناشناس
    0

    پس ضربه فنی نشده بلکه فریب داده

  • ناشناس
    0

    فیلم سیاسی در سال ۱۴۰۲ برای ایرانیان دمده شده است .فیلم جدید اگر عقلتان میرسد رو کنید.

  • ناشناس
    0

    حمله نبود تله بود.

  • ناشناس
    18

    انقلاب ایران متعلق به امام و شهدا است . لطفا نظرات امام و آرمان امام و شهدا در خصوص اسراعیل را از تلویزیون پخش کنید . انقلاب دارد به کج راهه می رود . غده سرطانی . تبدیل به سرطان خوش خیم شده . علمای اسلام و خانواده شهدا . دفاع کنید از آرمان امام و شهدا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دیگر کسی تلوزیون نگاه نمی‌کند و اعتمادی باقی نمانده

  • ناشناس
    1

    آقایون که با ۲۰ هزار کشته و نابودی غزه وپس گرفتن نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال دیگه وترس از هر گونه اظهار نظر در این باره خودرا همچنان برنده می‌دانند

  • محمد گلکار
    9

    سلام علیکم
    بلوف نزنید چون اگر اسرائیل غاصب صهیونیستی می‌دانست مطمنا برنامه ریزی می‌کرد.

    اسرائیل غاصب هم لولوی افسانه ای بیش نبود و نخواهد بود.

  • بگو مرگ بر شاه
    0

    چه میدانست و برای حماس تله گذاشت چه نمیدانست و پنجاه روزه ادامه میده فرقی نداره مهم اینه که پلاکاردهای طوفان الاقصی جمع شد و سرودهایی که روز اول در مدارس باید توسط دانش آموزان خوانده میشد دیگه تمرین نمیشه ...ای لعنت به اسراییل چقدر برای ماهزینه میتراشه کلی خرج پلاکاردها کردیم همه بگید مرگ‌بر اسراییل .این مرگها رو بخاطر خوشایند خبرفوری گفتم که کامنتمو مثل این چند روز نادیده نگیره ...خخخخخ

  • مهدی
    4

    صیحونیست ها صد در صد دروغ می‌گویند ممکن است حدس زد اماهرکس در کنارش دشمنی باشد فکرهای در ذهنش خطور می‌کند آنها می‌خواهند ضعف اطلاعات خود را بپوشانند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد