ترکیه 8 پیمانکار برج‌های فرو ریخته را بازداشت کرد

نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون 8 پیمانکار برج‌هایی را که به دلیل ساخت و ساز غیر اصولی در جریان زلزله روز دوشنبه به کلی ویران شد‌ه‌اند، بازداشت کرده‌اند.

ترکیه 8 پیمانکار برج‌های فرو ریخته را بازداشت کرد

منابع ترکیه‌ای از آغاز بازداشت‌ و جلب افرادی که در بالا رفتن تعداد تلفات زمین‌لرزه اخیر سهم داشته‌اند، خبر می‌دهند.

به نوشته اسپوتنیک، دولت ترکیه شروع به بازداشت تمامی کسانی که به دلیل ارتباط با فساد، عامل بالا رفتن تعداد تلفات شده‌اند اقدام کرده است، از جمله مقامات محلی، شوراهای شهرداری و پیمانکارانی که با ساخت و ساز غیر اصولی جان هزاران نفر را گرفته‌اند.

در این راستا تاکنون هشت پیمانکار بازداشت شده‌اند. همچنین روزنامه الصباح از دستگیری مهندس ارشد مجتمع مسکونی «رنسانس رزیدنس» که در اثر زلزله در استان هاتای ترکیه به طور کامل ویران شده بود، خبر داد. او در حالی بازداشت شد که در فرودگاه استانبول قصد فرار به خارج ترکیه را داشت.

5454

در همین راستا، حدود ۱۷۰ وکیل با طرح شکایت از پیمانکاران تعدادی از مجتمع‌های مسکونی در استان‌های حادثه دیده، خواستار جلوگیری از خروج آنها از کشور شدند. «بکر بوزداغ»، وزیر دادگستری ترکیه پیش از این گفته بود: «هیچ کس به دلیل سهل‌انگاری که منجر به فروریختن ساختمان های مسکونی در جریان زلزله شد، از مجازات در امان نخواهد ماند».

در حالی که شش روز از وقوع زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه می‌گذرد، «رجب طیب اردوغان» امروز در سخنانی گفت تعداد جانباختگان زلزله مرگبار اخیر به ۲۱ هزار و ۴۳ نفر رسیده و زخمی‌ها به ۸۰ هزار و ۹۷ نفر رسیده است.

اردوغان در ادامه گفت که حافظه ترکیه مملو از فجایع مرتبط با زلزله است و افزود: در بازرسی مناطق زلزله‌زده برای ما روشن شد که با فاجعه بزرگی روبرو هستیم. 

منبع: فارس
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    1

    در ایران چه کسی پیمانکاران ساختمانی و مهندسین ناظر متخلف را دستگیر و مجازات خواهد کرد ؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تا اون موقع همگی در کانادا خواهند بود

    • هموطن
      0

      در ایران باید تمام پیمانکاران حساب پس بدهند متاسفانه اغلب پیمانکاران با رشوه و غیره ساختمان های چند طبقه ای ساخته اند هیچ امنیتی ندارند بخصوص مسکن مهر

    • ناشناس
      0

      اوناییشون که در برج سازی در ترکیه هم دستی بر آتش داشتند مگر اینکه اینجا تو ترکیه حساب پس بدن

  • ناشناس
    1

    بازداشت کنه و اعدام کنه دیگه چا فایده ای داره مرده مگه زنده میشه بهتره نظارت کنند

    نظرات شما -
    • 0

      درسته هیچ چیزی با اون جانهای از دست رفته برابری نمی کنه اما تو متروپل دیدیم که راست راست گشتن اونایی که دست داشتن تو این آدمکشی و ویرانی هم بیشتر داغ مردم داغدیده رو تازه می کرد!

  • بهزاد لرد
    0

    ساختمان مسکن مهر که شرکت ترکیه ای کوزو درست کرده اصلا امنیت نداره ستونهای ضعیف تراکم و سایز میلگرد پایین تعداد طبقات بالا مثل کارتون میمونه ما اجرا کننده بودیم در جریان ساخت هستیم من قبلا این موضوع تو یک نظر سنجی گفتیم یک عده تریپشون برخورد ترکیه ای ها به تقلب شهرت دارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد