دستگیری تبعه خارجی فیشینگ کار در مشهد

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی اظهار داشت: یک تبعه خارجی که از طریق ارسال پیامک جعلی اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز مالی از شهروندان در فضای مجازی می نمود، شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری تبعه خارجی فیشینگ کار در مشهد

سرهنگ علی اکبر قرایی پور رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار داشت : یک تبعه خارجی غیرمجاز که در بستر مجازی مرتکب جرایم سایبری شده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ قرایی پور ادامه داد: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص گردید که متهم علاوه بر فعالیت مجرمانه در فضای مجازی اقدام به نفوذ به حساب های بانکی برخی افراد از طریق فیشینگ نموده و به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز مالی در فضای مجازی نیز می پرداخته است.

وی افزود: متهم با استفاده از نرم افزارهای در اختیار اقدام به ارسال پیامک‌های غیر واقعی نظیر سامانه ثنا، سهام عدالت وغیره می نموده و سپس با نصب بدافزار، اطلاعات تلفن همراه مخاطب از جمله رمز پویا را مورد سرقت قرار می داده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم ادمین چندین گروه فیشینگی بوده و با افراد مختلفی در نقاط مختلف کشور همکاری داشته و در این راستا بررسی‌های لازم جهت شناسایی و دستگیری سایر افراد مرتبط در دست اقدام می باشد.

سرهنگ قرایی پور به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت هرگونه پیامک از سرشماره‌های ناشناس حاوی لینک به هیچ عنوان بر روی آنها کلیک نکرده و در صورت مشاهده تبلیغات غیرمتعارف در فضای مجازی فورا به آنها اعتماد نکنند و همیشه بخاطر داشته باشند مجرمین سایبری با اینگونه ترفندها به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

شایان ذکر است ، سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکى  www.cyberpolice.ir   آماده دریافت بر خط گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامى بوده و همچنین کاربران گرامى مى توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهاى سایبرى را از این سایت دریافت و بهره برداری نمایند.

منبع: مهر
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد