پسر 16 ساله هکر 80 شاکی داشت

پسر بچه ای 16 ساله به واسطه فروش نرم افزار هک، تلفن های خریداران خود را هک کرده و از همین طریق از آنها اخاذی می کرد.

پسر 16 ساله هکر 80 شاکی داشت

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از مخاطبین آنها می‌کند.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: صحبت مشترک شکات پرونده در اظهاراتشان این بود که مدتی قبل در یک کانال تلگرامی یک  نرم‌افزار هک  خریداری کردند و پس از نصب آن تلفن همراه خودشان هک شده است و بعد از آن شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری‌شان از مخاطبین آنها اخاذی می‌کرده است.

معظمی گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌های فنی و  سایبری  موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم که یک پسربچه 16ساله بود به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام سایبری با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از 80 نفر بیان داشت: این نوجوان 16 ساله پس از حضور در پلیس فتا گفت با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری کسانی که متقاضی دریافت برنامه هک بودند به مخاطبین آنها پیام میدادم و از آنها درخواست وجه میکردم و فکر نمیکردم پلیس بتواند من را پیدا کند.

گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه از منابع نامعتبر جدا خودداری کرده و هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  با ما در میان بگذارید.

منبع: رکنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد