قتل خونین پسر جوان به دست پسرعمویش در مراسم فاتحه خوانی

رییس دادگستری دزفول گفت: فردی که پسر عموی خود را به دلیل اختلافات قبلی در مراسم فاتحه خوانی به قتل رسانده بود با پیگیری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول و جلب رضایت اولیای دم از قصاص نفس نجات یافت.

قتل خونین پسر جوان به دست پسرعمویش در مراسم فاتحه خوانی

فیصل مزرعه روز چهارشنبه بیان کرد: حدود ۱۸ ماه پیش فردی در مراسم فاتحه خوانی یکی از بستگان به دلیل اختلاف قبلی با پسر عموی خود درگیر و آن را به  قتل  رساند که این حادثه منجر به ایجاد اختلافات گسترده خانوادگی بین آنها شد.

وی افزود: قاتل با ابراز ندامت از این بزه از شورای حل اختلاف استان به منظور جلب رضایت خانواده مقتول درخواست کمک کرد که پرونده برای حل و فصل به شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد.

رییس دادگستری دزفول بیان کرد: اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران و کارگروه ویژه قتل در این شهرستان توانستند با تلاش و پیگیری های مستمر خود و استفاده از ظرفیت بزرگان و سران عشایر، با برگزاری چندین نشست با خانواده مقتول موفق به جلب رضایت خانواده مقتول شدند.

وی ادامه داد: اولیای دم در نشستی با حضور مسوولان نظامی، اجرایی و قضایی استانی و شهرستانی، بدون هیچ گونه پیش شرطی، رضایت بی‌قید و شرط خود را از  قصاص  قاتل فرزند خود به حرمت خادم الرضا اعلام کردند و به این فرد خطاکار زندگی دوباره بخشیدند.

مزرعه با تجلیل از گذشت اولیای دم و تلاش‌های اثرگذار اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران، کارگروه ویژه قتل، بزرگان و سران عشایر در حل و فصل این پرونده، گفت: عملکرد شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها موثر بوده است.

وی افزود: شورای حل اختلاف از آغاز تشکیل تاکنون با استفاده از ظرفیت‌های مردمی خدمات و آثار فراوانی در ترویج اصلاح ذات البین بین اصحاب دعوا داشته است.

صلح و سازش در پرونده‌های قتل خوزستان طی سال گذشته رشد ۱۲۸ درصدی داشته است. ۲۰۶ فقره پرونده قتل در سال گذشته در استان به صلح و سازش و بخشش ختم شد که این رقم در سال قبل از آن ۹۰ مورد بود.

یکهزار و ۴۷۲ نفر صلح یار در استان خوزستان برای حل و فصل پرونده‌های قضایی به دستگاه قضا کمک می‌کنند که در بخش‌های مختلفی از جمله اصناف، آموزش و پرورش و یا ادارات فعال هستند.

۱۴ شعبه تخصصی حل اختلاف از جمله شعب تخصصی کشاورزی، زندان‌ها، اصناف، اوقاف و یا خانه مطبوعات در استان خوزستان فعال است.

منبع: رکنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    خاک بر سر اولیا دم که یک قاتل را وارد جامعه کردند

  • ناشناس
    0

    طبق ایات قران قصاص سزای قاتل است ونباید گذشت ، نباید به زور و رو دروایسی از خانواده مقتول رضایت گرفت ،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد