فوتی‌های انفجار دردناک معدن طبس به 51 نفر رسید/ ویدئو

رئیس جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: با پیدا شدن ۹ پیکر دیگر از معدن‌چیان، تعداد فوتی‌های حادثه معدن زغال سنگ طبس به ۲۸ نفر رسید.

فوتی‌های انفجار دردناک معدن طبس به 51 نفر رسید/ ویدئو

فوتی‌های انفجار دردناک معدن طبس به 51 نفر رسید

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۰ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از پیگیری ویژه رئیس جمهور برای حادثه انفجار در معدن "معدنجوی طبس" خبر داد و گفت: وزرای صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور پزشکیان برای پیگیری موضوع به طبس اعزام شدند.

وزیر کشور درپی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس دستوراتی به استاندار خراسان جنوبی صادر کرد.

۲۲ کارگر هنوز در معدن طبس گرفتار‌ند

 استاندار خراسان جنوبی گفت: اکنون شاهد تراکم فراوان گاز متان در بلوک C هستیم و سعی گروه امداد بر این است با ایجاد کانالی وارد این بلوک شده و کار امداد و نجات را انجام دهند.

در ۲ بلوک B و C شرکت  معدنجوی طبس  تعداد ۶۹ نفر کارگر زحمتکش مشغول استخراج زغالسنگ بودند که دچار حادثه نشت گاز متان شدند.‌

کولیوند، افزود: ۱۷ نفر مصدوم نیز به بیمارستان اعزام شده است. ۲۴ نفر هم تا کنون مفقود هستند.

 

جانباختگان حادثه معدن طبس به ۳۰ نفر افزایش یافت

 

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیرت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: در تلاش هستیم شرایط را به سرعت به شرایط ایمنی برگردانیم و همه حادثه دیدگان را منتقل کنیم اما در شرایط فعلی با توجه به وضعیت موجود، احتمال افزایش آسیب دیدگان فوتی هم وجود دارد.

 

وی ادامه داد: تاکنون فوت شدگان حادثه معدن طبس از ۱۹ به ۳۰ نفر رسیده است و ۱۷ مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه امکانات لازم برای پیگیری و انتقال مصدومان وجود دارد و همچنان دستگاه‌های امدادی در حال فعالیت هستند تاکید کرد: این حادثه به دلیل انتشار سریع گاز متان و مونوکسید کربن رخ داده که باعث خفگی کارگران معدن شده است.

 

آخوندی با اشاره به وقوع حادثه انفجار گاز متان در ۲ بلوک B و C تصریح کرد: این معادن حدود ۲ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند اما از آنجایی‌که کارگاه‌ها برای تامین نیرو و امکانات با یکدیگر ارتباط دارند خروجی گاز به هر ۲ مسیر منتشر شده است.

 

وی ادامه داد: غلظت گاز بلوک C بسیار بالا است و تا بلوک B بطور کامل باز نشود امکان تخلیه گاز بلوک دیگر به دلیل غلظت بالا با مکنده‌ها نیست و اگر این کار انجام شود ممکن است گاز مکش پیدا کرده و سلامت افرادی که در بلوک B هستند به خطر می‌افتد.

 

آخوندی بیان کرد: بررسی میدانی با محوریت HSE معادن برنامه‌ریزی می‌شود و اگر نیاز به پشتیبانی داشته باشند کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم.

 

وی عنوان کرد: استاندار خراسان جنوبی بلافاصله در منطقه حاضر شده و برای پی جوی حادثه شده و انتقال مجروحان و متوفیان و اطلاع‌رسانی به خانواده‌های آنها دستور سریع صادر کرد.

 

همچنین اضافه کرد: همچنین هماهنگی هایی با کشور انجام شد که وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با پرواز اضطراری به زودی طبس خواهد آمد و جلسه تساد مدیریت بحران با ریاست آنها برگزار خواهد شد.

 

وی یادآور شد: بر سرعت امدادرسانی تاکید داریم اما واقعیت این است اقدامات امدادرسانی و نجات مصدومان از عمق ۷۰۰ متری معدن به صورت مورب و ۲۵۰ متر به صورت عمقی و عمودی زیر زمین کار سختی است و باید شرایطی فراهم شود تا امدادگران دچار حادثه نشوند، چون برخی امدادگران دچار حادثه شدند که به صورت سرپایی درمان شدند.

 

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه  ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

 

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

 

اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۰ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

 

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از پیگیری ویژه رئیس جمهور برای حادثه انفجار در معدن "معدنجوی طبس" خبر داد و گفت: وزرای صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور پزشکیان برای پیگیری موضوع به طبس اعزام شدند.

 

وزیر کشور درپی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس دستوراتی به استاندار خراسان جنوبی صادر کرد.

 

بیشتر بدانید: انفجار در معدن معدنجوی طبس؛ فراخوان تمامی گروه‌های امدادی و اورژانس به محل حادثه

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • ناشناس
    6

    اینا را ول کنید از لبنان چه خبر؟

  • ناشناس
    4

    با توجه به شواهد تمام ۲۴ مفقودی فوت کرده اند.

  • ایران من
    2

    چند نفر باید کشته شوند تا دلال ها به ثروت برسند

  • چای دبش باغ ازگل
    4

    ننگ باد بر برده داران نوین!!!

  • ناشناس
    1

    اینهمه امنیت بسه دیگه طاقتشو نداریم یه کم تا امنی می خوایم

  • ناشناس
    0

    ایرانی میشه کشته .سوری عراقی لبنانی فلسطینی یمنی میشه شهید. بدن زحمتکشان ایرانی می اندازن تو واگن رو خاک به بدترین شکل حمل می کنند، بعد بهشون میگن پیکر . عربها را با بهترین برانکارد و عالیترین آمبولانس، با هواپیما میارن تهران . یک شهر ده هزار نفری فقط هشت کشو جنازه داره . لبنان پیشرفته ترین تجهیزات ایران براش ساخته. حالا واقعا ما مستعمره فلسطین نیستیم؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      انهمه عراقی به دست داعش کشته شد و با داعش جنگیدند و در خانه شأن می‌ریختند وگرنه داعش در ایران بودند .ما خود را از غزه شهر پیامبران جدا نمی دانیم و در همه دنیا خواهان دارند چون در مسیر پاکان هستند نه شاد پوزخندی ادارات به درد مردم ..خوبه باریکه است میسوزید .اصول قرصی خودکشی اور آرامش با مسکن نتانیاهو و تخریب خاک بهتان سازگاره

  • صالح
    0

    تسلیت به خانواده های محترم این عزیزان، بازم انفجار معدن مدفون شدن دهها کارگر عزیز وزحمت کش وبی سر پرست شدن خانواده هاشون🖤🖤🖤

  • ناشناس
    1

    بازی استقلال - پرسپولیس چه تاریخی برگزار می شود؟

  • جواد
    1

    تسلیت ب خانواده‌شان خدا صبرشان بده منم کارگرم خدا رحمتشان کند. ما پناهی جز پناه بی پناهان نداریم.

  • یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن)
    3

    مواردی مانند کلاه فلزی محکم، عینک ایمنی، لباس فسفری، محافظ تنفسی و محافظ شنوایی باید مد نظر قرار گیرد. برخی موارد مهم را باید کنترل کرد یک صدای بسیار بلند ممکن است موجب ریزش کل معدن شود.
    بسیار مهم است که یک سیستم گزارش دهی ایجاد شود که در آن کارگران بتوانند به سرعت هر گونه خطر شناسایی شده یا حوادث را اطلاع دهند.
    دستگاه های تشخیص گاز در معادن کشورهای پشرفته نصب می شود. انتقال اطلاعات در مورد موقعیت ها و پیشرفت فعالیت های معدنی حیاتی است. در هر حال خطوط ارتباطی باید در دسترس باشد تا کارگران بتوانند در اسرع وقت در مورد مناطق مشکوک یا حوادث ناگوار به دیگران هشدار دهند.

  • عادل از قطب شمال
    4

    فعلا غزه و لبنان مهمتر هستند مردم ایران که داخل آدم حساب نمیشوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      چه حسود...در کل دنیا اسم غزه هست ایتالیا اینا در خیابان تلویزیون گذاشته بودند نشان میدادند .همچنانکه تو‌ شب و روز شاد شاد می کنی و قرص اصول پزشکی منحرف مسکن نتانیاهو تبلیغ می‌کنی .غزه روح آدم را زنده می‌کند ..به اسمش هم می سوزی .انهمه بچه قطع عضو امثال تو زن تان را دوروزه بیرون میاندازید طبیعیه

    • ناشناس
      1

      آخه غزه پنجاه هزار نفر کشته شدند بقیه هم قطع عضو .همچین مهم میگی انگار آنها در راحتی آند به تو نمانده .. از بس که حسودید ...به خودتان هم دایم حسد دارید

  • ناشناس
    1

    ایا اینها نیز که در حین خدمت به کشور کشته شدند شهید حساب می شوند؟ یا شهادت هم رانتی شده است برای مسئولان؟

  • آگاه
    1

    معاون عمرانی استان خراسان جنوبی رو و‌ کارفرما(صاحب)معدن رو زندانی کنید

  • ناشناس
    1

    تسلیت به بازماندگان 😢🏴

  • علی
    1

    پس چرا اینارو شهید محسوب نکردن؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شهید همه جا به جبهه جنگ میگن اینجا نیست خیلی کشورها

  • مهدی
    1

    بی کفایتی در اداره کشور چه در مسائل خارجی چه امور داخلی از راس تا ذیل.

  • ناشناس
    0

    باتوجه به حوادث اخیر ، این عزیزان هم باید شهید در نظر گرفت . چه فرقی بین این حادثه به حوادث قبلی هست ؟؟؟

  • بهرام
    0

    و پدرانی که اولین روز مدرسه رفتن فرزندانشان را ندیدند و فرزندانی که دست های پینه بسته اما گرم و مهربان پدر را دیگر حس نخواهند کرد ...مرگ چه آسان با من ایرانی رفیق است ...‌ما نه احتیاج به جنگ داریم نه تحریم نه آمریکا و اسرائیل می توانستند ما را بکشند....ما خودمان هر روز می میریم عده ای در فرعون های وطنی عده‌ای در معدن های قدیمی تعدادی با خودکشی و استرس و بقیه هم با جسم های زنده و روح های مرده

  • رابی
    0

    کدام مسئولی بود که قبلا گفت در هنگام انفجار فقط ۲۰ کارگر در اونجا وجود داشته اند؟

  • ناشناس
    0

    ای داد بی داد از مردم بی کس ایران زمین.

  • ناشناس
    0

    مدیران بی کفایت و غیر متخصص قاتل معدن کار ها هستند

  • ناشناس
    0

    ایمنی تو ایران هیچ نقشی نداره

  • ناشناس
    0

    لعنت به مافیا و دلال ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد