ماجرای بازداشت چهار زن و مرد یوتیوبر در لردگان

چهار زن و مرد مأمورنما که در شهر سردشت لردگان با ساخت فیلم برای شبکه اجتماعی یوتیوب به دنبال سیاه‌نمایی از زندگی مردم عشایر بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

ماجرای بازداشت چهار زن و مرد یوتیوبر در لردگان

اسماعیل باقری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان در تشریح این پرونده به ایرنا گفت: افراد دستگیر شده سه مرد و یک زن هستند که پس از تلاش سه‌روزه مأموران انتظامی استان و شهرستان لردگان دستگیر شدند.
 چهارشنبه هفته گذشته نیز دو نفر از افراد مأمورنما دستگیر شده بودند.
باقری با اشاره به ضرب‌و‌شتم یک نفر از اهالی روستاهای لردگان توسط مأمورنماها و انتشار فیلم آن در فضای مجازی افزود: این افراد که از کاربران شبکه یوتیوب در شهر سردشت شهرستان لردگان هستند، با تولید فیلم‌های ساختگی، زندگی مردم این شهرستان را با سیاه‌نمایی به تصویر می‌کشیدند که توسط عوامل قضایی و انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: از چندماه گذشته فیلمسازی در قالب یوتیوب در شهر سردشت شهرستان لردگان افزایش داشته است و تعدادی از افراد با راه‌اندازی کانال‌های یوتیوب از وضعیت زندگی عشایری مردم فیلم تهیه می‌کنند تا حس کنجکاوی مردم را فراهم کنند و جذب مخاطب داشته باشند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از توسعه و راه‌اندازی اتاقک‌های فیلم غیرمجاز در این شهر خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته ۵۰۰ اتاقک که برای ساخت فیلم در شبکه اجتماعی یوتیوب در این شهر ساخته شده بود با حکم مقام قضایی تخریب شده است.

از این افراد دوربین‌های پیشرفته ضد لرزش نیز کشف و ضبط شده که دوربین‌ها به وزارت فرهنگ و ارشاد تحویل داده شد.
این افراد با تهیه فیلم‌های مختلف و بارگذاری در شبکه اجتماعی یوتیوب جذب مخاطب می‌کنند و به ازای هر مخاطب و هر بازدید از فیلم، چهار دلار به حساب آنها واریز می‌شود. به حساب برخی از این فیلمسازان و کارگردانان غیرمجاز بین ۲ تا ۱۰ میلیارد ریال واریز شده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از تشکیل پرونده تخلف برای تعدادی از این افراد و صدور حکم برای آنها خبر داد و گفت: محکومان به پرداخت جزای نقدی و ضبط تجهیزات فیلمبرداری محکوم شدند.

منبع: ایران
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    خب بالاخره بدبختا خلافشون چی بوده

  • کارن
    0

    یکی دو تا از این کانالها را دیدم اصلا سیاه نمایی نداشتند و زندگی روزمره عشایر را نشان میدادند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد