انهدام باند بزرگ فیشینگ در مشهد

اعضای یک باند که با ارسال پیامک‌های جعلی حساب کاربران را خالی می کردند، در عملیات ویژه پلیس فتا مشهد دستگیر شدند.

انهدام باند بزرگ فیشینگ در مشهد

سرهنگ محمد چراغ جانشین فرمانده انتظامی مشهد در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش کلاهبرداری سریالی از شهروندان با ترفند فیشینگ(درگاه‌های جعلی اینترنتی)، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا مشهد قرار گرفت. در بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد این افراد در یک شبکه اجتماعی خارجی با دریافت پیامک‌های جعلی سامانه ثنا، به درگاه جعلی کشانده شده و با دستیابی به رمزهای اینترنتی توسط افراد کلاهبردار حساب‌شان خالی شده است.
این مقام انتظامی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی سرنخ‌های دیجیتالی به جامانده، یکی از اعضای باند کلاهبرداری را که جوانی ۱۸ ساله است شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند. مأموران در این عملیات ۱۱ دستگاه تلفن همراه و ۱۶ عدد سیم‌کارت مورد استفاده برای ارسال لینک جعلی ثنا، سهام عدالت، بسته معیشتی رئیس جمهور که بیش از ۲۰ هزار لینک به شهروندان در سراسر کشور ارسال شده بود، کشف کردند.
سرهنگ چراغ تصریح کرد: متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی به دست آمده از گوشی تلفن همراهش به کلاهبرداری با ترفند فیشینگ با استفاده از ربات‌های آلوده که سازنده و ادمین آنها ۲ تن از دوستانش بودند،اعتراف کرد.

در ادامه این عملیات کارشناسان پلیس فتا با اطلاعات به دست آمده، ۲ عضو دیگر این باند که مخفیگاهشان را در استان‌های گلستان، مازندران و تهران تغییر می‌دادند شناسایی و طی ۲ عملیات مجزا آنها را دستگیر و ۶ دستگاه تلفن همراه  با ۱۲ عدد سیم‌کارت حاوی ربات‌های درگاه‌ساز بانکی و بدافزارهای ساخت پیامک و دیگر ربات‌های مجرمانه کشف و ضبط کردند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهمان با طراحی لینک آلوده متصل به ربات، شهروندان را به باز کردن لینک اینترنتی جعلی ترغیب و با هدایت طعمه‌هایشان به صفحه فیشینگ حساب کاربران را خالی و با استفاده از نصب بد افزار با عناوین (سهام عدالت ، ابلاغیه ثنا، بسته معیشتی و... ) بر روی گوشی شاکیان، اقدام به ارسال پیامک انبوه از طریق ربات به شماره خطوط مختلف در سراسر کشور می‌کردند.
سرهنگ چراغ با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی مالباخته‌ها با هماهنگی مقام قضائی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: قطع یارانه، ابلاغیه سامانه ثنا، بسته کمک معیشتی، ثبت‌نام برای دریافت کارت سوخت، ثبت‌نام سهام عدالت و غیره از نمونه‌های بارز پیامک‌های ارسال شده در روزهای گذشته بوده که متأسفانه تعدادی از شهروندان در دام مجرمان گرفتار شده‌اند و به خواسته‌های آنان تن داده و مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند؛ بنابراین لازم و ضروری است مردم به اخبار و اطلاعات منتشرشده از طریق منابع نامعتبر توجه نکرده و اطلاعات مهم اعم از بانکی و یا شخصی و هویتی خود را برای منابع نامعتبر ارسال نکنند.

منبع: ایران
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    انشاالله روزی نوبت باندهای قاپینگ وچاپینگ برسد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد