تبرئه پسر جوان از قتل مرد کشاورز

مرد جوانی که به اتهام شلیک مرگبار و قتل یک کشاورز محاکمه شده بود با اثبات بی‌گناهی‌اش، از سوی قضات دادگاه کیفری یک تهران تبرئه شد.

تبرئه پسر جوان از قتل مرد کشاورز

20مرداد سال 1402 گزارش یک درگیری مسلحانه در حوالی کانال آبی در رباط کریم به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد پسر جوانی با شلیک گلوله به قفسه سینه‌اش به قتل رسیده است.
در نخستین گام پلیس در تحقیقات میدانی دریافت یک کارگر افغانستانی شاهد ماجرا بوده است.
 او گفت: مردی به نام بهروز عامل قتل بود.
 بنابراین بهروز 2 روز بعد دستگیر شد و در تشریح ماجرا گفت: اختلاف من و مقتول از چند ماه قبل شروع شد او بارها مرا کتک زده بود من هم روز حادثه او را با شلیک گلوله کشتم.
پس از اعتراف صریح متهم و در ادامه روند تحقیقات متهم اظهاراتش را پس گرفت و ادعا کرد که تحت فشار روانی به قتل اعتراف کرده است.
با این حال برای او به اتهام مباشرت در قتل عمد و حمل و نگهداری از سلاح کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 2 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

نخستین جلسه دادگاه

در ابتدای جلسه مادر قربانی به جایگاه رفت و گفت: پسرم کشاورز بود و صبح زود سر زمین می‌رفت و شب هم به خانه می‌آمد.
 او بی‌گناه کشته شد و برای عامل قتل پسرم درخواست قصاص دارم.
سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: پدرم صاحب زمین‌های کشاورزی بود 4 سال قبل یک روز مقتول و دوستانش با دو گلوله پایم را مجروح کردند و با زور من را به جایی بردند و مجبورم کردند از پدرم بخواهم زمین کشاورزی‌اش را به نام مقتول سند بزند و بعد هم از من فیلم گرفتند تا بعد از رهایی نتوانم علیه آنها شکایت کنم.
 بعد از آن ماجرا آنقدر ترسیده بودم که دیگر به زمین‌های کشاورزی و دامداری پدرم نمی‌رفتم و از مقتول هم خبری نداشتم، تا اینکه دو روز بعد از کشته شدن او از طریق پلیس آگاهی متوجه ماجرای قتل شدم.
قاضی از متهم پرسید: آیا در روز حادثه در محل جنایت حضور داشتی؟
متهم جواب داد: آن روز از ۱۰صبح تا ۱۲شب سرگرم انجام کارهایم بودم با محل قتل فاصله‌ام خیلی زیاد بود. برای اثبات اظهاراتم هم شاهد دارم.
قاضی پرسید: پس چرا کارگر افغانستانی گفته که شاهد قتل از سوی شما بوده است؟
متهم گفت: نمی‌دانم اما او با مقتول کار می‌کرد. باور کنید من تاکنون اسلحه واقعی در دستم نگرفته ام. حالا هم بی‌گناه بازداشت شده ام.
در ادامه قضات ادامه رسیدگی به پرونده را منوط به حضور شاهدان کردند.

دومین جلسه دادگاه

در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم بار دیگر بر قصاص متهم تأکید کردند.
متهم نیز دوباره اتهامش را رد کرد و گفت: در زمان وقوع قتل پیگیر کارهای مربوط به خدمت سربازی‌ام بودم. به همین خاطر در یکی از پادگان‌های نظامی بودم که مجهز به دوربین مداربسته است و فیلم‌ آن را هم برای اثبات ادعایم ضمیمه پرونده کرده‌ام.
حتی چند شاهد آمدند که شهادت دهند در زمان جنایت من در محل حادثه نبوده‌ام.
سپس دو شاهدی که متهم آنها را به دادگاه معرفی کرده بود یک به یک روبه روی قضات ایستادند و شهادت دادند متهم روز حادثه با آنها بوده است.
سپس وکیل متهم به جایگاه رفت و گفت: با توجه به اظهارات دو شاهد، فیلم دوربین‌های مداربسته مقر نظامی و همچنین آنتن دهی تلفن همراه موکلم ثابت می‌کند که او به اشتباه بازداشت شده است.
بنابراین درخواست صدور حکم برائت برای وی دارم.

بیشتر بدانید: نزاع مرگبار مهمانان ۲ همسایه در شرق تهران

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده بهروز را از اتهام قتل عمدی تبرئه کردند و تحقیقات برای شناسایی عامل قتل از سر گرفته شد.

منبع: ایران
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد