جدیدترین مدل هوش مصنوعی «انویدیا» رونمایی شد

مدل جدید هوش مصنوعی منبع باز «انویدیا» با سیستم‌های اختصاصی برتر خود، به رقابت با پیشروهای حوزه صنعت مانند «اوپن‌ای‌آی» و «گوگل» می‌پردازد.

جدیدترین مدل هوش مصنوعی «انویدیا» رونمایی شد

شرکت «انویدیا»(Nvidia) از مدل جدید NVLM-D-72B رونمایی کرده که عضو جدید خانواده مدل‌های زبانی بزرگ چندوجهی منبع باز NVLM 1.0 آن است و رقیب سیستم‌های اختصاصی مانند GPT-4 شرکت «اوپن‌ای‌آی»(OpenAI) و هوش مصنوعی پیشرفته شرکت «گوگل» به شمار می‌رود.

به نقل از اکسپرس تریبون،  این حرکت به توسعه‌دهندگان و پژوهشگران دسترسی بی‌سابقه‌ای را به فناوری قوی هوش مصنوعی می‌دهد. مدل NVLM-D-72B که ۷۲ میلیارد پارامتر دارد، عملکرد استثنایی خود را هم در وظایف زبانی و هم در وظایف متنی نشان داده است.

براساس تحقیقات انویدیا، این مدل سازگاری بهتری را در تفسیر ورودی‌های پیچیده مانند تصاویر و میم‌ها نشان می‌دهد. در معیارهای کلیدی متن نیز پس از آموزش چندوجهی، دقت ۴.۳ نقطه‌ای را افزایش می‌دهد. این یک شاهکار منحصربه‌فرد در مقایسه با مدل‌های دیگر است که اغلب با کاهش عملکرد در متن روبه‌رو می‌شوند.

انویدیا امیدوار است که با در دسترس قرار دادن این مدل برای عموم و وعده انتشار کد آموزشی، همکاری و نوآوری بیشتری را در تحقیقات هوش مصنوعی ایجاد کند. این حرکت، شرکت‌های تثبیت‌شده در حوزه هوش مصنوعی را به چالش می‌کشد و رقبا را وامی‌دارد تا در رویکرد خود نسبت به سیستم‌های اختصاصی تجدید نظر کنند.

پژوهشگران هوش مصنوعی به انتشار منبع باز انویدیا پاسخ مثبت داده‌اند و پتانسیل آن را برای سرعت بخشیدن به پیشرفت‌ها در این زمینه تایید کرده‌اند. یکی از کارشناسان اظهار داشت که NVLM-D-72B رقابت تنگاتنگی را با مدل LLaMA 3.1 شرکت «متا»(Meta) در ارزیابی‌های ریاضی و کدگذاری دارد و در عین حال، قابلیت‌های برتری را در بینش رایانه‌ای ارائه می‌دهد.

در این میان، ملاحظات اخلاقی مهمی نیز مطرح شده‌اند. با گسترش دسترسی به مدل‌های قوی هوش مصنوعی، نگرانی‌ها درباره سوءاستفاده احتمالی و نیاز به اقدامات مسئولانه در این حوزه افزایش می‌یابد. تصمیم انویدیا ممکن است به تأمل درباره چگونگی ایجاد تعادل بین نوآوری و مسئولیت‌پذیری در حوزه هوش مصنوعی بیانجامد.

تاثیر کامل NVLM 1.0 در ماه‌های آینده واضح‌تر خواهد شد. حرکت جسورانه انویدیا می‌تواند تحقیقات هوش مصنوعی و پویایی صنعت را تغییر دهد، در نوآوری تاثیر داشته باشد یا چالش‌های اخلاقی را با دسترسی بیشتر هوش مصنوعی پیشرفته تشدید کند.

منبع: ایسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد