اندروید 9 مشکل عجیب برای گوشی های پرچمدار گلکسی ایجاد می کند!

خبر خوبی که طی چند هفته پیش شنیدیم عرضه بروزرسانی جدیدگوشی‌های سامسونگ به اندروید 9.0 بوده است ولی خبر بد این است که این بروزرسانی باعث ایجاد مشکل برای تعداد زیادی از کاربران شده که راه حلی فعلاً برای آن وجود ندارد.

اندروید 9 مشکل عجیب برای گوشی های پرچمدار گلکسی ایجاد می کند!

براساس گزارشی که وبسایت SamMobile منتشر کرده بعد از اینکه بسیاری از کاربران گوشی‌های پرچمدار دو سال گذشته سامسونگ را به نسخه جدید یعنی اندروید 9.0 بروز کرده‌اند، عملکرد شارژدهی گوشی به نحو قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

در این زمینه بسیاری از کاربران گزارش کرده‌اند که بعد از انجام این بروزرسانی مجبور شده‌اند تا زمان روشن بودن صفحه نمایش گوشی خود را تا 50 درصد کاهش دهند و این بدان دلیل است که در حالتیکه این نمایشگر مدت زمان زیادی روشن بماند، شارژ گوشی به نحو عجیبی سریعاً تخلیه می‌شود.

سامسونگ تا به حال در مورد این مشکل کاربران اظهار نظری نداشته است ولی به نظر عدم سازگاری برخی تغییرات در نسخه جدید با سخت‌افزار قدیمی‌تر باعث بروز آن شده است. در نظر داشته باشید که همواره نصب نسخه جدید اندروید باعث ایجاد تغییراتی در گوشی و عملکرد آن می‌شود و همیشه لزوماً این تغییرات مثبت و دلپذیر نیستند.

نکته دیگر این است که سیستم عامل جدید نیاز به سازگاری با عملکرد باتری دستگاه شما دارد. پس با این اوصاف بازهم طبیعی است که عملکرد باتری دستخوش تغییر شود. البته با توجه به جدیدتر بودن اندروید 9.0 باید عملکرد شارژ در عین حال که از سوی سخت‌افزار دستخوش تغییر نشده و در نسخه اندروید جدید، بهینه‌تر از نسخه قبل است، تفاوت چندانی مشاهده نشود و به همین خاطر است که انتظار داریم سامسونگ مشکل به وجود آمده برای این دست از کاربران را رفع کند.

در این حالت پیشنهاد ما به این دسته از کاربران این است که دو راه را امتحان کنند. ابتدا اقدام به کالیبراسیون مجدد باتری دستگاه خود کنند. این عمل به راحتی قابل انجام است و برای آن شما نیاز خواهید داشت که یک بار اجازه دهید باتری دستگاه به صورت کامل به شارژ صفر درصدی رسیده و خاموش شود. سپس، گوشی خود را که همچنان خاموش است به شارژ (با استفاده از شارژر اورجینال) زده و صبر می‌کنید تا به 100 درصد برسد. در این مرحله نباید گوشی را روشن کنید و اجازه دهید عملیات شارژ بدون استفاده از دستگاه صورت گیرد.

پس از اینکه شارژ دستگاه روی نمایشگر 100 درصد نشان داده شد باید آن را از شارژر جدا کرده و روشن کنید، در این حالت اگر شارژ دستگاه که به تازگی روشن شده دقیقاً 100 درصد بود گوشی شما باتری کالیبره شده خواهد داشت ولی اگر مقدار آن کمتر بود باید دوباره آن را خاموش کرده و به شارژ بزنید و سیکل آزمون صحت ظرفیت اعلامی را چک کنید.

با این وجود اگر با کالیبراسیون به روش فوق برای شما مثمر ثمر نبوده و همچنان با نسخه جدید اندروید مشکل داشتید می‌توانید اقدام به انجام یک ریست کلی دستگاه کنید که البته فراموش نکنید قبل از آن از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

با این حال امیدواریم اگر شما از جمله کاربرانی هستید که با نسخه جدید اندروید روی گوشی خود مشکل دارند، راه حل‌های بالا بتواند کمکتان کند. در عین حال انتظار داریم سامسونگ به زودی با عرضه وصله‌های رفع عیب، مشکل فوق را حل کند.

منبع: شهر سخت افزار

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیر
    0

    انروید۹ گوشیم ک a6 هست آمده ولی وقتی دانلودش کامل میشه میگه این فایل نامعتبر است...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد