مدیرکل دامپزشکی قزوین مطرح کرد

هشدار دامپزشکی قزوین نسبت به آنفلوآنزای حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی قزوین هشدار داد که با توجه به شروع فصل سرما، تولیدکنندگان، مرغداری‌ها و شهروندان قزوینی باید بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان را جدی بگیرند.

هشدار دامپزشکی قزوین نسبت به آنفلوآنزای حاد پرندگان

مهدی جلوخانی روز جمعه در حاشیه میز خدمت نماز جمعه قزوین اظهار کرد: با توجه به فصول سرد سال سعی داریم تا در نماز جمعه این هفته اطلاع رسانی و توصیه های مورد نیاز در خصوص مراقبت های بهداشتی و پیشگیرانه از بروز و شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان را به تولیدکنندگان و همچنین مردم عزیز قزوین گوشزد کنیم.

وی اضافه کرد: آنفلوانزا یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان بوده و بسیار خطرناک است که در مرحله نخست مرغداری های استان باید تمهیدات بهداشتی لازم را در دستور کار قرار داده تا مصرف کنندگان درگیر این بیماری نشوند.

جلوخانی بیان کرد: امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته شاهد بروز و شیوع بیماری مشترک پرندگان نباشیم و به دور از شیوع بیماری های استراتژیک در نقطه سبز قرار بگیریم، در همین راستا سال گذشته سازمان دامپزشکی قزوین موفق به کسب نخست کشوری شد.

وی ادامه داد: امروز در خصوص اطلاع رسانی به جامعه هدف در مورد نحوه رعایت بهداشت محیط نگهداری از دام و طیور، نوبت دهی واکسیناسیون، سم پاشی و ضدعفونی به شهروندان و تولیدکنندگان دام و طیور خدماتی ارایه شد و به انواع درخواست های مردمی در حوزه مطالبات و شکایات نیز رسیدگی کردیم.

این مسوول یادآور شد: سازمان دامپزشکی و نهادهای پیشگیری و مبارزه با بیماری های دام و طیور به صورت شبانه روزی فعال بوده و به روستاییان و دامداران سنتی و همچنین دامداری های صنعتی خدمات ارایه می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی اضافه کرد: میز خدمت نماز جمعه فرصت مغتنمی است تا بتوانیم به صورت حضوری و چهره به چهره با مردم ارتباط برقرار کرده و اطلاع رسانی های مورد نیاز را به شهروندان قزوینی بدهیم و از دغدغه ها و مشکلات آنها نیز آگاه شویم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد