تشریح قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام؛ آژانس از جان ایران چه می خواهد؟

شب گذشته بود که در شورای حکام آژانس انرژی اتمی، یک قطعنامه ضد ایرانی در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران با 30 رای مثبت، 2 رای منفی روسیه و چین و 3 رای ممتنع هند، پاکستان و لیبی، تصویب شد.

تشریح قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام؛ آژانس از جان ایران چه می خواهد؟

رضاپرستارخرمی- در متن پیش نویس این قطعنامه آمده است: شورای حکام نگرانی عمیق خود را اعلام می‌دارد؛ چرا که علی‌رغم تعاملات متعدد ایران با آژانس؛ اما به دلیل ناکافی بودن همکاری‌ها، هنوز مسائل پادمانی مرتبط با این سه مکان اعلام‌نشده پابرجاست.

بررسی های بیشتر حاکی از این است که از سه مکانی که آژانس آنها را به عنوان مکان‌های مشکوک و اعلام نشده شناخته است، دو مورد متعلق به 20 سال پیش هستند که یکی از این سایت‌ها در مریوان و دیگری در ورامین بوده و در حال حاضر وجود خارجی هم ندارند. 

سایت سوم مد نظر آژانس انرژی اتمی هم همان تورقوزآباد معروف است که باتوجه به اینکه رژیم صهیونیستی در سال 2018 مدعی شد در این سایت غنی سازی انجام می‌شود، آژانس از همان موقع تاکنون به این مکان شک وارد کرده است.

در مقابل وزارت خارجه در واکنش به قطعنامه شورای حکام ضمن ساختگی بودن ادعاها درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در سه مکان اعلام نشده، گزارش آژانس را شتابزده و غیرمتوازن توصیف کرد و آن را مبتنی بر اطلاعات دروغین رژیم صهیونیستی دانست.

همچنین وزارت خارجه با بیان اینکه رویکرد ایران در برابر این اقدام آژانس چه خواهد بود تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه یادشده، گام های عملی متقابلی را اتخاذ نموده که نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین های فرا پادمانی از جمله آنهاست.

در مجموع باید گفت قطعنامه شورای حکام نه الزام‌آور است و نه جنبه تحریمی دارد بلکه در این قطعنامه صرفا ابهاماتی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر مبنای اطلاعاتی ناقص آورده شده است.

 به بیان دیگر این قطعنامه صرفا ماهیتی تهدیدآمیز دارد و در آن تلاش شده تا تعهدات فراپادمانی ‌ای که در قبال رفع تحریم‌ها پذیرفته شده بود، با ابزار فشار آژانس، بدون رفع هیچ تحریمی بر ایران تحمیل شود.

در عین حال پاسخ ایران به این اقدام آژانس لازم و حیاتی است. زیرا اگر پاسخ متناسبی به این اقدام داده شود، هزینه استفاده سیاسی از آژانس انرژی اتمی به عنوان نهادی بی طرف، بالا می‌رود و می‌تواند از تکرار اقدامات این چنینی در آینده جلوگیری شود.

حجم ویدیو: 10.96M | مدت زمان ویدیو: 00:02:30 | دانلود ویدیو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • مراد
    21

    اگر بودجه ای ملیارد دلاری که برای موشک سازی و همچنین سید نصرالله و حشدالشعبی خرج می کنید برای مردم فلاکت زده و گرسنه مملکت خودتان هزینه کنید . نگرانی آژانس هم برطرف می شود .

    نظرات شما -
    • ایمان
      52

      چرا این‌قدر سطحی نگر؟
      یک کشور سیاست واقتصاد وفرهنگ و ....داره
      نمیشه که همه چیو فدای اقتصاد وشکم کرد عزیزدل برادر
      اینکه یه عده بی عرضه و یا نا لایق اقتصاد کشور رو فلج کردن حالا که عمدی یا غیرعمد؛نمیشود همه چیو فدای اقتصاد کرد که.هرکس کاری داره هرکس باید وظیفشو درست انجام بده که نظامیان درست انجام دادند

  • ناشناس
    62

    لعنت به آمریکا و هوادارانش لعنت به اسرائیل کثیف

    نظرات شما -
    • .
      0

      مثل پیره زنا نسشتی و نفرین میکنی، حرف مفت

  • ناشناس
    15

    ای کاش در این سرزمین نفرین شده به دنیا نمی آمدیم.
    اکثر مردم در کشورهای مختلف زندگیشان را در کار و تلاش و آرامش و ایمان به خدا سپری می کنند اما در ایران همیشه مردم در نگرانی و اضطراب ناشی از گرانی و تورم ، ماجرای شیخ حسن نصرالله و بشار اسد و شیخ زیگزاگی و انرژی هسته ای و صدها چرت و پرت دیگر می گذرانند.

  • kambiz
    6

    چه شد برادر ،اسم سید حسن نصرالله و بشار اسد را خوب بلدی، ولی اسم امریکا و اسرائیل و انگلیس لعنتی را که بعضیاشون 200 ساله خون مردم را تو شیشیه کردند و قحطی برای مردم ایران آوردند، بعضیاشون هم تو این چهل سال، 8 سال جنگ عراق و 6 سال جتگ داعش را تحمیل کردند و سیر تا پیاز این مملکت را تحریم کردند، و فرماندهان و رهبران این مملکت را کشتند. چرا اسم اینا یادت رفته؟.
    چه شد یادت رفته کدوم دولت پلیدی اجازه نمیده پول ایران بیاد داخل مملکت. اجازه نمی ده حتی چسب زخم برای بیماران پروانه ای وارد بشه؟ اینها برای ما مشکل درست نکردند؟ اینا از زمان قاجار و از 28 مرداد 32 تا کنون مزاحم اقتصاد و حاکمیت ما نبودند؟ یه ذره حافطه ات را در این مسائل هم تقویت کن. کمتر پای ماهواره های اینا بشین که حرف اونا را بزنی. سعی کن حرف خودن را بزنی. آزاد باش.

  • ناشناس
    6

    گور باباشون
    ما هر کاری میکنیم اونا پررو تر میشن
    راه چاره فقط بمب هسته ای می باشد
    که دیگه خفه خون بگیرن و هر بار از تنگه هرمز رد میشن تعظیم کنند
    غیرت + اصالت + شهامت = ایرانی

  • دهه شصتی
    0

    جناب آقای دکتر ظریف
    استاد معظم دیپلماسی قرن
    هر کجا هستید خداوند حافظتان باشد.تاریخ قضاوت خواهد کرد که جایگاه شما در دل ملت مظلوم و ستم کشیده ایران ابدی است.
    بعنوان یک هموطن و متعلق به نسلی سوخته از تاریخ معاصر ایران از جنابعالی عاجزانه تمنا می کنم به داد این ملت مظلوم و بی پناه برسید.
    بحق که جایتان در این دوره مذاکرات خالی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد