نتانیاهو؛ درگیر یک معمای لاینحل/ سرنوشت جنگ زمینی غزه و اسرائیل چه خواهد شد؟

بنیامین نتانیاهو درگیر یک معمای لاینحل است. او نمی داند چه کند و هیچ هدفی از جنگ ندارد. انتهای هر کدام از مسیرهایی که پیش روی رژیم صهیونیستی است، عزل نتانیاهو و کاهش قدرتش است.

نتانیاهو؛ درگیر یک معمای لاینحل/ سرنوشت جنگ زمینی غزه و اسرائیل چه خواهد شد؟

به گزارش خبر فوری، جنگ زمینی غزه آغاز شده و ممکن است روزهای سختی در پیش باشد. از ابتدای جنگ، بسیاری از تحلیلگران از قریب الوقوع بودن جنگ زمینی در غزه سخن می گفتند اما پرسش همه این بود که گام بعدی نتانیاهو و ارتش اسرائیل چیست؟

مسالۀ بسیاری از تحلیلگران سیاسی این است که نتانیاهو چه قصدی از حمله داشته و با جنگ زمینی چه هدفی را دنبال می کند؟

پیروزی اسرائیل بر غزه چه نتایجی خواهد داشت؟

برای پاسخ به این مساله باید حالات مختلف جنگ زمینی را در نظر گرفته و نتیجۀ آنها را بررسی کنیم. به نظر می رسد قصد اصلی ارتش اسرائیل تصرف کامل غزه باشد.

طبق اخبار منتشر شده، اسرائیل به مصر پیشنهاد داده در ازای بخشیدن بدهی هایش، صحرای سینا را به مردم عادی غزه اختصاص دهد تا اسرائیل سراسر غزه را به تصرف خود درآورد. اگرچه این پیشنهاد با مخالفت مصر مواجه شده اما نشان می دهد که نتانیاهو به دنبال اشغال کامل غزه است.

اما حتی اگر این هدف به تحقق برسد باز اسرائیل با مشکلات مختلفی مواجه خواهد شد چرا که هیچ هدفی در پشت آن نیست و نتانیاهو هنوز نمی داند بعد از اشغال غزه چه کاری باید انجام دهد. این مطلب در تحلیل رسانه های مختلف مورد اشاره قرار گرفته است.

تاکید بسیاری از تحلیلگران این است که نتانیاهو قادر به حفظ کنترل غزه نیست. رژیم صهیونیستی ابزار لازم را برای انتقال 2 میلیون انسان به صحرای سینا ندارد و اگر هم بخواهد کنترل غزه و مردم بومی اش را بر عهده بگیرد باید روزانه با چریک های مقاومت مواجه شده و تلفات دهد.

نباید از خاطر برد که حماس تنها گروه مقاومت محور موجود در غزه نیست. غزه پر از گروه های جهادی است که برخی از آنان، مواضعی شدیدتر از حماس دارند. کنترل یک منطقه دو میلیونی که تقریبا همۀ اعضای آن مخالف اسرائیل هستند ممکن نیست و رژیم صهیونیستی را وارد جنگ هر روزه می کند.

ضمن اینکه گروه های مقاومتی خارجی نیز در نزدیکی غزه حضور دارند و ممکن است از کرانه باختری و لبنان با اسرائیل درگیر شوند و این مساله جنگ را طولانی تر کرده و تلفات رژیم صهیونیستی را نیز افزایش خواهد داد.

اما چرا نتانیاهو قصد تصرف کامل غزه را دارد؟ چرا به یک عملیات زمینی کوتاه مدت اکتفاء نمی کند؟ دلیل این مساله روشن است. هر اقدامی که کمتر از تصرف غزه و نابودی حماس باشد، برای نتانیاهو و اسرائیل یک شکست به حساب می آید.

عملیات طوفان الاقصی و عبور از دیوار مشهور اسرائیل و گرفتن صدها گروگان چنان چشمگیر بود که خود نتانیاهو به شکست در این عملیات اعتراف کرد. حالا اگر غزه به تصرف رژیم صهیونیستی درنیاید، گروه های مخالف نتانیاهو و حتی هم حزبی هایش تلاش می کنند او را عزل کنند چرا که او را مسبب اصلی حادثه 7 اکتبر می دانند (اینجا بخوانید). به همین دلیل، نتانیاهو نمی تواند چشم به عملیات کوتاه مدت داشته باشد.

شکست اسرائیل در نبرد زمینی چه نتایجی خواهد داشت؟

اما پیروزی اسرائیل در عملیات زمینی فقط یک فرض از فرض های ممکن است. اگر اسرائیل در نبرد زمینی پیروز نشود، چه وضعیتی شکل خواهد گرفت؟ شکی نیست که در این صورت، نتانیاهو قبل از پایان جنگ باید قدرت را تسلیم مخالفانشان کند.

تحلیلگران معتقدند طولانی شدن جنگ به ضرر رژیم صهیونیستی است. اگر حمله زمینی اسرائیل بیش از چند ماه طول بکشد، طبعا تلفات رژیم صهیونیستی بیشتر می شود و این امر اعتراضات داخلی زیادی را ایجاد خواهد کرد. همین حالا هم میان ژنرال های ارتش رژیم صهیونیستی و نتانیاهو اختلاف نظر وجود دارد و با طولانی شدن جنگ، بعید نیست که این اختلاف نظر به درگیری و جدال بدل شود. از سوی دیگر، اختلافات میان اعضاء «کابینۀ جنگ »اسرائیل به شدت زیاد است و با طولانی شدن جنگ، احتمال از هم پاشیده شدن این کابینه وجود دارد.

فرض دیگر، عملیات زمینی کوتاه مدت اسرائیل و همراهی آن با حملات هوایی شدید است که به نظر می رسد این امر هم ممکن نباشد چون هم به طولانی شدن جنگ می انجامد و عواقب فوق الذکر را به دنبال دارد و هم با مشکل اصلی یعنی بی هدفی و بی برنامگی مواجه خواهد شد. تل آویو تا چه زمانی می خواهد به بمباران غزه ادامه داده و به جای مقابله با حماس، مردم عادی را قتل عام کند؟

شکی نیست که تداوم این جنایت با افزایش اعتراضات بین المللی روبه رو خواهد شد، قطعنامه های سازمان ملل رنگ و بوی تندتری خواهند گرفت و با افزایش اعتراضات مردمی، دول غربی نیز مجبور می شوند که حمایت خود را از اسرائیل کم کنند.

فرض دیگر پایان جنگ و آغاز مذاکرات برای آزادسازی گروگان های اسرائیلی است. حماس تاکید کرده که حاضر است به ازای آزادسازی اسرای فلسطینی، گروگان های اسرائیلی را رها کند. قطر، ترکیه و چند کشور دیگر نیز اعلام کرده اند که حاضرند واسطۀ گفتگوهای صلح و تبادل اسرا باشند. اما به نظر نمی رسد که این، هدف نتانیاهو باشد.

دولت نتانیاهو یکی از تندروترین دولت های اسرائیل است و اعضاء این کابینه دائما مدعی نابودی فلسطین هستند. به همین دلیل، پایان جنگ از سوی نتانیاهو با مخالفت شدید آنان مواجه خواهد شد و ممکن است به عزل نتانیاهو منجر شود.

نتانیاهو؛ درگیر یک معمای لاینحل

این شواهد نشان می دهد که بنیامین نتانیاهو درگیر یک معمای لاینحل است. او نمی داند چه کند و هیچ هدفی از جنگ ندارد. انتهای هر کدام از مسیرهایی که پیش روی رژیم صهیونیستی است، عزل نتانیاهو و کاهش قدرتش است. باید دید در آینده چه اتفاقی افتاده و روند جنگ به کدام سمت و سو خواهد رفت.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • ناشناس
    0

    رنگ قرمز ما که تمام شد از بس که کشیدیم و پاک کردیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      آنها به خوبی مشکلاتشان را می شناسند و برای حل آنها راه حل مناسب پیدا میکنند. مانند ساخت گنبد آهنین

    • ناشناس
      3

      اسرائیل اگر بخواهد غزه را بگیرد چرا برنامه ندارد؟ این حرفهای پوچ چه است که میزنید؟ اصلا منظورتان چه است! دیگر نمی دانید چه بگویید؟
      توانایی انتقال ۲ میلیون نفر به سینا را ندارد؟ این چه حرف خنده داریست!

  • 🐜
    17

    ...........

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      سکوتت از رضایت نیست دلت اهل شکایت نیست نکنه ترسیدی لال شدی

  • عادل
    2

    ماله کشی

  • ناشناس
    46

    بعید می‌دانم اسرائیل با وجود ام القرا کشورهای اسلامی (ایران قدرتمند موشکی) بتواند پیروز میدان باشد چون در آنصورت برای ایران خیلی بد و آبروریزی میشود

    نظرات شما -
    • 7

      ایران شهامت درگیری با اسرائیل را ندارد می داند بعدش چه می شود جو داخلی هم با حکومت همراه نیست از سکوت مردم در رابطه با غزه بخوبی می توان این موضوع را فهمید

    • ناشناس
      20

      چقدر هم معلومه ساکتی خخخخخ

    • ناشناس
      4

      ایران از ترسش روزی ده بار میگه من نبودم الان بفکر آبروی اینها هستی

    • 2

      اصلا به ما چه؟
      یک و نیم میلیارد مسلمان سنی برای حمایت از دو ملیون مسلمان افراطی سنی چشم انتظار یک ملیون شیعه لبنان و ۶۰ملیون شیعه ایرانند

  • ناشناس
    7

    معمای لاینحل ما رو هم حل کنید که تا کی باید با گرانی و بیکاری و ........زندگی کنیم

  • ناشناس
    1

    اگر بر فرض مردم فلسطین با اسرائیل صلح و آشتی
    کنند و باهم دوست شونند‌ آیا ایران اسرائیل را
    به رسمیت می‌شناسد یا خیر ؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • 2

      خبر نداری توافقنامه را امضا کرده که اسراییل و فلسطین دو کشور مستقل باشند.

  • ناشناس
    9

    هدفی نداره؟ عجب تحلیلی!!! اگر حماس نابود بشه درس عبرتی می شود برای بقیه که دیگه از این حماقتها نکنن .درگیری امروز مردم غزه بخاطر غرور کاذب و توهم سران حماسه آنها به راحتی در تله سایرین افتادن هم مردم را به کشتن دادن هم سرزمین و خانه هاشان نابود شد و هم مردم آواره شدند و چه بسا غزه برای همیشه از روی نقشه جهانی حذف شود. ساده نباشید سیاست انتها نداره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خواهیم دید...

  • ناشناس
    8

    این تحلیل که همش به نفع حماس بوده،بابا چرا بی طرف نیستید،؟؟یعنی در هر حال اسرائیل نابود و شکست می خوره ولی اونهایی که در زیر زمین قایم شده و یا در هتل های کشورهای عربی هستند،پیروز میشن؟؟؟وجدان و انصاف هم چیز خوبی است ،حماس این جنگ را شروع کرده که باعث مرگ خودش خواهد شد،و انشاالله منطقه بعد از ۸۰ سال روی آرامش خواهد دید

    نظرات شما -
    • 0

      چ تحلیل شجاعانه ای ..‌.

    • مسعود
      1

      عزیزم تا زمانی اسراییل تو منطقه هست منطقه روی آرامش نمی بینه مشکل نا امنی منطقه حماس نیست که با حذف حماس منطقه اروم بشه مشکل اسراییل هست که باید حذف بشه اسراییل امروز فلسطین رو می گیره به زور فردا میاد خونه تو رو میگیره به زور

  • ناشناس
    4

    با این وضعیت گرانی و بیکاری و فقر و اعتیاد و فساد، بدبختی خودمون کم نبود اینم اضافه شد ما چقدر بدبخت و بیچاره ایم این چه زندگیه ما داریم همش دزدی اعتیاد یه هفته نیست از زندان در اومدم دوباره دارم میکشم پولم ندارم مجبورم برم دزدی

    نظرات شما -
    • 0

      بهونه خوبیه....

  • مشدی
    3

    دونفر ابله باهم دعوا میکنند به ما ربطی ندارد دو نفر همسایه باهم دعوا میکنند به ما ربطی ندارد فقط در حد وسادتچی میتوانیم نقش داشته باشیم نه که در نقش فتنه گر و هی بگیم اسرائیل باید محو بشود تمام موجودات کره خاکی چه انسان چه حیوان چه بی جان خدا آفریده وبرای هر قومی یک پیامبری چه یهود چه مسلمان چه مسیح ودینهای دیگه و تنها چیزی که ما را با جهان دشمن کرده فقط احساس میکنیم که از ما پاکتر دانا تر و در دنیا فقط شیعه آدم هست و سرور جهانیم وباید اروپا آمریکا اسرائیل فرانسه کانادا وووووووووووهمه از بین بروند چون نماز میخونیم وروزه میگیریم وسلام دیگه از خود نمیپرسیم خدمتی که فقط نیوتن انجام داده کل ایران یک صدومشوانجام نداده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      وساطت

    • 2

      ولی ملا حسین شریعتمداری گفته اگر تک تک فلسطینی‌ها هم صلح کنند و راضی باشند ما قبول نداریم
      چون ما کاسه خیلی داغ‌تر از اشیم

    • 1

      اگر جای دوستانت هم بودی باز هم همینجوری با عدالت قضاوت میکردی؟؟؟.بیش از نیم قرن در حال ظلم به فلسطینیان.‌!!

  • ناشناس
    5

    اینها داستان اسراییل وغرب هزمشون مجرم کردن دارندمیرن جلو

  • رابی
    6

    سرنوشت جنگ مشخص است. نابودی کامل تروریست های حماس در غزه و کنترل کامل اسرائیل بر نوار غزه.

    نظرات شما -
    • M
      1

      پس چرا این اتفاق نمیافته؟ارتش پنجم دنیا در مقابل یه تعدادی شبه نظامی کم آورده🤣🤣🤣🤣تنها دستاوردش تاحالا کشتن هزاران کودک بوده.حتی جرات حمله گسترده زمینی به غزه رو هم نداره.۷ اکتبر تو یه نصف روز نزدیک به ۵۰‌ فرمانده اش اسیر حماس شد.😂😂😂الان هم‌ باکشتن زن و بچه میخواد اعاده حیثیت کنه؟؟؟؟

    • 1

      چطور اونموقع که مردم رو داخل شاهچراغ شیراز ترور میکردن.دانشمندای هسته ای رو (که از همت همونا شبا راحت کپه مرگتونو میزارین) ترور میکردن که جلوی قدرت توی ابله رو بگیرن راحت بهت مسلط بشن.همتون خفه شده بودین..‌‌...بس کنید این دوگانگی دور از انسانیت رو....

  • ناشناس
    1

    تخلیه غزه و الحاق آن به اسراییل هدف نهایی آمریکا و همشون هست اگر مصر کوتاه بیاید زودتر و اگر نه با طولانی شدن جنگ کم کم فرار میکنند

  • ناشناس
    4

    دیوانه ها بس کنید

  • ناشناس
    1

    بهترین راهکار اتمام این جنگ نسل کش، ترور و خفه کردن شبانگاهی نتانیاهوهههههو توسط خود صهیونها است.‌ که به احتمال قوی به زودی محقق خواهد شد.‌به امید تحقق این روز شیرین و تاریخی...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد