انتخابات 1403/ چه کسی جانشین شهید رئیسی می شود؟/ مخبر، قالیباف یا یک چهره جدید؛ لاریجانی و احمدی‌نژاد از فیلتر شورای نگهبان عبور می کنند؟

با توجه به جایگاه مخبر در دولت رئیسی و قدرت اجرایی بالای او، خودش در انتخابات 1403 کاندیدا خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، وظیفه مخبر توجیه کابینه و اعضای آن و متحد کردنشان روی کاندیداتوری خودش است.

انتخابات 1403/ چه کسی جانشین شهید رئیسی می شود؟/ مخبر، قالیباف یا یک چهره جدید؛ لاریجانی و احمدی‌نژاد از فیلتر شورای نگهبان عبور می کنند؟

حسین آصف-  بعد از گذشت چند روز از شهادت رئیس جمهور و همراهانش، حالا بسیاری از رسانه ها و محافل سیاسی از انتخابات تیرماه 1403 و مشخص شدن جانشین ابراهیم رئیسی سخن می گویند.

البته شکی نیست که جو و فضای سیاسی کشور انتخاباتی نبوده و ایران به ناگهان با پدیده ای ضروری مواجه خواهد شد. به همین دلیل، هنوز مشخص نیست که چه چهره شاخصی می تواند جانشین ابراهیم رئیسی شود. بسیاری معتقد بودند رئیسی تا پایان 8 سال، رئیس جمهور کشور خواهد ماند و به همین دلیل، سیاسیون شاخص سعی کردند در حوزه های دیگر از جمله مجلس شورای اسلامی  فعالیت کنند.

با این حال، شهادت ابراهیم رئیسی تمام معادلات را به هم زد. حالا سیاسیون آماده یک آزمون مهم شده و بعد از پایان سوگواری، جو کشور انتخاباتی خواهد شد.

اما پرسش اینجا است که چه کسی می تواند جانشین ابراهیم رئیسی شود؟ شرایط سیاسی کشور چگونه است و انتخابات تیرماه بر چه پایه هایی استوار خواهد بود؟

سهم دولت فعلی از دولت آینده/ مخبر و دوستان آماده انتخابات

شکی نیست که انتخابات 1403 متفاوت از انتخابات 1400 و 1396 و ... است. انتخابات 1403 در حالی برگزار می شود که دولت در میانه راه، به پایان رسیده و رئیس جمهور شهید شده است. هنوز یک سال و نیم از عمر دولت باقی بود و بسیاری از وعده ها و کارهای دولت به سرانجام نرسیده بود. این وضعیت باعث خواهد شد که دولت فعلی سهم قابل توجهی از انتخابات آتی داشته باشند. این وضعیت در سال 1360 هم تکرار شد. در آن سال، ابوالحسن بنی صدر از ریاست جمهوری عزل شد. نخست وزیر او، شهید محمدعلی رجایی با وجود تمام اختلافاتی که با بنی صدر داشت، در انتخابات پیروز شد و بخشی از کابینه خودش در مقام نخست وزیری را حفظ کرد.

دولت شهید رجایی حول شخصیت او به وحدت رسیدند. شکی نیست که بقای دولت فعلی نیز در گرو محوریت یک شخصیت کلیدی است. اما این شخصیت کیست؟ در حال حاضر کفیل ریاست جمهوری شخص معاون اول شهید رئیسی یعنی محمد مخبر است. مخبر به مدت 50 روز شخص اول دولت خواهد بود. او وظیفه دارد در عین رسیدگی به امور اجرایی، زمینه برگزاری انتخابات را هم فراهم کند. یک وظیفه دیگر او وحدت دولت و انتخاب یک شخصیت از دل کابینه به عنوان کاندیدای مورد حمایت دولت سیزدهم است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند با توجه به جایگاه مخبر در دولت رئیسی و قدرت اجرایی بالای او، خودش در انتخابات 1403 کاندیدا خواهد شد.

اگر این اتفاق بیفتد، وظیفه مخبر توجیه کابینه و اعضای آن و متحد کردنشان روی کاندیداتوری خودش است. شکی نیست که اگر دولت فعلی بر سر یک گزینه به وحدت برسند، پیروزی نماینده دولت در انتخابات 1403 محتمل است اما اگر چند چهره یا وزیر از دولت شهید رئیسی کاندیدا شوند، احتمالا آراء پخش شده و احتمال تداوم دولت به شدت کاهش می یابد.

سهم مخالفان دولت از انتخابات/ اصلاح طلب – اعتدال گرا و انتخابات 1403

اما دولت در عرصه انتخابات تنها نیست. در حال حاضر، فضای سیاسی و اجتماعی کشور تحت تاثیر شهادت آیت الله رئیسی احساسی است. شکی نیست که دولت ابراهیم رئیسی مانند هر دولتی نقاط ضعف و قوت داشت. دولت سیزدهم مخالفان زیادی داشت. این مخالفان منتقد وضعیت بد اقتصادی بودند. احتمالا با فروکش کردن فضای احساسی کشور، بار دیگر مخالفانِ منتقد وارد گود شده و این بار به انتقادات خود رنگ و بوی انتخاباتی خواهند زد.

در میان منتقدان دولت سیزدهم، گروهی هم فکر و هم حزب شهید رئیسی و اعضاء کابینه اش بودند و عده ای به لحاظ سیاسی تفاوت فاحشی با او داشتند. به نظر می رسد از هر دو جرگه عده ای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بشوند. با این حال، ماهیت و قدرت این مخالفان را وضعیت شورای نگهبان و تصمیم آن تعیین می کند.

در میان مخالفان حزبی شهید رئیسی، اصلاح‌طلبان، اعتدالگرایانی مانند روحانی و علی لاریجانی و کارگزاران و... حضور دارند. بعید است چهره های شاخص این گروه ها بتوانند از سد شورای نگهبان عبور کنند. حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان نامزد شد اما صلاحیتش تایید نشد. علی لاریجانی در سال 1400 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد اما او نیز ردصلاحیت شد.

حسن خمینی نیز دو دوره پیش نامزد مجلس خبرگان شد اما صلاحیتش مورد تایید قرار نگرفت. اگر روش شورای نگهبان همانند سابق باشد، بعید است چهره های شاخص «اصلاح طلبی – اعتدال گرایی» وارد گود انتخابات شوند. احتمالا همانند سال 1400 چهره های درجه دو اصلاح طلبی – اعتدال گرایی تایید صلاحیت شوند و این چهره ها نیز قدرت متحد کردن اپوزیسیون داخلی را ندارند؛ همانطور که در سال 1400 مهرعلیزاده و همتی نتوانستند از این مهم برآیند. ضمن اینکه اختلافات داخلی اصلاحطلبان بیش از قبل شده و این حزب سیاست و خط و مشی واحد خود را از دست داده است (اینجا بخوانید).

در این میان البته طرح نام چهره‌هایی مانند مجید انصاری، جالب توجه است.

اصولگرایان و انتخابات/ قالیباف، جبهه پایداری و طرفداران رائفی پور

مهم ترین رقبای کاندیدای دولت را باید در میان مخالفان هم حزبی آنها جست. با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس (اسفند 1402) و انتخابات ریاست جمهوری (تیر 1403) می توان میان این دو واقعه و جریان نوعی نسبت یافت.

نتیجه انتخابات مجلس 1402 به خصوص در تهران و شهرهای بزرگ نشان داد که جریان اصولگرایی با وجود تشتت ها و اختلافات فراوان به سه جریان اصلی قابل تقسیم است. یک جریان مربوط به محمدباقر قالیباف و طرفداران سنتی اش است که او را «تکنوکرات اصولگرا» می خوانند. یک جریان به جبهه «پایدارای» و انشعاباتش تعلق دارد و یک جریان نیز متعلق به جریان نواصولگرایی است که در میانه این دو قطب حرکت کرده و شخصی مانند «علی اکبر رائفی پور» زعامت آن را بر عهده دارد. در میان این سه گروه، جبهه پایداری نزدیکی بیشتری به دولت سیزدهم داشت و اختلافات جبهه قالیباف با دولت بیشتر بود. در نتیجه، احتمال کاندیداتوری یکی از چهره های نزدیک به جبهه قالیباف و یا البته خود او زیاد است و رقابت میان او و چهره‌ای مانند بذرپاش از طیف مقابل، قابل پیش بینی است..

البته تحلیلگران معتقدند فقط خود قالیباف توان مقابله با سایر نامزدها را دارد و اگر خود قالیباف کاندیدا نشود، یا رد صلاحیت شود، احتمالا چهره دیگری نتواند در مقابل کاندیدای دولت قد علم کند.

با وجود نزدیکی فکری و سیاسی جبهه پایداری و جریان نواصولگرایی به دولت شهید رئیسی، بسیاری معتقدند همچنان مهم ترین رقیب کاندیدای دولت فعلی از درون این دو جبهه بیرون می آید. شاید چهره‌ای مااند سعید جلیلی. افرادی که به این دو جریان تعلق دارند از نفوذ و قدرت سیاسی زیادی برخوردارند و احتمالا تعداد زیادی از آنها بتوانند از فیلتر شورای نگهبان به سلامت عبور کنند.

به‌جز اینها نباید از نام‌هایی مانند سعید محمد و محمود احمدی‌نژاد نیز غافل شد که اگر این بار تایید صلاحیت شوند، ممکن است شگفتی‌ساز باشند.

با تمام این اوصاف، عناصر و شاخص های زیادی وجود دارند که می توانند وضعیت انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کنند. نحوه عملکرد شورای نگهبان و تعداد رد صلاحیت ها، افراد کاندیدا شده، عملکرد دولت در این 50 روز، میزان علاقه مردم به شرکت در انتخابات و میزان آراء عمومی و ... همه و همه در مشخص کردن هویت فرد پیروز تاثیرگذار خواهد بود.   

 

ببینید: تصاویری تلخ از پیکرها در کنار لاشه هلی کوپتر رئیسی/ ویدئو

ببینید: این ویدیو لحظه سقوط هلی کوپتر رئیسی را نشان می دهد؟​

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 199
  • ناشناس
    15

    قبل از انتخاب رییس جمهور جدید باید اصلاحاتی در شورای نگهبان انجام شود چون بعضاً در تأییدها تیشه به ریشه انقلاب میزنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      14

      دقیقا ، شورای نگهبان باید از دوران تعصب عبور کند ، کاندیدهای منتخب نباید از طیف اصول گرا و اصلاح طلب باشند ، تفکرات نو ، مستقل و جوان باید جایگزین سیاستمدارن ناکارآمد شود ، کشور مشکل کم ندارد ، سرمایه ها انسانی و مالی نباید نابود شوند

    • ناشناس
      1

      در تایید نه در رد

    • M
      97

      آهان.یعنی رد صلاحیت اوباش اصلاح طلب تیشه به ریشه انقلاب زدنه؟؟؟!!!!خودتی.دم خروستون خیلی وقته زده بیرون

    • ب M
      18

      اون که لایق خودت و اذناب خودت هست آدم حتی اوباش باشه ولی جیب بر ملت نباشه ریاکار نباشه بادمجان دور قاب چین نباشه با پنبه سر بر نباشه

    • M
      113

      بهترین گزینه فقط جناب سید محمد خاتمی با رای ۳۰ ملیونی مردم محور خدا باور مرد صلح و اندیشه

    • ناشناس
      112

      هیچکس نمیتواند جای شهید رئیسی را پر کند.
      رئیسی عزیز خیلی دلتنگت هستم .

      خسته شدم بسکه بیهوده دویدم
      بسکه تو را بین این گلها ندیدم
      از بسکه خواندم روضه های در گلو را
      شعر گُلی گم کرده ام میجویم او را

    • ناشناس
      61

      به فرض محال اگر موسوی و کروبی و احمدی نژاد و روحانی هم کاندید بشن رای بی رای

    • M
      26

      فقط یه سوال رو جواب بدید چرا شیمون پرز صهیونیسم به شما اصلاح طلبها گفت سرمایه های اسرائیل در ایران؟؟؟؟و بدتر اینکه هیچکدوم از گنده ها تون هم جوابی بهش ندادن؟
      #سرطان اصلاحات
      #اسرائیل حرام زاده و اصلاح طلب ......

    • جوجوله
      4

      بهترین انتخاب فقط رضا بیک ایمانوردی که متاسفانه الان توی گور آرمیده

    • ناشناس
      19

      هراصلاحی هم صورت بگیردولی درنهایت جناب آقای قالیباف رئیس جمهوربعدی ایران خواهدبود

    • ناشناس
      27

      تنهافرد شایسته اجرایی که قدرت تحول درایران را داردفقط آقای قالیباف است ولاغیر!

  • همین
    7

    امیدوارم هر کسی رییس جمهور جدید میشود عقب افتادگی شدید حقوق بازنشستگان کشوری از دخل و خرج و حقوق شاغلین و حتی حقوق سایر صندوقهای بازنشستگی را خیلی اورژانسی جبران نماید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      40

      امیدوار نباشید!!!
      با همین دست فرمون میرن جلو.!!!
      قرار نیست کسی باری از دوش من و شما بردارد.
      هیچ کس از درد و رنج ما باخبر نیست . یا اگر هست خودشو زده به بی خبری!!!

    • ناشناس
      69

      مخبر یعنی ادامه وضع موجود ، احمدی نژاد یعنی بانفت 100دلاری بدون نتیجه،. ظریف یعنی ازسرگیری دوباره مذاکرات ،کاهش قیمت دلار
      خاتمی یعنی ؟

    • a
      9

      البته با اصلاح قانونی که فرزند دختر بودن به شرط طلاق گرفتن حقوق بازنشسته گی پدر را دریافت می‌کنند ! و حتی دخترهای جوان به دنبال ازدواج با بازنشسته پیر شوند مگر حقوق بازنشسته ها پایانی هم دارد ؟

    • ناشناس
      8

      جالب است بدانید فساد و ناامیدی هر دو گناه کبیره اند. پس با ناامیدی هم رده مسئولان فاسد نباشید...
      به عنوان یک ایرانی که خارج از کشور زندگی می کنه به جرات میگم تنها مسئله جدی ما اقتصاده که حل اون هم چیز محالی نیست. زمان میبرد ولی حل می شود. بی عملی ده ساله را نمی شود یک شبه جبران کرد. قدر خیلی چیز ها رو در ایران بدونید که واقعا حیفه. الکی هم نق نزنید آسمان همه دنیا تقریبا یه رنگه و اگه بهتون گفتن اینجا خبری برای اینه که آبروی خودشون رو حفظ کنن. اینجا بهشت نیست (البته جهنم هم نیست.) ایران هم جهنم نیست و ان شالله روزی بهشت می شود. مثل پیرزن ها غر غر نکنید. سختی میگذره ولی چیزی که باقی میمونه حرف و عمل همه ماست...

    • ناشناس
      13

      عقب افتادگی حقوق و قدرت خرید که از سال 92 تا 1400 رخ داد فقط با کار کردن درست می شود و نه با چاپ پول و تورم درست کردن بابت آن که دولت رئیسی داشت این را انجام می‌داد که..... اما با شهید شدنش باعث همگرایی بیشتر ملت ایران شد

    • به ناشناس ۱۹:۲۱
      34

      شما که میگید خارج از کشور زندگی میکنید!!
      هیچوقت درد ما رو نمیفهمید.
      من خودم خارج زندگی کردم . همه چیز عالی بود و هم اکنون نیز هست.
      پدرم بیمار بود به ناچار برگشتم . هنوز هم درگیر شرایط پدرم هستم.
      اکثر ایرانی‌ها که اونجا بودن از جمله برادر بزرگ من بر این باور بودند که به کسی نگیم که اونجا خوبه.
      یک روز در ایران داشتم تعریف از اونجا میکردم.
      برادرم که حضور داشت گفت نه اینگونه نیست .
      و بعد که به اوگفتم چرا اینجوری گفتی .
      گفت تعریف خوبی آنجا را نکن . همه پا میشن میان اونجا. فکر کنم شما هم از همین قماشی😃

    • ناشناس
      13

      این دولت داشت اصلاح ساختار اقتصادی انجام می‌داد و نتیجه آن در دراز مدت نمایان می شد آن هم با ثبات اقتصادی و تورم کم و باید از همین تیم اقتصادی فعلی در دولت آینده به کار گرفته شود و این عمل مهم و حیاتی به سرانجام برسد

  • ناشناس
    52

    نبود انتخابات شورا شهر دراین دوره می تواند انتخابات را کم رنگ کند تنها راه ایجاد نشاط در انتخابات وجود چهره شناخته شده همچون خاتمی یا احمدی نژاد می باشد

  • سید جواد جوادی
    12

    تاثیری در زندگی مردم نخواهد داشت.انتخاب مخبر بعنوان نفر دوم از اول اشتباه بود،چه برسه که رئیس جمهور بشه.

  • امید به خدا
    10

    مگه فرقی هم میکنه ؟!!

  • صادق
    20

    میزان رای ملت است این نظر بنیانگزار انقلاب است اگر کاندیاتورهای کار بلد و البته جدید بیایند و مسیولیت قبول کنند و اکثریت مردم شرکت کنند انتخاب اصلح صورت خواهد گرفت و کشور اباد خواهد شد تلاش شود وحدت ملی حفظ شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      این در صورتی است که همه انتخابات از جمله خبرگان ازاد
      می بود

    • ناشناس
      15

      با مشارکت ۸ درصدی اونم نرخ رسمی که حکومت اعلام کرده

    • ناشناس
      20

      بی سواد شهر تهران آن هم دور دوم 8 درصدی بود آن هم برای مجلس شما نگران نباش ریاست جمهوری 50 درصدی هست

  • رجبعلی باقری
    119

    احمدی نژاد ریسس جمهور اینده است همه جوانب وحرکات یکسال پیش این راتایید میکند

    نظرات شما -
    • حسین
      1

      احمدی نژادباشه من رای میدم وگرنه رای بی رای

  • ناشناس
    24

    سری قبل انتخاباتی ندیدیم

  • ناشناس
    36

    آفرین آفرین بر ملت مقاوم و سرسخت ایران اجرکم عندالله!!

  • چای دبش باغ ازگل
    23

    من هرگز ب خواسته شورای نگهبان رأی نمیدم باید با سلیقه شخصی خودم انتخاب کنم نه با سلیقه شورای نگهبان!!!

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      7

      قبلاً هم در همین دولت هلیکوپتر وزیر ورزش سقوط کرده بود هلیکوپترهای حلال اهمر از رده خارج شده و پیرهستند

    • چای دبش باغ ازگل
      81

      شاید ب محمد خاتمی رأی دهم دیگر هیچکس

    • م
      20

      مشکل فرد نیست مشکل سیاست کلی هست، چه خاتمی چه احمدی نژاد، چه هر کسی دیگه سیاست کلی تا عوض نشه مشکل حل نمیشه، در دوران ریاست آقای خاتمی و همین احمدی نژاد هم کم مشکل دلار و اختلاس و .... نداشتیم، جناب احمدی نژاد دکل نفتی رو هضم کنه بعد بیاد برای لقمه بعدی، همه شون سرشون تو یه آخوره، کدوم دردی از درد مردم برداشتن؟! تو پایان ریاست و مسولیت کدومشون تورم، اختلاس، رانت و .... کاهش داشت که مجدد انتخاب بشن و فرصت دوباره داده بشه؟!؟
      کور شوم، کر شوم، لال شوم، لیک محال است دگر خر شوم

    • M
      43

      تو حتی سواد نداری هلال احمر و درست بنویسی. تو رو خدا ببین چه بی سوادهایی شدن منتقد نظام و شورای نگهبان.حلال اهمر آخه؟؟؟؟؟

    • چای دبش باغ ازگل
      14

      با تشکر فراوان از جانب ام هلال احمر صحیح است ببخشید عزیز سواد عربی ندارم بنده مدرک سیکل زمان شاهنشاهی دارم مهم درک و شعور آدمی است گلم خودت انتخاب کن نگذارید دیگران برایتان انتخاب کنند

    • ناشناس
      8

      مثلاً خودتان را باسوادتراز دیگران فرض کردی هنوز یاد نگرفتی از الفبای فارسی استفاده کنی یک بام و دو هوا هستی

    • ناشناس
      1

      برای اینکه یک تفکری را منکوب کنی با او «مخالفت نکن» بلکه از او«بد دفاع کن »یک یا دو غلط املایی شاید عمدی باشد

    • به چای دبش
      2

      وقتی سواد لازم نداری راجب هر چیزی اظهار نظر نکن.چون نشد یه خبری بزنن تو حرف نزنی

    • به چای دبش
      5

      موضوع عربی و فارسی نیست.اساسا تو و هم فکرات کلا بی سواد هستید.چه با سیکل چه بادکتری

    • یاعلی
      18

      آقای«محسنی اژه ای» و «سعید جلیلی» بنظرم مناسب هستن
      رزومه شون رو حتما مطالعه کنین

    • ۱
      5

      چطوری میگید میخوام با سلیقه شخصیم انتخاب کنم و نمیخوام به سلیقه شورای نگهبان رای بدم!! شورای نگهبان قطعا بهتر از من و شما میتونه در مورد یک شخص تحقیق کنه. ما ظواهر را میبینیم اما شورا همه جنبه های زندگی شخص را میبینه. ما از بین افرادی که شورای نگهبان تایید کرده که صلاحیت دارند شخصی را انتخاب می کنیم.

  • ناشناس
    4

    انشااللہ مقامات نان بصورت شرعی مجانی بتمام مردم بدھند

  • منتقد
    76

    با توجه به شرایط اسف بار کنونی و مشکلات عدیده اقتصادی و تورم کمر شکن و وضعیت نامناسب معیشتی بسیاری از مردم فقط دکتر احمدی نژاد تجربه جمع و جور کردن اوضاع رو دارند ولاغیر.

    نظرات شما -
    • M
      27

      آقای احمدی نژاد شما ۸۰۰ میلیارد دلار پول رو به باد داد.خیلی از بی ادبی و بی اخلاقی های حاکم بر سپهر سیاسی این مملکت یادگار منحوس دوران احمدی نژاد شماست. بگم؟؟؟؟؟

    • ب ✏️ مداد
      0

      زهی خیال باطل پس به کی رأی بدهیم

  • ناشناس
    42

    حماسه ای جـــدید در راه است

  • ناشناس
    9

    مخبر؟ واقعا میخواهید ۳ سال زجر سهامداران تکرار بشه اینها در زبان طرفدار تولید هستند ولی عملا خودروسازی و پتروشیمی ها را نابود کرده اند برید بررسی کنید در این ۳ سال ارزش بازار سرمایه ۴۷ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده در حالی که قیمت دلار بیش از ۲ برابر شده بهتره این خسارت محض ادامه نداشته باشه ایشان فقط کافی بود یارانه متمولین را قطع کنه و به تولید کمک کنه و ماه به ماه گزارش کنه از این محل یک کارخانه ساخته ام و... چرا نکرد چون فکر می کرد اگه این کارو بکنه مرحله دوم رای نمیاره یادتون باشه مقامات باید فقط منافع ملی را در نظر بگیرند و خائن به شخص باشند در آخر می دونم نظرم منتشر نمیشه ولی وظیفه داشتم بگم تا عمر م با اشتباهات تکراری هدر نره

  • فاطمه
    47

    پور عباس رئیس سازمان سنجش گزینه خوبیه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      زکی زهی خیال باطل

    • فاطمه
      42

      حزب فقط حزب اللهی رییس جمهور فقط قالی بافی

    • جوجوله
      28

      با ترازوی وجدان همه چیز را وزن کردم یا سید محمد خاتمی یا کسی که اقتدار و اخلاق و فرهنگ و اقتصادش نزدیک به خاتمی باشه خاتمی یعنی برکت خاتمی یعنی آشتی ملی یعنی صلح یعنی آبادانی یعنی دوست و دشمن به احترام او ایستاده و تحسینش کردن خاتمی یعنی همه خوبیها

  • ناشناس
    70

    خاتمی یا ظریف بیاد مشارکت در انتخابات به اوج می رسه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نظر شما رو تائید کردم.
      حضور بله .مردم شرکت میکنن.
      ولی باز هم درست نمیشه.
      مگه قبلا چه گلی زدن سرمون.

  • ناشناس
    10

    تا زمانی که مردم ایران با احساسات،تصمیم بگیرند،هرکز وضع کشور درست نخواهد شد.مگه وضع گل و بلبل شده که مردم رای دهند

  • ناشناس
    84

    تو رو خدا به احمدی نژاد صلاحیت بدین

  • حسین
    98

    آقایون ظریف بیاد مشکلاتمون حل میشه پس بگو یا علی...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      تو پیش خودت چی فکر می‌کنی که ظریف بیاد مشکلات حله با کدوم منطق و عقل چنین حرفی زدی؟ ظریف همون روحانیه از روحانی بدتر روحانی که در سیاست گرگ بود غلطی نکرد چه برسه به ظریف.

    • ناشناس
      5

      ریاست جمهوری که نبودش مشکلی ایجاد نمی کنه به چه دردی می خوره؟

  • ناشناس
    15

    رای دادن یا ندادن ، مساله این است!🤔🙄😳🤬

    نظرات شما -
    • ناشناس
      31

      رای میدیم؛ قطعا...
      ولی به کسی رای میدیم که کنار ولایت فقیه باشه نه مقابلش...

    • ناشناس
      8

      پاسخ به دوستي كه ميگه ولايت فقيه…
      پس معيار راي دادن شما فقط ولايت فقيهه ؟! مهم نيست چه بلايي سر كشور مياره ؟ مهم نيست چه ببايي سر مردم مياره ؟! مهم نيست چه بلايي سر اينده ايران مياره ؟!
      فقط طرفدار نظام باشه كافيه ؟!

    • Ali
      3

      جواب به اون ناشناس
      تورو ارجاع می‌دهم به سخن حضرت امام
      پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد!
      نظامی رو ببین چقدر پیشرفت کرده علتش چیه!؟
      چون زیر نظر مستقیم ولایت فقیه هست پس حرف بی خودی نزن!

  • ناشناس
    17

    شورای نگھبان دقت کندرضای خدادرچیست تعطیلی دوروزدرھفت روزچقدربرای کشورضررداردازکارشناسان بپرسیدیک کشوربزرگ یک روزکامل تعطیل

  • ناشناس
    86

    برای یکبار هم شده به خواست مردم عمل کنید احمدی نژاد رو بیارید سرکار

    نظرات شما -
    • .
      17

      تو بیجا کردی جای مردم حرف میزنی.البته این مرام رئیستون احمدی نژاد که خودش رو همیشه اکثریت میدید

    • J
      9

      شما از طرف مردم حرف نزن .نظر خودت رو بگو

  • ناشناس
    109

    فقط جناب اقای دکتر احمدی نژاد
    فقط جناب اقای دکتر احمدی نژاد
    فقط جناب آقای دکتر احمدی نژاد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      واقعا بیسوادی و عوام بودن بلای جان کشور شده . آخه احمدی نژاد 700 و 800 میلیاردرو چی کرد؟ دزدی یارانش کم بود؟ با نفت بشکه ای بالای 120 دلار باید کشور را گلستان می کرد. تنش با دنیا کم بود؟

    • نونم چمه
      7

      فقط شخص دلــــدار ، باهوش ،متدین و برخواسته از قشر زحمت کش جامعه محمود احمدی نژاد ولا غیر.

  • ناشناس
    93

    رئیس جمهور آینده سعید جلیلی

    نظرات شما -
    • وحید
      14

      با این شورای نگهبان و این مجلس ، جای جلیلی خالیه برای ریاست جمهوری. بی چاره مردم.

  • ناشناس
    20

    من به کسی رای میدم برای اعتیاد معتاد راه کاری داشته باشد خدانکنه قالیباف حتاکاندیدابشه

  • حضور گسترده مردم
    34

    امیدواریم مردم شریف ایران، همانطور که در مراسم تشییع سنگ تمام گذاشتند، به احترام این شهیدان والامقام با شرکت گسترده در انتخابات روح آنها را شاد کنند!

  • رضا
    28

    کاری ندارم چه کسانی کاندید میشوند ولی مخبر و جلیلی بدترین انتخاب هست

  • مهدی
    17

    شورای نگهبان باید دست از فیلترها برداره چرا؟ چون مشارکت مردم بالا میره وتبعات خوبی برای کشور ونظام داره ......
    مردم خسته شدن دیگه چقدر صبر کنن واقعا نمیبینید ....
    اگه آقای ظریف وخاتمی و احمدی نژاد بیان شدت مشارکت مردمی یه رکورد بی سابقه میزنه.

  • ناشناس
    43

    توروخداشورای نگهبان به خواست مردم احترام بذاراحمدی نژادروتاییدکن

    نظرات شما -
    • احسان
      7

      باشه

  • ف ح
    34

    ی کلوم فقط جناب خاتمی و سلوم

  • تلمبه
    38

    اگر کسی با دیدگاه خاتمی بیاد حتی اگر کپی یا مشابه خاتمی باشه در عمل نه با فریب میشه امید داشت چون خاتمی پاکترین و با وجدانترین رییس جمهور بوده درود بر شرف ایشان

    نظرات شما -
    • M
      17

      من اشتباه کردم من پوزش میطلبم خواستم بنویسم اوباش تمامیت خواه نوشتم اصلاح طلب درود بر شرف آقای خاتمی

    • ف فرفری
      4

      ناله میکنم سر سری به حال روز کاسبان تحریم بندری

    • M
      12

      از طرف من چیزی ننویس .متقلب بودنتون از همین جا پیداست.بی خود نبود شیمون پرز صهیونیسم به اصلاح طلب ها میگفت سرمایه های اسرائیل در ایران
      #اوباش بی وطن اصلاح طلب

    • ب M
      7

      آخیش تو که عددی نیستی کسی جات چیزی بنویسه هزاران نفر اول اسمشوم یا فامیلشون یا اصلا عشقشون کشیده بنویسند M به تو چه مردک بی وطن خودشیفته

  • ناشناس
    66

    به نظر برخی از مردم جناب آقای دکتر سید سردار سرهنگ پاسدار خلبان قالیباف رئیس جمهور محبوب و انقلابی خواهند شد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      فقط احمدی نژاد اگه بیاد انتخابات باشکوه میشه

  • ناشناس
    47

    سلام انشالله امسال دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری میشود

  • واحد حقگو
    1

    سلام هر کسی در این انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود با توجه ریاست جمهور قبلی که مورد تایید بوده است نمی‌تواند مشکلات را به گردن دولت قبل از خود نسبت دهد ماموریت مشکلی در پیش خواهد داشت و باید خیلی تلاش کند.

  • ناشناس
    42

    خاتمی وپزشکیان گزینه ی خوبی اند

  • ناشناس
    12

    چرا می گوئید یک و نیم سال از دولت سیزدهم باقی مانده بود! رئیس جمهور متوفی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ حکم ریاست جمهوری خود را دریافت کرده و از تاریخ فوت ایشان تا پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری بیش از یکسال و دو ماه و ۱۲ روز باقی نمانده بود! اگر اکثریت مردم می خواهند رویه فعلی قوه مجریه هم از حیث سیاست داخلی و هم سیاست خارجی که در حال حاضر از زمان استقرار دولت سیزدهم بر کشور حاکم شده تغییر اساسی کند چاره ای وجود ندارد جز اینکه به گزینه های اصولگرایان تندرو مانند مخبر و قالیباف و جلیلی و زاکانی و رضایی و امثالهم نه بزرگ بگویند و گزینه های معتدل و اصلاح طلب را انتخاب نمایند هر چند این گزینه ها در سطح جامعه زیاد شناخته شده نبوده و یا مقبولیت عامه نداشته باشند! انتخاب گزینه بد همواره از گزینه بدتر کم خسارت تر و کم زیان بار تر است!

  • ناشناس
    40

    خاتمی اگر لیاید همه پای صندوق می ابند محمد خاتمی بهتربنه

    نظرات شما -
    • حمیدرحیمی
      7

      سرطان اصلاحات

  • ابوالفضل
    20

    در این شرایط بهترین گزینه احمدی نژاد هست.

  • ناشناس
    20

    برای مشارکت بیشتر و ایجاد امید در ملت ، دکتر ظریف گزینه اصلح

  • Mohammad
    5

    تجربه نشون داده که هر رییس جمهور جدیدی که اومده،بعد از یه مدت مردم گفتن خدا پدر رییس جمهور قبلی رو بیامرزه. خدا بخیر کنه

  • بی نام
    15

    احمدی نژاد 100درصد

  • ع
    22

    بازم مخبر نسبت به بقیه بهترین گزینه برای تصدی پست ریاست جمهوری اسلامی ایران می باشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      مخبر دزفولی در کارنامه سیاسی خودش حتی یک پست نمایندگی مجلس یا وزارت نداشته و بالاترین سمت سیاسی اش به غیر از معاون اول ریاست جمهوری در ستاد اجرایی فرمان امام غیرانتخابی و انتصابی بوده و به همین دلیل جهت انتخاب شدن برای مقام ریاست جمهوری علاوه بر اینکه شرایط اساسی ریاست جمهوری را دارا نیست مقبولیت عامه را هم ندارد!

  • یک ایرانی
    6

    بایدشورای نگهبان درردصلاحیت بعضی خدمتگزاران نظام تجدیدنظرکند،مثلاً وزیرسابق کشاورزی چرابایدازصحنه خارج شود؟اویک باسوادفرهیخته وجوان وبرنامه ریز وجهادی است.

  • ع
    36

    بعد از مخبر احمدی‌نژاد بهتر از روحانی و خاتمی و ظریف است

  • ناشناس
    55

    احسنت به شورای نگهبان که بدخواهان نظام راردمیکند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      22

      من هم باشما موافقم به هیچ عنوان نباید از اصلاح طلبان و اعتدالیون(حزب باد)کسی تأیید صلاحیت بشود ما کاندید اصلح که کم نداریم اینها را بیاوریم

  • ناشناس
    7

    هرزمان که مشکل و گره ای وجود داشته باشه که اصولگراها حریفش نباشتد ممکنه افراد منتسب به اصولگراها را بیارن !!!

    دقیق بعد از احمدنژاد که روحانی با ظریف و اینها امدند تا قطع نامه های جهنمی را از صندوق شورای امنیت دربیارن
    امثال جلیلی احمدی نژاد و قالیباف و و و سروته یک کرباسن

  • J
    7

    الان کشور دوتا مشکل داره .
    یک : واقعا قحط الرجاله و کسی در حد و اندازه ریاست قوه مجزیه نداریم .
    دو : مردم ایران حافظه ضعیفی دارند .اغلب کسانی که در انتهای دولت خاتمی بر علیه رفسنجانی موضع گیری کرده بودند و به احمدی نژاد رای دادن بعد از چهار سال میگفتند خدا پدر هاشمی رو بیامرزه کاش به همون رای میدادیم . حالا با دیدن وضعیت اسف بارتر بعد از چهار ساله دوم روحانی و دولت رییسی میگن همون احمدی نژاد خوبه .

  • رامین
    4

    رفتار و کنش سیاسی مردم ایران اصلا قابل پیش بینی و چارچوب پذیر نیست...بنابراین اگر به رای مردم باشه پیش بینی سخته.ولی بنابر تجارب گذشته شورای نگهبان مهمترین نقش را در انتخاب رئیس جمهور داشته و خواهد داشت.قالیباف که با توجه به آنچه در چندسال گذشته در مورد خودش و خانواده ش شنیده شده احتمالا منتخب مردم نخواهد بود.ازبین اصلاح طلبها و میانه روها و اصولگرایان سنتی و میانه رو هم بعید است که شورای نگهبان شخص شناخته شده ای رو تایید کنه. باز مثل دور قبل انتخابات ریاست جمهوری و مجلس طبقات متوسط و متوسط ب بالا تمایل زیادی به صندوق نخواهند داشت. پایداری ها و نواصولگرایان با توجه به موضع گیری مناسب شورای نگهبان نسبت به آنها و طرفدارانشان هم که بیشتر طبقات متوسط به پایین جامعه و مذهبی ها و سپاه پاسدارانی ها و روحانیون هستند و پای ثابت صندوق رای اندشانس بیشتری برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری را دارند بنابراین...سعید جلیلی...مخبر...سعید محمد...زاکانی... و شاید چهره ای نه چندان نان آشنای دیگر...

  • علی
    28

    بدون احمدی نژاد رای بی رای

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      با احمدی نژاد هم رای بی رای

  • رزمنده دفاع مقدس
    9

    اگرمشارکت مردم ملاک باشه باید خاتمی روحانی احمدی نژاد لاریجانی هم تایید صلاحیت بشوند تا مردم شرکت کنند وامیدوار بشوند وگرنه مشاکت ازفبل هم پایین تر خواهد بود

  • ناشناس
    42

    مخبر از همه بهتره

  • ب،m
    0

    شما مدرک کارشناسی‌ارشدت را بزاردرکوزه آبشو بخور بجای اینکه از دیگران ایراد بگیرید بقالی سر کوچه هم حق ایراد بگیرید از شورای نگهبان

  • ناشناس
    8

    چقدر ساده ای نه خاتمی میاد برای کاندید نه ظریف اگرم بیان رد صلاحیت میشن.ظریف ۸ سال دم یه مملکتو با اراجیفش بیچاره کرد اخرشم برجامش زدن سرش .مگه مردم بلانسبت خر هستن که بهش رای بدن

  • حمید رضا
    22

    دکتر محمد جواد ظریف شایستگی رییس جمهور بعدی ایران را دارد هم سواد و علمش را دارد و هم چهره‌ای بین المللی دارد و هم از لحاظ ظاهری خوشتیپ هست

  • نصیری
    12

    قطعا اگر گزینه مانند ظریف یا عراقچی یا صالحی کاندید شود و تایید شود نقطه عطفی خواهد بود دید اون از مخالفان خارج نشین و داخل هم وضع اقتصادی یاد نبردیم دوران هشت ساله سید مظلوم و دوره اول روحانی که بهترین دوران اقتصادی سیاسی تاریخ معاصر ایران

  • ناشناس
    8

    خاتمی 80 سالشه اصلا شرایط سنی کاندید شدن رو نداره خدا رو شکر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      اون احمد خاتمی است که 89سال دارد سیدمحمد خاتمی 70سال دارد

    • M
      1

      تو چطور طرفداری هستی که نمیدونی سد محمد خاتمی ۸۱ سالشه؟؟؟؟

  • در عجب
    4

    همین که بعد این همه سال مردم هنوز به رای دادن یا ندادن و اینکه این فلانی بیاد بهتره یا اون فلانی، فکر میکنن نشون میده حالا حالا ها میشه میشه رو نشستن به گردن و کمر مردم فکر کرد....
    مسئولین محترم با همین فرمون ادامه بدین حالا حالاها مردم جا دارن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      در تعجب بمان و از این تعجب....

  • ناشناس
    25

    احتمالا دکتر، سردار، خلیان، حاج آقا قالیباف( زیدعزه)
    رئیس جمهور آینده خواهد بود!😉

  • فرشاد
    1

    ازشورای محترم نگهبان استدعادارم این حماسه باشکوه مردم که شامل بدحجاب وکم حجاب وشیعه وسنی ویهودی و...بودکمرنگ نکندملت نشان دادبحث نظام فرق میکندشورای نگهبان چون دفعات گذشته عمل نکنداجازه بدهداین ملت فهیم نجیب وولایتمدارخودش تصمیم بگیردهرگونه ردصلاحیت عزیزانی که بخصوص درمقاطع حساس سکانداربخشی ازکشوربودندبی حرمتی به کل کشوراست مردم بسباربسیارفهیم هستندشورای محترم نگهبان اجازه بد۶دمیزان مشارکت بالابرود

  • ناشناس
    28

    آسیّد ابراهیم
    ما را می بخشی؟!
    برای تمام تهمت ها؛
    بی معرفتی ها؛
    حتی تمام فحش هایی
    که به خاطر گرانی دادیم...
    و
    نفهمیدم؛
    تو صبورانه و مخلصانه،
    زیر ساخت ها را اصلاح و بازسازی می کنی.
    وقتی حدود  هفت هزار  کارخانه را دوباره
    احیا کردی!
    و
    وقتی در  نقاط حساس و استراتژیک کشور
    سرمایه گذاری می کردی
    و ما همچنان  فقط گرانی را می دیدیم.
    و نفهمیدیم؛
    تو کسری بودجه ۳۰۰ هزار میلیاردی
    و
    خزانه ی منفی ۴۴ هزار میلیاردی
    را از دولت قبل تحویل گرفتی!!
    و ما چند شبه ؛
    انتظار معجزه داشتیم...
    و مجاهدت شما را که وظیفه شناس
    و خادم و دلسوز بودی،  ندیدیم!
    و
      برنامه ریزی های مهم ات را
    برای آینده درک نکردیم
    و فقط قضاوتت کردیم!!
    برگرد،
    می دانی چرا؟
    همان طور که وقتی مردم کوفه
    خبر شهادت علی (ع) را شنیدند و گفتند:
    مگر علی(ع) هم نماز می خواند؟
    گم شدن تو در یکی از صعب العبور ترین
    نقاط !!
    هم
    ثابت کرد،
    که #رییسی کار می کرد
    و کار می کرد
    و کار...
    تو مظلوم بودی؛
    حتی مظلوم تر از شهید بهشتی...
    سید جان,
    #دکتر_ابراهیم_رییسی,
    می شود برگردی؟!
    و  ما را حلال کنی...
    💔الهم_عجل_لولیک_الفرج💔

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      فقط افزایش قیمت پیاز و سیب زمینی و گوجه و تخم مرغ را از سال ۹۰ تاکنون هر ساله مقایسه کن

    • ناشناس
      4

      این حرفها تاریخ انقضاء کوتاه مدت دارد حرف شما سند ندارد و غلط کردی فحش دادی بی ادب

    • ناشناس
      5

      والله ما به هر شهرک صنعتی رفتیم . دیدیم که کارخانه ها پشت سرهم دارن تعطیل میشن.
      به هر کارگاه داخل شهر رفتیم دیدیم کارها به قول معروف خوابیده.
      نمیدونم این جند هزار کارکاه که شما میگید کجای ایران هستن.
      هرسال دریغ از پارسال .
      در ضمن اینو مطمئن باشید که هیچوقت اقتصادی که سالها لطمه خورده و به قول شما ۷ هزار کارگاه طی سالیان سال به تعطیلی کشیده شده‌اند.
      ظرف چند ماه ترمیم نمیشه

    • ناشناس
      5

      هفت هزار کارخانه‌ای در کار نبود بلکه هفت هزار صفحه برنامه اقتصادی یود که هیچوقت هم دیده نشد. ضمنا حالا که داری چاخانهای احساسی سر هم میکنی بابت ساخته شدن سالی یک میلیون مسکن هم حلالیت طلب کن

    • یاالله
      1

      سید مظلوم.؟ خادم امام رضا
      چ مظلومانه رفتی
      مارو ببخش
      خیلی دیر شناختمت
      تورو به خدا سپاردیم
      از شانس ایران ک دلسوز ترین ریس جمهورشو از دست داد
      روحت قرین رحمت

    • یاالله
      2

      رای من فقط احمدی نژاد
      چون بدون شک مردمی و دلسوز هستن

  • ناشناس
    1

    امیدوارم هر کس رئیس جمهور می شود قانون حمایت از معلولان بخصوص ماده27 و ماده 7 این قانون بصورت کامل اجرا کند

  • ناشناس
    2

    تحلیلگران نمی دانند وقتی اصل ۱۳۱ قانون اساسی اجرا شود استثنا در این دوره مخبر نمی تواند حضور پیدا کند؟! شانس قالیباف هم گفت که مجلس تمام شد وگرنه او هم میرفت خانه. البته با توجه به گل کاری فرزندانش احتمال رد صلاحیت او نیز هست. مخبر و قالیباف هم هر دو یکی هستند. از طیف هم و از قبیله هم...!

  • پویان
    22

    امیدوارم دکتر خاتمی بیاد

  • M
    2

    سه و نیم میلیارد دلار اختلاس این اختلاس از پیدایش بشر تا کنون سابق نداشته سرمایه های اسراییل دست به این اختلاس زدند و با پر رویی دم از ضدیت با اسراییل میزنند این گروه خود برانداز بی وطن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      کسانی که اختلاس کردند مانند صهیونیست ها هستن مگر اول انقلاب مجاهدین خلق(منافقین) نبودند و تا رده های بالا نفوذکرده بودند حالا منافق های اقتصادی هستند

  • ناشناس
    11

    بهترین شخص، دکتر صالحی وزیر خارجه اسبق و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمیه

  • ناشناس
    1

    رد صلاحیت قطعی است.

  • سهراب عباسی
    1

    من هم وارد صحن انتخابات می شوم

  • سیف له
    2

    هر کدوم بیان همینه که هست دیشب یه جنسی خریدم ۱۲۰امروز رفتم همون مغازه خداه شاهده بهم داد ۱۳۰ گفت گرون شده

  • ناشناس
    8

    احمدی نژاد بیاد همه چی آروم میشه

  • محمود
    14

    ما به کسی در تراز آیت الله دکتر رئیسی رای میدیم، یک نیروی انقلابی و دلش در گرو انقلاب و نظام باشه،مرگ بر هر چی کاسه لیس غربه، من به کسی رای د
    ادم(آیت اله دکتر رئیسی که خداوند انتخابش کرد)
    انتخاب اصلاح طلب :اصلا اصلا اصلا و تا همیشه اصلا

  • رستم
    5

    پاک دست. قاطع و کاری و فساد ستیز واقعی فقط پرویز فتاح است

  • امیر
    4

    شهید رئیسی کم نظیربود،امیدوارم به جای حزبی ها این بارنخبگان،برانامزدی ریاست جمهوری به میدان بیایند.

  • حسن
    4

    سیسمونی میخواهد رئیس جمهور شود؟؟؟؟؟؟

  • مهراب
    8

    لطفا شمارو برای یکبار شمارو به هرکی میپرستید احمدی نژاد رو تایید کنید ببینید رای میاره یان

  • حسن
    8

    من اگه رای بدم فقط به دکتر محمود احمدی نژاد وسلام

  • ناشناس
    1

    تا یار که را خواهد ومیلش به که باشد

  • دلبسته ی ربیع الانام
    8

    اگه جرئت کنن و دکتر احمدی نژاد رو بگزارن که بیاد تو میدون مشخص میشه کی محبوب دل مردمه

  • قاسم
    1

    آقا محمود تو انقد دیر کردی یکی جاتو گرفت واسم به حدی به وعده هاش عمل کرده که مردم دستو پس دادن حواسم نیست اصلا از کی دیگه یادت نیفتادن

  • ناشناس
    9

    رای فقط به نوه ی امام سید حسن خمینی رای می دهیم فقط ایشان همطراز دکتر شهید سید ابراهیم ریسی می باشند.

  • ناشناس
    9

    سلام
    بهترین گزینه غلامحسین اژه‌ای هست.

  • ناشناس
    5

    اقای دکتر سعید محمد
    سلام

  • محمدهاشم شه بخش
    2

    اسامی تکراری و افراد ناشایست باعیارنسبتا پایین ومیانگین‌سنی‌ بالاحکایت از ضعف و بی تدبیری درعلوم سیاست شورای نگهبان می‌باشد...شورای نگهبان اصل واصول وپایه های قدرتمند ریاست جمهوری رادارامیباشد...شورای نگهبان مسوول زندگی ودخل وخرج وآسایش میلیون ها هموطن ما می‌باشند ومهم ترین ارکان حکومت جمهوری اسلامی مهک میزنند.انتخاب این شورا قطعا با وقت و زمان مضاعف تدبیر،اندیشه،مسولیت پذیری و تلاش و‌درانتخاب لایق ترین افراد برای اداره این مرز وبوم هستند...چکیده ایی از بهترین و داناترین انسان های مسولیت پذیر کشور در دستان شماست انتخاب آخر انتخاب میلیون ها ایرانی که دلخوش به ریاست جمهوری را دارند که وضعیت معیشت وآسایش ورفا را اول از خداوند وبعد دراین افراد می‌بینید.پاینده باد وطنم ایران

  • مریم
    23

    دکتر مخبر

  • عزراییل
    6

    خدا به دادمان برسه از دست این اصلاطلبان ،اصولگرا. ،اقا تو مملکت دیگه کسی نیست بخاطر خدا کاندیدا شود. ،به نظر میاد آقای قاضی هاشمی از همه مومن تره اگر بیاد

  • ناشناس
    4

    احمدی‌نژاد

  • دانیال
    4

    سعید محمد

  • محمدمهدی
    8

    فقط سردار حاجی زاده
    مطمئنا قابل قیاس با هیچکس نیست
    مملکت نیاز به اقتدار داره نه شل و ول

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این بنده خدا نشانه گیری و هدف گیریش خوب نیست! از ایشان صرفنظر کن!

  • سمیه
    20

    من کسی رو انتخاب میکنم که پشت سر رهبری حرکت کند نه اینکه روبروی رهبری بایستد.انتخاب من آقای مخبر خواهد بود

  • F.J
    1

    من نگران عملکرد کاندیدا در طول فرایند تبلیغات هستم، متاسفانه سابقه خوبی نداریم از برخی از این چهره ها. در تهمت زدن و بی احترامی کردن و پرده دری. که نتیجه اش فقط ناراحت شدن و بی اعتمادتر شدن مردم است.

  • اصغر
    5

    کاش مخبر معاون نبود. بهتر از مخبر نبود

  • ....
    1

    آقای زاکانی یا آقای فتاح این دو تا واقعا ادمای کاری و باوجدان هستن بقیه فقط، دنبال پست و مقام ان

  • پیمان
    0

    اگه احمدی نژاد و ظریف کاندید و تایید صلاحیت بشن رقابت بین این دونفره
    اگه ظریف بیاد مثل دوم خرداد جوانها هم میان رای میدن
    احمدی‌نژاد هم که رای خاص خودش داره

  • نرجس
    1

    آقای فتاح

  • علی
    0

    یک فرد بغیر از استان تهران از استانداران انقلابی را معرفی کنند بعد حمایت کنن تا رای بیاره میدان را دست گرک صفت ها ندند

  • شبیری
    1

    کاش حاج اقا عالی کاندید بشه آرزومه🤲

  • محمد
    0

    ان شاالله، معاونین بجا ریاست جمهوری سفر خارجی بره، که هرگزشاهد این حوادث نباشیم

  • ناشناس
    2

    بهترین گزینه دکتر سورنا ستاری جوان خوشفکر و تلاشگر

  • م
    1

    احتمالا رقابت بین مخبر و محسن هاشمی و قالیباف میشه . خواهشا من نظرمو دادن . همین

  • مهدی
    1

    احتمالا اگه محسن هاشمی تایید بشه بکشه دور دوم با قالیباف

  • ناشناس
    0

    ببینید دوستان دوجریان هست، اصلاح طلب و اعتدال گرا و اونور اصول گرا
    خب اصول گرا تحت حمایت حاکمیت پس خیلی مردم براشون اهمیت نداره چون هر کاری هم کنند کله گنده ها ازشون حمایت میکنند
    ولی اصطلاح طلب و اعتدال گرا که حمایت حاکمیت رو ندارند فقط مردم میتونن از اونها حمایت کنند پس اگه بخوان مردم رو هم از دست ندن باید حداقل یه سری کارهای مفیدی انجام دهند تا مردم راضی باشند وگرنه علاوه بر مردم حاکمیت هم به آنها انتقاد می‌کنند ولی خب جریان اصول گرا اینطوری نیست و مهم تمرین حامی آنها حاکمیت هست که همین کافی است

  • اکبر
    1

    به نظر من شخصی بهتر از روحانی است.از بین ریاست جمهوری های قبلی شهید رجایی واحمدی نژاد بهتر بودند.میزان مشارکت مردم در دور دوم فقط در زمان احمدی نژاد بیشتر بوده ولی دیگر ریاست جمهور کمتر بوده این نشون میده که احمدی نژاد دوره اول عالی کار کرد و۲سال آخر به خاطر تحریم تورم افزایشی شد

  • Ali
    2

    بابا بزارید کفن اون بنده خدا خشک بشه بعد به شورای نگهبان گیر بدید و به فلانی بگید بیاد ثبت نام کنه.!
    آدم یا سقیفه افتاد!
    واقعاً که خجالت هم خوب چیزیه!!!!!

    نظرات شما -
    • م
      0

      احسنت

  • ناشناس
    1

    واقعا کسی نمیتونه جای اقای رئیسی رو بگیره
    انشالله یا اقای قالیباف بیاد یا اقای احمدی نژاد

  • اسماعیل
    0

    با سلام
    انشاالله روح سید ابراهیم رئیسی عزیز و همراهانش همنشین حضرت علی و شهدا گرامی باشند
    ولی خیلی دوست دارم برا جانشینی این عزیز بزرگوار
    آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد انتخاب شوند
    و انشاالله دعا میکنم که به جانشینی برسن ممنون تشکر

  • اسی
    2

    سلام فقط فقط فقط آقای احمدی‌نژاد

  • حمیدرضا صفوی نژاد
    1

    بنظرم شبیه ترین کس به رئیس جمهور شهیدمون سعید جلیلی هست.

  • ناشناس
    0

    پس بگو بعضیها روی متکی برای ریست مجلس منور مدند قالیباف برای ریس جمهوری امده میشه اقای قالیباف هنوز سیسمونی گید ازیادها نرفته شما نمتونی روی بچه های خودت داران وضعیت بداقتصادی کنترل داشته باشی حال میخوای ریس جمهور بشی ان وقت بجای یک شهید

  • ناشناس
    1

    اقلانه کار این است که همین دولت انقلابی که به گفتی خیلاها کارنامه خوبی داشته ادامه کار بده با ریسن جمهوری مخبر گواهش هم حالات این روزهای کشور که برای تشیع ریسی ملیونها نفر امدند سرمایهای کشوررا هدرندهیم ونه وقت مردم را

  • ناشناس
    0

    اینها سربازان بی مز د هستند هنوز ان بندخداه که توگورنخوابیدند که تشنی قدرتها بفکر میز شان هستند همین کابینه خوب

  • مهدی
    0

    اونی که کاشته میدونه میوه ی درختش چیه

  • تقی
    0

    در دوره های قبل کسانی که قدرت سیاسی و قدرت رسانه ای را در کشور در دست داشتند با تبلیغات هماهنگ بر ضد احمدی انژاد علیرغم خواست اکثریت جامعه که مایل بودند و هستند احمدی نژاد در انتخابات شرکت نماید مانع و سد راه ایشان با فشار و تاثیر گزاری به مرجع تایید صلاحیت نامزدان ریاست جمهوری شدند . انشالله با تغییراتی که اخیرا در این مرجع صورت گرفته اینبار به خواست اکثریت جامعه احترام گذاشته شود و احمدی نژاد تایید صلاحیت شود

  • امیر
    1

    من خیلی از این یارو مخبر بدم میاد

  • علی
    1

    اول دکتر احمدی نژاد بعد قالیباف بعد مخبر

  • قاسم
    7

    فقط جناب دکتر روحانی،
    #عزیز ملت

  • محمود
    0

    دلسوز مردم جناب دکتر علی لاریجانی. عشق به وطن و ملت رو از چشمان این بزرگ مرد می‌توان خواند
    چه کسی شایسته تر از ایشون
    #تا 1411 با لاریجانی

  • ناشناس
    0

    شورای نگهبان ظرف سه سال گذشته؛ صلاحیت روحانی، احمدی نژاد، لاریجانی و جهانگیری و برخی دیگر را برای انتخابات خبرگان و ریاست جمهوری رد کرده است، چطور می توان انتظار داشت که این بار از فیلتر این شورا رد شوند.
    آقای ظریف نیز کم حاشیه نداشته است و خودش می داند که شانسی برای رد شدن از فیلتر شورای نگهبان ندارد و بعید است که کاندید شود. آقای رضایی نیز که رکوردار شکست در انتخابات ریاست جمهوری است، در دوره گذشته به دلیل بیماری و مشکلات جسمی به سختی از فیلتر شورای نگهبان گذشت و حالا که چند سال نیز سنشان بیشتر شده، بعید است که تایید شود.
    آقای قالیباف نیز با این همه حواشی ریز و درشت، حتی اگر در مجلس هم بماند بعید است که بار دیگر ریاست مجلس را به دست بیاورد. به هر حال ایشان نیز لبه تیغ شورای نگهبان است و اگر هم تایید شود مقبولیت و محبوبیت نسبی سابق را ندارد.
    جناب مخبر نیز کاریزمای لازم برای ریاست جمهوری را ندارد و انتخاب او بسیار بعید است. آقای عارف نیر نزدیک به سقف سنی کاندیدای ریاست جمهوری است و شانس بالایی هم ندارد، البته به نسبت سایر کاندیداهای اصلاح طلب شانس ایشان بیشتر است.
    به هر حال کانديداهای شناخته علاوه بر پیش رو داشتن سد شورای نگهبان خسته و پا به سن گذاشته هستند. از طرفی برنامه به روز و قابل قبولی که متناسب با نیاز امروز کشور باشد ندارند. پس بهتر است میدان برای ورود کاندیداهای جوان تر که علاوه بر تجربه دانش و انرژی بیشتری دارند، باز شود.

    نظرات شما -
    • ناشناس 2
      0

      فقط دکتر علی لاریجانی

  • بهرام
    1

    خدا رحمت کند رئیسی و هیئت همراه را و به اونهایی که در انتخابات گذشته به این سید بزرگوار که حتی برای دفاع از خود حاضر نشد به کسی بددهنی کنه بگذره.
    متاسفانه جنگ رسانه ما را از انتخاب اصلح دور میکنه و باید واقع بین باشیم در این چند انتخابی که داشتیم و اسامی را دیدیم بجز جلیلی کسی حامی ملت نخواهد بود مگر اسم جدیدی در بین آنها باشد که تا حالا ندیده ایم

  • ناشناس
    1

    فقط دکتر مهرداد بذرپاش

  • Mos
    0

    با این وضعیت بدی که ریس جمهوری ها اوردن،،،ملت رای نمیدن،،،ابروی کشور خواهد رفت،،،،جز احمدی نژاد باز طرفداری داره،،،اونم بخاطره تجربه آیی که داره،،،بقیه شون،،،اومدن جیب پر کنند،،،،،فقط احمدی نژاد

  • Mos
    0

    مقصر اصلی. همین شورای نگهبان ،،به نظرات ملت نگاهی نداره،،،،،هر چی بی تجربه وارد کار میکنه،،،،پدر کشور در میارن،،،

  • Mos
    0

    ریسی هم نتوانست کشور درست کنه بلکه،،،همه چی صد برابر بالا کشید،،،دیگه این مشخص ملت چطور تو گرانی ریسی زندگی سخت دست پنجه میزدن،،،خدا هم تحمل نکرد از این وضعیت،،،،،احمدی نژاد ۴۵تومان یارانش باهاش اجاره خونه میدادم،،،خیلی ها با مسکن مهر صاحب خانه شدند،،،کجایید صاحب خانه های مسکن مهر،،،همینم نداشتید ،،،کجا باید آواره میشدید

  • محمد
    0

    همه این فهرست باهم و به نفع یک نفر تجمیع شوند، یک چهارم رای آقای احمدی نژاد هم نخواهند شد.

  • محمد
    1

    فقط با حضور آقای احمدی نژاد رای خواهم داد

  • مرتضی
    1

    گرچه شورای نگهبان استبدادی مانع خواهد شد اما هترین گزینه دکتر جواد ظریف و محمد جواد آذری جهرمی و همچنین علی طیب نیا هستند. افراد مخالف هم افرادی هستند محدود که نان در بدبختی و فلاکت 90 درصد دیگر جامعه می زنند. حاضرند دلار 80 هزار و پراید 700 میلیون شود ولی یک پوپولیست بیسواد باشد که هی انقلابی انقلابی کند.

  • قاسم سخاوت
    1

    دکتر احمدی نژاد محبوب مردم هست
    تا که نیایی گره از کار ملت وا نشود...

  • عشقپولیس
    1

    فقط احمدی نژاد جای خالی رئیسی را پر میکند

  • محسن
    0

    سعید جلیلی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها