پزشکیان و جلیلی، در صدر اجتماعات پرشور حامیان؛ قالیباف جا ماند

با وجود اینکه مسعود پزشکیان و سعید جلیلی اجتماعات پرشور حامیان خود را در شهرهای مختلف برگزار می‌کنند، خبری از اجتماع حامیان محمدباقر قالیباف نیست و او سخنرانی های انتخاباتی خود را در سالن‌های سربسته با جمعیت محدود برگزار می‌کند.

پزشکیان و جلیلی، در صدر اجتماعات پرشور حامیان؛ قالیباف جا ماند

حامیان جلیلی معتقدند تجمعات پرشور هواداران، نشان از رای بالای این نامزد اصولگرا دارد و قالیباف باید با پذیرش رای محدودتر، مانند سال ۹۶ که به نفع ابراهیم رئیسی کنار رفت. این‌بار به سود سعید جلیلی انصراف دهد.

با این حال حامیان قالیباف هنوز خود را صاحب رای بیشتر می‌دانند. هرچند نظرسنجی‌ها چنین ادعایی را تایید نمی‌کند. آنها از جلیلی می خواهند که مانند سال ۱۴۰۰ از ماراتن انتخابات کنار رود‌.

حامیان قالیباف در پاسخ به مطالبه انصراف نامزد محبوب شان، هشدار می‌دهند که در صورت کناره‌گیری رئیس مجلس از گردونه رقابتها، رای او ممکن است بیشتر به سبد مسعود پزشکیان ریخته شود.

بیشتر بخوانید: راز شکست پروژه وحدت نامزدهای اصولگرا / وقتی چهره‌ای برای ریش سفیدی نیست / جنگ رباتی جلیلی و قالیباف برای اثبات محبوبیت انتخاباتی

اما حامیان جلیلی همین استدلال را نشانه‌ای از این واقعیت می‌دانند که قالیباف بیش از آنکه به بدنه اصولگرایی نزدیک باشد، به جریانات منتقد  اصولگرایی نزدیک است و برای همین، دولت احتمالی وی، دولتی اصولگرا نیست.

در سه مناظره اخیر انتخاباتی، قالیباف در مسائلی مانند حقوق زنان، فیلترینگ و مذاکرات برجام، بیش از آنکه با سعید جلیلی و علیرضا زاکانی نزدیک باشد، به مسعود پزشکیان نزدیک بود.

با توجه به این واقعیت، احتمالا تا روز انتخابات نه جلیلی و نه قالیباف هیچ‌یک به سود دیگری کناره‌گیری نخواهند کرد و این امر انتخابات را به دور دوم می کشاند. در واقع آرای دور اول نشان می‌دهد محبوبیت قالیباف بیشتر بوده یا جلیلی.

منبع: اخبار روز آزاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    3

    پر شور کدامه؟ درکی از اعداد نداریم! ده بیست هزار نفر از شهری چند میلیونی که یک در صد هم نمی شن را خیلی بزرگ تلقی می کنیم. بضاعت اصولگراها در بهترین حالت همان ارای مجلسشونه

  • ناشناس
    7

    پزشکیان . تمام. دیگه حرف نباشه

  • نیاز
    11

    پزشکیان هم در محیطهای بسته هست.

  • چای دبش باغ ازگل
    6

    رأی جلیلی قالیباف یکطرف رأی مردمی دکتر مسعود پزشکیان طرف دیگر دو میلیون آوانس هم میدم نبود!!!؟؟؟

  • ا
    15

    کاندیداهای پیرو شهید رئیسی مواظب باشید در تله مکر اصلاح طلبها قرار نگیرید و همچون گذشته شما در خواب غفلت بمانید و پزشکیان و پس مانده های روحانی میدان را از شما بگیرند
    امام خمینی حفظ نظام را از نماز واجب تر میداند
    و برای آرامش نائب امام زمان از من خودتان بگذرید و آنچه مصلحت نظام اسلامی است انجام دهید
    هااااا باریکلا بر شما ۴ نفر ماشاالله

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      منفی هات پایتخت هست
      نگاه کن

  • چای دبش باغ ازگل
    6

    زور اصولگراها ب رأی مردم ایران زمین نخواهد رسید بنابراین هر کاری انجام دهند برعلیه آرای مردمی در آخر دکتر مسعود پزشکیان منتخب ملت ایران زمین است شک نکنید!!!

  • ناشناس
    2

    پزشکیان بیشترین رای را دارد مطمئن باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها