روش آقای جراح در رقابت های انتخاباتی/ پزشکیان با این تکنیک توانست مچ زاکانی و جلیلی را بخواباند

روش مسعود پزشکیان در این آشفته بازار عالم سیاست، به اصطلاح، «گرفت» و او توانست با «واقع گرایی» اصلاح طلبانه خود، «رویا پردازی» اصولگرایانه را شکست دهد.

روش آقای جراح در رقابت های انتخاباتی/ پزشکیان با این تکنیک توانست مچ زاکانی و جلیلی را بخواباند

به گزارش خبر فوری، مسعود پزشکیان نهایتا توانست با کسب بیش از 16 میلیون رای، پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود. او در مسیر رقابت های انتخاباتی، فراز و فرود بسیار زیادی داشت اما در نهایت، توانست رقبای اصولگرای خود را شکست دهد.

بسیاری پیروزی پزشکیان بر 4 یا 5 رقیب اصولگرا را امری نشدنی می دانستند اما او توانست به این مهم دست پیدا کند. پیروزی او زمانی جلوه بیشتری پیدا می کند که بدانیم قبل از پزشکیان، دولت شهید رئیسی بر اثر یک حادثه ناگوار کنار رفت و اگر او زنده می ماند می توانست حداقل تا چند سال در مسند قدرت و دولت بماند.

بعد از شهادت ابراهیم رئیسی، اصولگراها امیدوار بودند بتوانند دولت خود را به دولت شهید رئیسی پیوند زده و در انتخابات پیروز شوند اما پزشکیان اصلاح طلب که از قضا منتقد دولت شهید رئیسی هم بود، توانست این طرح و نقشه را نقش بر آب کند.

پیروزی پزشکیان در انتخابات 15 تیر از وجهی دیگر نیز قابل اعتنا است. جراح قلب اصلاح طلب که سالها نماینده مجلس شورای اسلامی بود، برای ورود به مجلس دوازدهم رد صلاحیت شد. مواضع او در مورد حادثه مهسا امینی باعث خشم اصولگرایان و برخی مقامات امنیتی شد و بسیاری گمان می کردند بعد از رد صلاحیت، باید با سیاست خداحافظی کند اما مدت کوتاهی بعد ورق برگشت. رد صلاحیت پزشکیان مورد بازبینی قرار گرفت، شورای نگهبان مجددا او را تایید صلاحیت کرد.

پزشکیان در انتخابات مجلس شرکت کرد و توانست با رای بالایی پیروز شده و به عنوان نماینده وارد مجلس دوازدهم شود. بعد از شهادت ابراهیم رئیسی، پزشکیان وارد رقابت های انتخاباتی شد و برای ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او به عنوان تنها نامزد اصلاح طلب تایید صلاحیت شد.

بعد از دو هفته تبلیغ توانست به عنوان نفر اول انتخابات راهی دور دوم شود و در دور دوم نیز با شکست سعید جلیلی به عنوان رئیس جمهور نهم ایران انتخاب شد.

پزشکیان؛ رئیس جمهور بی وعده/ روش خاص جراح قلب در رقابت های انتخاباتی

اما چگونه سیاستمدار ساده زیست و نماینده باسابقه مجلس توانست بر رقبای قدرتمند خود پیروز شود؟ او چگونه توانست سعید جلیلی که از پشتوانه سیاسی خوبی برخوردار بود و محمد باقر قالیبافی را که رئیس مجلس شورای اسلامی بود، شکست دهد؟

شکی نیست که عوامل مهمی در پیروزی پزشکیان تاثیر داشتند. ترس طبقه متوسط از روی کار آمدن جلیلی و جبهه پایداری، عدم اتحاد اصولگرایان و ناتوانی دو جبهه قالیبافی ها و پایداری چی ها در ائتلاف، فعالیت تبلیغاتی ستاد پزشکیان، حمایت همه جانبه از سوی اصلاح طلبان و ... همه و همه در پیروزی جراح قلب عالم سیاست نقش داشتند اما یکی از مهم ترین عوامل پیروزی پزشکیان «ایده انتخاباتی» اصلی او بود.

از انتخابات سال 76 تا انتخابات 1400 وعده های پرشمار و دور از دسترس، در پیروزی نامزدها انتخاباتی نقش بسیار داشتند. سید محمد خاتمی با شعار آزادی اجتماعی و سیاسی حداکثری روی کار آمد. محمود احمدی نژاد وعده آوردن پول نفت بر سر سفره مردم را داد.

حسن روحانی وعده رفع حصر، بهبود وضعیت اقتصادی و ... را طرح کرد و شهید رئیسی هم وعده هایی همچون ساخت 1 میلیون مسکن را ارائه داد. با شکست این وعده ها، مردم سرخورده شده و نسبت به دولت قبل احساس نارضایتی می کردند.

آنها گمان داشتند که دولت ها و نامزدها با وعده های دور و دراز مردم را فریب می دهند تا بتوانند رای جمع کنند. پزشکیان در شرایطی وارد گود انتخابات شد که مردم نسبت به وعده ها و ایده های دور و دراز و غیر واقعی خشمگین بودند. او در این شرایط، روش معکوسی را پیش گرفت که در نهایت، به پیروزی اش انجامید.

پزشکیان اهل «وعده» نبود. او در تبلیغاتش تاکید می کرد که «دروغ» نمی گوید. پزشکیان تاکید داشت که باید با کارشناسان هر زمینه بحث کرده و کارها را به آنها بسپارد. او به وعده های نامزدهای دیگر می تاخت و آنها را دروغین می دانست. پزشکیان خود را نامزدی معرفی کرد که پا روی زمین دارد نه سر در هوا. در حالیکه علیرضا زاکانی وعده یارانه طلایی و کاهش قیمت بنزین را می داد، قاضی زاده هاشمی از لغو سربازی اجباری سخن می گفت و سعید جلیلی هم از صادرات 11.5 میلیارد دلاری صیفی جات به روسیه سخن می گفت، پزشکیان به این وعده ها می خندید و می گفت بدون رفع تحریم ها، نیمی از این وعده ها نیز عملی نخواهند شد.

پزشکیان هیچ وعده دهن پرکنی نداد. او تنها تاکید کرد که «تلاشش» را برای بهبود اقتصاد، رفع تحریم ها، جمع شدن گشت ارشاد و رفع فیلترینگ اینترنت خواهد کرد. جراح قلب اصلاح طلب در مناظره پایانی اش، یکسره به سعید جلیلی تاخت و با پوزخند، وعده های او  را به سخره می گرفت و همه آنها را غیرواقعی و نشدنی می دانست. او تاکید داشت که به قانون مجلس عمل خواهد کرد و پا را فراتر از این «حد» حقوقی نخواهد برد.

در این شرایط، و بر خلاف پیش بینی های سیاسی و تصویر عام از عالم انتخابات، روش آقای جراح جواب داد. مسعود پزشکیان توانست پیروز انتخابات چهاردهم شود. روش او در این آشفته بازار عالم سیاست، به اصطلاح، «گرفت» و او توانست با «واقع گرایی» اصلاح طلبانه خود، «رویا پردازی» اصولگرایانه را شکست دهد.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 103
  • محمد فتحی
    37

    سلام بهبود وضعیت اقتصادی جمع کردن گشت ارشاد ورفع فیلترینگ اینترنت سه وعده بزرگ است.چرامثل کبک سر زیر برف کرده ای آقای تحلیل گر اگر هر کدام از این وعده‌ها محقق نشود او کذاب ترین نامزد راه یافته به مسن دریاست جمهوری خواهد بود

    نظرات شما -
    • حسینی
      1

      دوست عزیز اگر در متن پیام دقت کنید فرمودند تلاش میکنم که .....

    • ناشناس
      1

      کذاب تویی که هنوز ادبیات و ادب حرف زدن در خصوص رئیس جمهور مملکت بلد نیستی

    • محسن
      1

      ببین دوست عزیز..هم دولت توسط وزیر ارتباطات، اجازه و توانایی فیلترینگ داره..هم قوه قضائیه..
      اگر دولت پزشکیان می گوید من فیلتر نمی کنم، به این معنی نیست که الزاما فیلترینگ نخواهیم داشت..
      یا بحث گشت ارشاد که فرمودید..اگر دولت، برخی از بودجه های آن ها را قطع کند تعداد زیادی از اون ها حذف و جمع خواهند شد..
      این که بدانیم حدود اختیارات و قدرت دولت در کجاست و بر اساس اون، مطالبه گری داشته باشیم خیلی مهم هست..وگر نه تبدیل به ایده آل گرایی و سرخوردگی یا اتهام دروغ گویی به پزشکیان یا حامیان او خواهد شد ..
      شما تردید نکنید اگر آقای جلیلی رئیس جمهور شده بود برای گسترش همین فیلترینگ یا گشت ارشاد که فرمودید ، بودجه های اضافی هم در نظر می گرفت..

  • چای دبش باغ ازگل
    61

    خیلی حالم بده از خودم بدم میاد خودم رو سرزنش می‌کنم که چرا رأی دادم احساس گناه بزرگی دارم!!! یک عمر رأی بی رأی بودم حالم خوب بود!!! اولین و دومین رأی خودرا ب پزشکیان رأی دادم خیلی پشیمان هستم که رأی دادم!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      تو مطمئنا رای به جلیلی دادی فیلم بازی نکن

    • ناشناس
      50

      پزشکیان در حد ریاست جمهوری نیست و از روز اولی که آمد خودش حتی یک درصد هم فکر نمی کرد رئیس جمهور شود اما به لطف شورای نگهبان و ایجاد اختلاف در اردوگاه مقابل پیروز شد

    • ناشناس
      0

      برو استراحت کن تا حالت بهتر شه. دلیلش شوکیست که بهتون وارد شده

    • ناشناس
      3

      تو مثل همیشه و مثل بقیه تون داری دروغ میگی تو عضو گروه جلیلی هستی. داری مردمی که برنده شدن را ناراحت میکنی از بدبختی باختتون بگید همیشه با کلک و دروغید بخاطر همین رای نیاوردید

  • ناشناس
    19

    احسنت بر جناب آقای دکتر پزشکیان
    موفق باشید امیدواران دولت شما مقدمه پیروزی مستمندان و فراموش شدگان بر مستکبران و دروغگویان و ریاکاران باشد.
    انشاءالله

    نظرات شما -
    • ناشناس
      40

      خیلی پرتی
      خود اصلاح طلبان دنبال مستکبرین هستند تا ایران را مانند لیبی و عراق کنند حتی به قیمت واکسن نخریدن و دستورات آنان را اجرا کردن با فشار برمردم ایران !!!!!!

    • مبثحل
      4

      آقای زاکانی
      آقای زاکانی

      آقای زاکانی
      یک فردی با مدرک فقه و علوم اسلامی
      بعنوان سرپرست اداره کل ( زیر مجموعه مالی اقتصاد شهری )

      م.... گماردی که نتیجتا
      اداره رو داره نابود میکنه و افرادی آورده که چیزی از مقولات اداره کل نمیدونن و کسانی نصب کرده که بی اطلاعن
      حواست بجای انتخابات به شهرداری باشه

    • ناشناس
      6

      آقای زاکانی فعلا مشغول توزیع گوشت درسطح تهران است چرا ازاو انتقاد میکنید .فقط برو توصف تا تمام نشده است .

    • ناشناس
      56

      شماها واقعا فکر می کنید مچ اصولگرایان را خوابانده اید؟ یه نگاهی به جدول تفکیک آرا بیندازید بعد حرف بزنید
      تنها علت پیروزی پزشکیان رای آذری زبان ها به ایشان هست تقریبا تمامی آرای خودش رو به نفع پزشکیان به صندوق انداخته اند استان های آذری زبان



    • ناشناس
      22

      پزشکیان برنده شد چون هیچ زمانی از صداقت، عدالت و اخلاق در گفتار و رفتار فاصله نگرفت، چه سالهای قبل چه الان

    • ناشناس
      45

      اصلاح طلب یعنی دنبال رو استکبار آمریکا!!!! عجیب تر اینکه این جریان آمریکایی که عامل آشوب و تحریم ها هست اجازه آمدن در راس داده می شود و کشور بیشتر بیراهه می رود

    • ناشناس
      3

      مگر اختاپوس هزارپای ارتجاع حاکم جامع مافیاهای گوناگون "انقلاب" اجازه کار نیک می دهد؟!اگر پزشکیان ان گونه که وعده داده است بماند یا ناگزیر خودکشی می کند,یا کشته می شود و یا با بی ابروئی برکنارش می کنند.

    • ناشناس
      7

      در اصفهان وفارس پزشكيان وجليلي چند چند بودند راي ها اصلا قوميتي نبود

    • بهلول
      0

      به۰۹:۱۴ورودواکسن آمریکایی وانگلیسی به کشورممنوعه

  • ناشناس
    3

    سلام لطف کنید مطالبی که بیان می شود بدون درنظر گرفتن گروه ویا سایر افرادی که کارنامه نادرخشانی در زمان مدیریت کلیدی که داشنه اندوحالا با عواطف و روحیات مردم بازی می کنند منعکس کنید ما نه معاند و نه خود فروخته نیستیم بلکه جهت یادآوری باتشکر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      پزشکیان برای چهارسال آینده کشور یکی از مناسبترین گزینه هاست که خداروشکر انتخاب شد اما بعد از پزشکیان به کسانی نیاز داریم که به فراتر از سقف و حد بیاندیشند.آنچه که در برنامه هفتم آمده اگر اجرایی شود ایران را از بحرانها بیرون می‌آورد اما قدرت توسعه پایدار نمیدهد.بعد از پزشکیان باید به رییس جمهوری فکر کنیم که آرمانگرا و شدیدا عملگرا باشد.

  • ناشناس
    4

    شصت درصد واقعی رای ندادن یعنی اکثریت مردم ازین بازیها خسته شدن و دنبال رفرم هستن نه تغییر جزیی

  • هموطن
    13

    رئیس جمهور ۲۶ درصدی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      بالاخره .......

  • ناشناس
    25

    در حد رئیس جمهور نیست و خودش هم باورش نمی شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      متر شما نقص داره نه اندازه دکتر

  • محسن
    5

    خب توی این خبر فوری چند تا گرایش فکری وجود داره؟ خودتون شمردید چند بار از واژه اصلاح طلب و اصلاحات استفاده کردید؟ بعد از مرحله اول، آقای آصف مطلب نوشتند و نقشه ایران رو آوردند با رنگ بندی سبز و قرمز ( سبز برای آقای جلیلی و قرمز برای پزشکیان) ..فقط به خاطر ۳ تا ۴ درصد اختلاف رای در شهرهای بزرگ که با آقای جلیلی داشتیم..و در اون تحلیل کردند که اصلاح طلبان هیچ نقشی در رای آقای پزشکیان نداشتند..خود ایشان هم که مرتب می‌گویند حزبی نیستند ..آقای آصف هم درست می‌گویند.. خود بنده به عنوان کوچکترین فرد این جریان سیاسی، تمام مدت خواب بودم..نه توی ستاد بودم ..نه برای انتخابات و همایش ها و سخنرانی ها و تولید محتوا و غیره سگ دو زدم..تماااااام مدت خواب بودم.. خیلی هم خوب..فقط امیدوارم آقای آصف این شرافت رو هم داشته باشند که اگر خدای ناکرده روزی دولت آقای پزشکیان در موردی، ناکارآمدی داشت و رسانه های راست،اصلاح طلبان را دراز کردند، همین جا توی خبر فوری مطلب بنویسند و بگویند که خیر..فلان ناکارآمدی، ارتباطی به اصلاح طلبان ندارد..
    اگر این ، دولت اصلاحات است و آقای پزشکیان کاندیدای انحصاری جبهه اصلاحات هستند ( آن هم قبل از این که شورای نگهبان تایید یا رد کند) و اصلاح طلبان کمپین کردند و ملت رای دادند.. باید اجازه نفوذ فکری و فیزیکی به اشخاص و افکار *شخصیت های تراز اول این جریان سیاسی* در دولت داده شود..آنوقت اصلاح طلبان هم مسئولیت بپذیرند..
    اگر غیر از این بشود، مسئولیت این دولت هم از این جریان سیاسی ، سلب است.‌.

  • ناشناس
    33

    ایشان چیزی در چنته نداشت وشورای نگهبان لطف در حق ایشان کرد با نوع تایید صلاحیت ها و تخریبی که ستاد جلیلی علیه قالیباف می کردن....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      یعنی با صدای بلند اعتراف می کنید همیشه این شورای نگهبان بوده که باعث پیروزی دروغین شما می شده. یعنی با ورود فقط یک غیرخودی تومار اصولگرایی به هم پیچیده شد.

    • ناشناس
      10

      از نظر تو چیزی در چنته نداشت. ولی ملت خیلی چیزهای ارزشمند در چنته او دیدند: صداقت، ایمان، سابقه درخشان، سواد،....
      بله شورای نگهبان فکرش را هم نمی کرد مردم به پزشکیان رأی دهند اگر میدانست قطعا تأیید صلاحیتش نمیکرد.

    • ناشناس
      7

      هنوز نفهمیدی چی گفته شد

      شورای نگهبان نامزدها ها را طوری دست چین کرده که ایشان با خیال راحت یک طرف می نشیند و نگاه می کند تا طرف مقابل با هم درگیر شوند و حتی کاهش آرا آنان رخ می‌دهد در حالی که اگر یک. نفر آنان فقط تایید صلاحیت می شد هیچ وقت آرا پزشکیان این نمی شد

      در ضمن بله اصلاح طلب باید کلا بایکوت شوند با آن سابقه که برای هدف عرف در ایران دنبال می کردن

    • ناشناس
      9

      در ضمن ایشان سابقه خوبی هم ندارد چه برسد به صداقت!!!!

  • ناشناس
    5

    آقای دکتر با قلب وروحیه سلامتت توانستی ویاری خدواند که اشاره دارد شما را یاری میکنم در صورتی بخواهید رای آوردید پس در انتخاب کابینه ات تمام تلاشت را بکار گیر

  • ناشناس
    9

    اینجانب به شخصه ۷۰ تا ۸۰ درصد رأی آوری آقای دکتر پزشکیان را مرهون فعالیتهای تبلیغات انتخاباتی شبانه روزی آقای دکتر محمدجواد ظریف به نفع جبهه اصلاح طلبی و آقای دکتر پزشکیان می دانم. در واقع به لحاظ سیاست خارجی رئیس جمهور پشت پرده آقای دکتر ظریف است نه آقای دکتر پزشکیان!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      20

      عزیز جان یه نگاه به جدول تفکیک آرا بینداز ببین بعد حرف بزن
      عامل پیروزی پزشکیان
      آرا در استان های آذری زبان هست
      در فارس ‌ یزد و‌اصفهان جلیلی پیروز انتخابات بوده است کمی از توهم خارج شویم

  • ناشناس
    2

    اگر مچی خوابانده شد بخاطر اختلاف مدتی پیش ایشان با دستگاه و زوری تایید صلاحیت شدنش برای نمایندگی بود و بس

  • ناشناس
    10

    چون میدونست هیچ کاری از دستش بر نمیاد هیچ وعده ای نداد یک صفحه برنامه هم برای ریاست جمهوری نداشت😒

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      اصولگراها عادتتون دادن به حرفای بزرگ بی پشتوانه درواقع شعارزده تون کردن

  • پدر
    3

    يعني چي وعده نداد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از حالا مي خواهيد رفع مسئوليت كنيد ؟ مردم با دقت منتظر عمل به وعده هاي اعلام شده هستند هر چند وعده ها كوچك و جزئي هستند مثل فليترينگ . گشت ارشاد و خودرو ولي همان هم در زندگي مردم بسيار اثر گذار هستند . اين آخرين فرصت اعتماد حداقلي راي دهندگان را تبديل به سرخوردگي صد در صدي نكنيد .

  • ناشناس
    9

    یک نکته را هم فراموش کردید یا عمدا نگفتید که تاثیر زیادی داشت .آنهم وعده آزادی پوشش بود که با ذائقه جوانان غیر مذهبی همخوانی داشت.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      والا تا اونجا که مامیدونیم این دولت انقلابی سیزدهم بود که حجاب رو از سر زنها برداشت

  • ناشناس
    1

    یادت رفت کلمه صداقت را بکاربری او دائما این کلمه را بکار میبرد .مهم انتخاب شدن نیست .مهم تر از هرچیز دیگر عملکرد چهارساله ایی است که پیش رو دارد او رسما اعلام کرده است که اگر موفقیتی برای رفع گرفتاریهای مردم حاصل نکند خودش ازعالم سیاست کنار خواهد رفت واگر صداقت و عالم سیاست وعدم دروغ گویی ایشان را کنار هم قرار دهیم .باید اعتماد کنیم که او صحبتی که کرده برواقع گرایی است نه اشغال کرسی قدرت وآنچه پیش بینی میشود وضعیت امنیت اجتماعی ظاهرا بهبود میبابد زیرا آمارها ی اخیر را اگر بخواهید بررسی ودراختیار داشته باشید جای امیدواری برای شما باقی نمیگذارد ،

  • ناشناس
    3

    اگر ظریف دلسوز مردم وبرای رضای خدا وکشور فعالیت کرده پیشنهاد اینست که سهم خواهی نکند واسمی از آن نبرد وپیش چشم رسانه ها نباشد اما طرح وپیشنهادی دارد درمحیط غیر رسانه ایی ارائه کند همانطوریکه جلیلی به پزشکیان پیشنهاد داده است اما تصمیم اصلی را منتخب مردم میگیرد.

  • عبدالله
    5

    درود بر آقای دکتر پزشکیان خدا کمکش کنه تا مشکلات عدیده این ملت مظلوم را حل نماید به دور از وارد شدن به حواشی. آمین

  • ناشناس
    5

    ایشان و طرفدارانش باید به مردم قول بدهند اگر نتوانستند به وعده هایشان عمل نمایند باز هم این جمله را تکرار نکنند که نگذاشتند !! آیا این قول را به مردم می دهید ؟!

  • ایرانی
    4

    پزشکیان یک جراح قلب است که مانند همه جراحان قبل از عمل از بستگان بیمار ویا خود بیمار امضا می‌گیرد یعنی شرطی عمل می‌کند چون روی این عادت کار کرده لذا اصلا نگران نتیجه عملکرد خود نیست اگر خوب عمل کرد که کرد ولی اگر خوب عمل نکرد باز نگرانی نخواهد داشت.

  • ارسلان
    5

    یقین دارم بهترین ها را در کابینه و کل ادارات دولتی بکار خواهد گمارد و قطار تورم و گرانی را از ریل خارج میکند و ریل جدید با قطار اکسپرس پیش به سوی آبادانی ایران

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اوه اوه .خودش جرات نمی کنه اینقدر مطمئن حرف بزنه که شما میزنی .

  • جاوید
    6

    اولین دروغی که به اون اعتراف کردین اصلاح طلب بودن پزشکیان هست که تو مناظره آخر چندین بار خودش گفت که من جناحی نیستم و اینها تهمت هست!

  • تلمبه
    15

    بهترین کار اینست آقای پزشکیان از آقای خاتمی مشورت گرفته و کسانی که او تایید میکند را بر وزارت و استانها بنشاند چون بهترین دوره دوره خاتمی بود از هر نظر

  • ناشناس
    9

    برای موفقیت پزشکیان دعا کنیم. کار سختی در پیش دارد. از همین امروز برخی هم قسم شده اند که اجازه ندهند پزشکیان به وعده ها عمل کند. صدا و سیما گام اول را برداشت از همان اول صحبتهاش را در مرقد امام سانسور کرد. برخی وسط صحبتهاش داد و بیداد راه انداختند.

  • ناشناس
    5

    پزشکیان تقریبا در تمام استانها پیشتاز بود. یادمان باشد در مسابقات ورزشی حریف گاهی با یک امتیاز یا یک گل پیروز میشود و رقیب شکست را می پذیرد. اینها میگویند مگر پزشکیان چند رأی بیشتر داشت؟ فرضا یک رأی. پزشکیان پیروز میدان شده به قواعد بازی احترام بگذارید.

  • ناشناس
    22

    پزشکیان رئیس جمهور اقلیت .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      حالتون رو درک میکنیم ،صبور باشید

  • مرادبیگ
    4

    چهاراه دادگستری شهرستان کازرون مقابل مسجد صاحب الزمان عججل الله تعالی فرجه الشریف یه بنر جلیلی روی داربست زدند روز انتخابات تا همین حالا هنوز برنداشتند یعنی از حالا برا ۴ سال دیگه نوبت زده😄

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از همین حالا زنبیلش را گذاشته تو نوبت. احیانا زاکانی هم داره آماده میشه. اما اگر عاقل باشند از زاکانی نباید استفاده کنند.

  • جبارسینگ
    3

    تنها چیزی که واقعا برا مردم ارزشی نداره فیلترینگ و گشت ارشاد و این مسائل است ولی مهم هست که تحریم برداشته شود ،حیف و میل ثروت ایران در راه ایدولوژیک متوقف ،و موضع منتبق با جامقه مقبول جهانی برقرار شود و ارتباط با کمونیست های چین و روسیه و کره شمالی قطع شود

  • ناشناس
    1

    دررابطه با آقای پزشکیان نکاتی را عرض کنم:
    ۱-آنچه ما مطلع شدیم درمناظرات، اینست که با قرآن ونهج البلاغه مانوس هستید معمولا افراد دیگری که ممکن است باشما زاویه سیاسی داشته باشند آنها هم مانوس با کتاب آسمانی ونهج البلاغه ودعاها باشند .امکان دارد دراثنا کاردرقوه مجریه با مشکلاتی مواجه شوید چون هرفردی با نگاههای مختلف درشروع وتکلیف ابتدا با نگاه خود به سیاستها ازقرآن ونهج البلاغه استفاده میکند وزبان رسانه ایی قوی هم دارند این احتمال پیدا میشود که مبنای اختلافات همان مذهب شود پس قبل از اینکه با لباس های موجه، زبانی بازکنید درمحیطهای مناسب به اجماع برسید بعدا همان مسیری که بناست پیموده شود کنار هم باقوت ادامه دهید مردم دیگر تحمل منازعات ومجادلات وکشمکش ها را ندارند ،آستانه تحمل آنها ازنظر من پایین است.پس برای خودتان حدآستانه تعریف کنید .
    ۲- رویکرددولتها رویکردی دوراندیشانه باید باشد.اعتقاد براینست که بعد از سپری شدن ۴۴ سال از انقلاب ،انتخابات مبنای استمرار نظام سیاسی کشور برسالها ودهه های آینده است .حال اگر بناست درهرانتخاباتی ریزشهای آرا ازرویشهای آرا فزونی یابد مفاهیمی جز ضربه زدن به نظام سیاسی یعنی جمهور اسلامی انتظار دیگری نمیتوان داشت .دراین اوضاع واحوال متاسفانه کمر نگ شدنها ی مردمی ؛بعدا افراد بخصوصی پیدا میشوندکه انگشت اتهام را بسمت همدیگر روانه میکنند وهریک دیگری را مقصر جلوه میدهد .تنها کلماتیکه من شنیدم از منتخب فعلی اشاره برهمین موضوع بود که حل این نگاهها بصورت جدی باید دنبال شود چون بنا ندارند کشور دردهه های آینده تضعیف شود .ازنظرمن منتخب این اراده را پیدا کرده بود که بازبان ساده ازفرصت مناظره برای مردم بیان کند چیزی بود که سالهای سال درجامعه رسوب کرده وهیچکس هم قادر نبودوارد معرکه حل اساسی آن باشد .شاید حوادث ورخدادهای روز شما رگذشته ها هم دلالت برآن بوده باشد.
    ۳-بعدازحل آنها بهترین راه اجرای سیاستهای تثبیت شده برای حال وافق های آینده کشور ومردم است .چون همه اعتقاد دارند که هم معیشت وهم پیشرفت کشور وتوجه به موضوعات فرهنگی چیزی نیست که براحتی فراموش شود پس به آینده باید هم توجه داشت چون ما از گذشته آموخته ایم وآیندگان هم ازماها انتظار دارند .

  • جامدار
    1

    نمی دانم ملت ایران باید چکار کنند که اینها از رو بروند تشکر و قدردانی از چه ؟؟؟ یکسری آدمهای اشتباهی که مورد حمایت بعضی ها بودند

  • ایرانی
    8

    جراح قلب قبل از عمل از بستگان یا خود بیمار امضای رضایت نامه می‌گیرد که اگر جراحی موفق نبود مورد اعتراض قرار نگیرد. احتمالا پزشکیان از روی همین عادت کاندید شده بود چون فکر می‌کند اگر موفق نشد مورد بازخواست قرارنخواهد گرفت. به هر شکل جراح کارش ادامه حیات بیمار برای چند سال دیگر با همین وضعیت است نه جوان کردن وپیشرفت بیمار.

  • ایرانی
    14

    مردم خوشحالند که بالاخره بعد از ۴۴ سال یک رئیس جمهور باسواد صادق و حقگو پیدا کردند

    نظرات شما -
    • علی
      2

      آیا روزی که رییس‌جمهوریش تمام شد همین حرف رومیزنی یا....

  • به دل گویم صبوری کن صبوری کن.اصفهان
    11

    من که دیروز سحر وقتی نتایج دیدم تا شب چند بار بالا اوردم چون ایشان اصلا سلیقه ی من نبود.سلیقه من در درجه اول قالیباف و در درجه دوم جلیلی بود.
    ولی به هر حال برای اقای پزشکیان ارزوی توفیق دارم اخر عمری عاقبت بخیر بشوند ان شاء الله.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شاید از کاسبان تحریم تشریف دارید برای ان از بافنده و جلبند خوشت می اید!

  • بهلول
    2

    مطمئنی کمکش نکردن

  • ناشناس
    3

    اقایی که از حسادت داری میسوزی !
    ما شمالی هستیم
    مردم شمال به دکتر پزشکیان رای دادن
    ترکها ؟؟@

  • ناشناس
    13

    آقای پزشکیان رئیس جمهور ما نیست،ما با افتخار به دکتر جلیلی رای دادیم،این اصلا مال این حرفا نیست، بلد نیست چهار بند جمله رو روخوانی کنه ای اومده مشکلات رو حل کنه زهی خیال باطل،شهید رئیسی عزیز کجا و ایشون کجا تفاوت از زمین تا آسمان است،

  • ناشناس
    8

    س متاسفانه مردم به خاطر مشکلات موجود دست به انتخاب اشتباه بزرگی زدند که نتیجه آن را هم همه خواهیم دید؟وانتخاب بدتر انتخاب مردم شد؟

  • خودم م
    0

    یکی داشت دزدی می‌کرد همسایه بغل دزد رو دید گفت داری چکار میکنی دزد گفت دهل میزنم گفت پس صداش کو دزد گفت صداش فردا در میاد

  • ناشناس
    7

    سلام...
    شما از کسی که قولی برای انجام امور نداده.چه توقعی می توانی داشته باشید؟
    وقتی نشد خواهد گفت بیخود کردید رای دادید مگه من به شما قولی دادم؟؟؟؟؟؟!!!!! واقعا؟؟ چه مردمی داریم؟

  • ناشناس
    5

    اره؟ مگه کسی به شما قولی داده؟ من پزشکیان می؟ قولی نمی دهم؟ فردا تقاضایی از من نکنید؟ بگذارید کارشناسان نظر بدهند؟ ه ه ه ه ه

  • ناشناس
    5

    چه قولی؟ چه کشکی!من از اول گفتم قولی نمی دهم؟
    لطفا تقا ضا نفرمایید
    ؟ دکتر مسعود پزشکیان؟ ریس جمهور ایران؟

  • کارگر
    5

    آقای پزشکیان تو الان رئیس جمهور 16 میلیون ایرانی هستی،امیدشون رو نا امید نکن،کار کن براشون،اون 14 میلیون هم فکر میکنن که کشور کماکان رئیس جمهور ندارد.خوش باشی با طرفدارات

  • علی
    2

    اصول گرایان عزیز شکست را بپذیرید وقبول کنید که ایران با تمام قومییتش زیباست
    حسودی نکنید همه در یک کشتی نشسته ایم

  • محمد رضا
    10

    مهم‌ترین علت پیروزی پزشکیان، جهل عامه‌ی مردم و تعصب اصلاح طلبان... همین
    یعنی واقعا پزشکیان و تیمش فهمیدن که باید رو چه زمینی بازی کنند...

  • ناشناس
    0

    جراح خراج را بالا خواهد برد!!!!!!!

  • 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
    0

    رئیس‌جمهور اقلیت این حرفی بود که یه عده به شهید رئیسی نسبت می دادن و الان با رای کمتر نامزد آنه رئیس‌جمهور شدش آیا ببینیم میگن رئیس‌جمهور ما اقلیت هست یا نه؟

  • Ali
    0

    زیاد دلتون رو خوش نکنید او چهار سالگی دولتش را نخواهد دید😏

  • علی بیگ
    0

    یه روز مالزی هم مثل ما بود ویه دکتر بنام ماهاتیر محمد اومد گفتند اینکه چیزی از سیاست بلد نیست ولی همون دکتر ظرف چند سال مالزی رو به یک کشور توسعه یافته تبدیل کرد ..ما اگه دست از لجبازی های حزبی برداریم وهمه کمک کنیم انشالله ایران هم این مشکلات رو پشت سر میزاره

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      برو سرگذشت مالزی رو بخون بعد با این تیم حرف از تحول بزن

  • علی
    1

    اولا حضورحداکثری مهمترین اصل بوده وهست .دوم.دم پزشکیان وطرفدارانش وکارشناسانش گرم درکارزارانتخابات توانستن مچ ۴اصولگرای مدعی رابخواباند‌انشالله درکارزاردولتش هم بتواندموفق عمل کند ‌اصلاح طلب واصولگرا یک حزب است مهم انقلابی بودن وانقلابی ماندن است که انشاالله ایشان بماندوکارکنندوبنظرم ازخیلی ازاصولگراهای پرمدعابهتراست حداقل دروغ نمیگوید‌.وعده وعیدالکی نداده گفته تلاشش میکند

  • ناشناس
    0

    به کاربر ۱۱:۳۸
    مگر طرفدارانش کسانی از همین مردم نیستند
    ؟چرا ادرس اشتباهی می دهید؟

  • ناشناس
    1

    از نظر شما عامه مردم جاهلندو شما اصولگراها عقل کل هستید.

  • ناشناس
    1

    من هم همیشه رای که نمی دادم احساس سربلندی و سرافرازی مقابل اونهایی که رای دادن می کردم و به ریششان می خندیدم حالا خر شدم رای سفید دادم و به خاطر همین رای سفید احساس بسیار بدی دارم و احساس گناه می کنم مقابل اونهایی که معتادن خودکشی کردن مهاجرت کردند و .....چون هیچ هیچ هیچ امیدی نیست حتی سو سوی امید هر روز نا امیدتر از روز قبل انگار خدا هم نیست .

  • محمدسهرابی
    0

    تحلیلهای ابدوغ خیاری دربین مردم محلی ازاعراب ندارندزیرافقطبایدموج سوارباشی تاموفق باشی ودرست درلحظه موج پزشکیان اقدام نمود

  • ناشناس
    1

    زاکانی کجاست! صدایی ازش در نمیاد!!!! غلام حلقه بگوش

  • ناشناس
    0

    خطاب به کسانی که با امدن دکتر قلوب و مخلص خدا منافع خود اعم از میکروفن و قلم و دروغ و فساد و تفرقه و انچه که شیطان در مسیرشان پهن کرده بود و استفاده دنیوی میکردند را از رست داد هاند این است توبه کنید و در کنار ملت باشید اراده خدا حدف کذابانی است که در دین ایجاد وهن کرد ه بودند ان شااله ایمان همه کامل شود

  • موج
    0

    این دوره هم مثل ۳۰ سال گذشته با اصلاح طلب آن شد.
    هیچ اتفاقی نمی افته و اولین کسانی که نق می‌زنند خودشونن....

  • پناه بخدا
    0

    امیال و افکار شخصی و مطامع دنیوی خود را بنام حزب و به طرفداری از دین بیان نکنید با خدا وارد جنگ نشوید که در نهایت رسوا و خوار خواهید شد خطاب به احزاب بی خاصیت و بی رمق و تفرقه افکن وحدت و نشاط و عمر مردم با دین خدا برای دنیای خود بازی نکنید اراده خدا پیروزی حق بر دهنهای باطل و سینه های مهر خورده بود از سیاست و شیوه های عربی دوری کنید و در کنار مردم و برای رفاه و نشاط انها از مواهب الهی باشید و شبطان را از خود دور کنید

  • ناشناس
    2

    سلام..آقای جراح.؟.شما نه تنها مچ رقیبان جلیلی وقالی باف و‌‌..... را خواباندی؟.
    شما مچ بیش از چهل میلیون ایرانی را اکنون؟ ودر سال‌های آتی مچ ۸۵ میلیون ایرانی را هم خواهید خواباند؟
    مردم همه چشم وگوشتان را خوب باز کنید؟ ودر چند سال آینده؟ خوب ببینید؟ خدا کند که نظرم اشتباه باشد؟ انشا الله؟ امید وارم اینطور نشود؟

  • ناشناس
    0

    خودش شب اعلام نتایج خواب بوده تااین حد براش بی اهمیت بوده بیچاره مردم

  • بخدا تخریب نکنید کار درستی نیست، البته آقای قالیباف درمجلس سوگند یاد کرده
    0

    سلام ، با کمی دقت معلوم است یک عده اصلاً کلمه اصولگرایی رانمی دانند فقط دارند روی سر وشانه ی اصولگرایان موج سواری می کنند اصولگرایان را خراب کردند ،توهین ها واظهار نظر های غلط بد است ،الان آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور قریب به 90 میلیون مردم ايران است ما خدا را شاکریم به شرکت ۵۵ درصدی مردم روشن ايران

  • ناشناس
    0

    مردمی که 8 سال دولت روحانی رو فراموش کردند امید تغییر دارند وای بر شما

  • ناشناس
    0

    حالا متوجه شدم که هر بلا ومصیبتی به سر مردم ایران بیاد حقشونه.هیچ کجای دنیا مردم احساسی وبه خاطر رای نیاوردن طرف مقابلشون رای نمیدن به غیرمردم ایران.وجواب اینن انتخابات غلط رو خواهند گرفت

  • ناشناس
    0

    به تشخیص اکثریت احترام بذارید پیش داوری نکنیم وبرای موفقیت دکتر پزشکیان کمک ودعا کنیم برای داشتن ریس جمهور خوب باید مردمی خوب داشت اختلاف قکر وسلیقه بله وخوار کردن تهمت زدن نه

  • ناشناس
    0

    عزیزان میدونم همه نگران آینده هستید لطفا قصاص قبل ازجنایت نکنید درسته هرکسی با وعده و وعید اومده کارش ناتمام مانده بهترین کاراینه که تمام این چندسالی که روسای مختلف اومدند دورهم بشینند و بهترین راه حلها را برای خل مشکلات پیدا کنند به خدا اگرهفته ای روی یک مشکل کاروبررسی میکردند دراین چندسال مشکلات حل شده بود مگردرکشورهای دیگرچه کارمیکنند که مانمیتونیم انجام بدهیم نمونه ان هم همین کشورهای خلیج فارس ببینید عربستان و امارات وقطر چه پیشرفتهای فوق العاده ای کرده اند چراما نتونیم

  • ناشناس
    0

    کجا کاریید مچ جلیلی و زاکانی را خواباند هنوز شروع نشده مواردی که مطرح شد تمرین بود هنوز مسابقه شروع نشده است .

  • ناشناس
    0

    سلام.‌
    مردم ایران همه سعادت وپیشرفت را می خواهند!
    اما باید قبول کرد که پزشکیان توان اداره کشور ا نداره؟ از آنجایی که هیچ برنامه ای در مناظرات نداشت؟ وهیچ قولی ندادمسولیت را از گردنش بر داشت؟ وگفت کارشناسان؟ وکارشناسان هم که اطرافش را احاطه کرده اند! اکثرا همان دولت های اصلاحات قبل هستند که کار نامه ی خوبی ندارند؟ وتمام مشکلات از همین کارشناسان می باشد که در این ۲۰ سال ایجاد شد و همه را به گردن دولت ۳ ساله ریسی انداختند؟ که این دولت مسیرش این بود تا مشکلات ایجاد شده در ۲۰ سال را سر وسامان دهد که اجل مهلت نداد؟ و متا سرانه مردم اشتباه قبل را تکرار کردند؟ از ماست که بر ماست؟ خدای ما را عاقبت بخر فرما؟؟!

  • ناشناس
    0

    با سلام.....‌‌....‌
    وقتی آقای دکتر هیچ مسولیت وتعهدی را به گردن نگرفته وقومی نداده؟ توقع شما از او چه می تواند باشد؟؟؟ کمی فکر کنید؟

  • ناشناس
    0

    آقای دکتر...وقتی تمام اطرافیانش جز سرمایه داران وسردمداران قدرت وثروتند؟چگونه می خواهد صدای فقرا وضعفا را بشنود؟ و چشم و گوش آنها باشد؟
    مگر مردم در ستادهای دکتر آقایان را با آن یال وگپال؟ وماشینهای چندین میلیاردی نمی دیدند؟ آیا اینها می توانند به فکر فقراو.... باشند؟ آری فقط در حد حرف‌تان زمان انتخاب دولتشان؟؟ چرا مردم اینقدر ساده وزود باورند.ء.. چرا باز دو باره گول حرفه‌ای...اینها را خوردند؟؟ االله اعلم......

  • یاسمین مرادی
    0

    دراین برهه حساس به اجماع داخلی نیاز بود وپزشکیان بهترین گزینه برای این کار بود همین و بس.

  • ناشناس
    0

    بعضی ازافرا د درتلاش هستند برآتش اختلافات دامن بزنند .اینکه بیش از۵۰ درصد درصحنه انتخابات حضور داشتند حتی اگر درانتخاب درست ویا غلط انتخاب کرده اند برای کشور امنیت ساز است .این چهارسال هم مثل برق تمام میشه ،مهم تلاش وکوشش برای عزت واقتدار کشورست که همه درکناریکدیگر زندگی کنند ونوع دوستی را فراموش نکنند

  • مدیونی اگه کامنت م نزاری
    1

    خداییش یه نگاهی به عکس پزشکیان و آقای مخبر که دو سه روز پیش گرفتند بندازین ظاهر دوتاشونو ببینید چقدر شلخته س من واقعا نمی دونم
    این آقا نه سابقه اجرایی داره
    نه پلن درست حسابی ارائه داد
    نه بلده دو کلمه درست حسابی حرف بزنه
    نه تیپ درستی داره
    نه .....
    خداییش به چی این آدم رای دادین هر چند طبق آمار ایشون مدیون رای خانما و ترک ها هستن چون ترک ها روی نژادشون تعصب دارن بیشترین مشارکت رو توی انتخابات داشتند تهرانی ها هم که نگم واستون 🤣

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد