مگر می‌شود بدون تشکیل پرونده، سیمکارت مردم را قطع کرد؟/ آقای اژه‌ای! برای شأنیت دستگاه قضا برخورد کنید

یک حقوقدان و وکیل گفت: به شخصه وقتی خبر این مسئله را شنیدم، تصورم این بود که واقعا با یک شوخی روبرو هستیم و اصلا مگر چنین چیزی امکان دارد؟! واقعا متاسفم که چنین مسئله‌ای واقعیت دارد!

 مگر می‌شود بدون تشکیل پرونده، سیمکارت مردم را قطع کرد؟/ آقای اژه‌ای! برای شأنیت دستگاه قضا برخورد کنید

علی مجتهدزاده اظهار داشت: وقتی مملکت، یک نهادی به نام دادگستری دارد که محل رسیدگی به تظلمات بوده، چنین بی‌قانونی که چه عرض کنم؛ چنین رفتار عجیبی در حال انجام است. رفتاری فراقانونی به عنوان؛ اعمال مجازات، بدون تشکیل محکمه! 

وی افزود: در این موضوع اصول متعددی از قانون اساسی و از جمله اصل ۳۶ به طور آشکار نقض شده است. این اصل می‌گوید «حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد.» ماده ۴ قانون‌آئین دادرسی کیفری هم به شکل دیگری متضمن همین فرایند است و تاکید می‌کند «اصل، برائت است.»

مجتهدزاده ادامه داد: مگر می‌شود، بدون تشکیل پرونده، سیمکارت مردم را قطع کرد؟ متاسفانه، گویا این شوخی تلخ، حقیقت داشته است. به نظر من خود دستگاه قضایی اول از همه باید احساس کند که به جایگاه و شان آن بی‌حرمتی می‌شود.

او گفت: چرا سطوحی در دستگاه قضایی علی‌رغم تاکیدات سال گذشته رئیس این قوه و مهم‌تر از آن، مقام رهبری درباره ضرورت تمکین ضابطان به قانون درباره این قانون‌شکنی‌ها منفعل هستند؟

این حقوقدان افزود: به نظر من، آقای اژه‌ای باید به جای نصب بازرس ویژه در حقوق شهروندی و صدور بخشنامه، تکلیف خود را با چنین بی‌قانونی‌هایی روشن کند. این مسیر سرمایه اجتماعی دستگاه قضایی و کل کشور و اعتماد عمومی را به طور مستمر کاهش خواهد داد. 

وی افزود: متاسفانه، ما به عنوان وکیل دادگستری با مسائلی مواجه هستیم که واقعا یک فاجعه آشکار است. اگر مردم برای چنین مسئله‌ای به من مراجعه کنند، نمی‌دانم چه به آنها بگویم.

او خاطر نشان کرد: واقعا دادستان تهران، چگونه خود را در جایگاه مدعی‌العموم تصور می‌کند در شرایطی که اینگونه اتفاقات به روشنی در خصوص شهروندان در حال رقم خوردن است؟ این اتفاقات در منظر مردم، موجب وهن قانون بوده و آن را مضحک می‌کند.

منبع: امتداد
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    حالا می کنند ببین میشه یا نمیشه ؟در حکومت اینچنینی کار نشد ندارد !!

  • ناشناس
    0

    کردیم وشد .

  • ناشناس
    0

    چقدر با بدیهیات دموڪراسی و حداقل های حقوق شهروندی فاصله داریم آنوقت ڪاپیتان قالیباف بابت سفرش به لبنان آنهم درشرایط بحرانی ضمن یادآوری اینڪه فرزند جبهه وجنگ است عنوان میکندهرجا طلم است وظیفه ما حضور و رفع آنست
    چقدرفلسفه زیبایی اماایڪاش ڪسی عینک دوربین مسئولان مارا به نزدیک بین تغییرمیداد تا ظلم های کوچک وبزرگ دورور خودراهم ببینند واینقدر با تلسڪوپ فقط ظلم های آنورآبی را رصدنڪنند !!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد