اعتراف یک رسانه صهیونیست

پرنده های کوچکی که اسرائیل را لرزاندند/ نقطه ضعف بزرگ گنبد آهنین چیست؟

مرصاد-1 تنها یکی از پهپادهای متعدد و قدرتمند حزب الله است. این گروه دارای پهپادهای مختلفی است که اکثر آنها ساخت ایران یا اقتباس شده از مدل های مختلف ایرانی هستند و برای اهداف مختلفی مانند نظارت، جمع آوری اطلاعات و ماموریت های انتحاری استفاده می شوند.

پرنده های کوچکی که اسرائیل را لرزاندند/ نقطه ضعف بزرگ گنبد آهنین چیست؟

به گزارش خبر فوری، روزنامه جروزالم پست اخیرا مطلبی درباره موشک باران موفق پایگاه گولانی توسط حزب الله نوشته است. این نشریه صهیونیست اعتراف کرده است که حمله یکشنبه شب حزب الله آسیب شدیدی به پایگاه های اسرائیل زده و به طور کامل نشان داد که گنبد آهنین نفوذپذیر و شکننده است.

در زیر خلاصه ای از این تحلیل ترجمه و ارائه می گردد.

پهپادهای حزب الله و نقطه ضعف بزرگ گنبد آهنین

جروزالم پست در گزارش اخیر خود تاکید دارد که این موشک باران توانسته سامانه های پدافندی اسرائیل را فلج کند. نویسنده این گزارش تاکید دارد: حمله پهپادی حزب الله به بنیامینا، راهبرد ایران برای افزایش توانمندی متحدان منطقه ای خود را تایید می کند و در مورد کارایی سامانه های پدافند هوایی اسرائیل در مقابله با تهدیدات پهپادی ایران و حزب الله، پرسش هایی اساسی را ایجاد می کند. در این حملات، گنبد آهنین اسرائیل در مقابله با پهپادهای حزب الله بسیار ضعیف عمل کرد. اگرچه این سامانه می تواند در رهگیری موشک ها خوب عمل کند اما در شناسایی و رهگیری پهپادهای کوچکی مانند مرصاد (Marsad-1) با چالش های بزرگی مواجه است.

این نشریه در ادامه مطلب خود توضیح می دهد که حمله یکشنبه شب حزب‌الله که منجر به مجروح شدن 67 اسرائیلی شد، نشان‌دهنده افزایش قدرت و تهدید پهپادها در جنگ‌ های مدرن است. نویسنده در ادامه خاطرنشان می کند: گمان می ‌رود پهپاد مورد استفاده در این حمله، مرصاد-1 باشد که حزب‌الله دو دهه است آن را در لبنان مستقر کرده و بر اساس پلتفرم پهپادهای ایرانی ساخته شده است.

بر اساس گزارش جروزالم پست، کارشناسان مرکز تحقیقات آلما در تحلیلی خاطرنشان کردند: مرصاد-1 بر اساس مدل پهپاد ایرانی مهاجر-2 و با تغییراتی جزئی در آن ساخته شده و قابلیت حمل 40 کیلوگرم مواد منفجره را دارد. حداکثر سرعت استفاده شده از این پهپاد توسط حزب الله 370 کیلومتر در ساعت است و از سال 2002 برای حملات شناسایی و تهاجمی استفاده می شود و اغلب برای نفوذ به حریم هوایی اسرائیل نیز به کار می رود.

در حمله بنیامینا، حزب الله پهپادهای متعددی را همزمان با پوشش موشکی خود به سمت اسرائیل فرستاد. حزب الله با هدف از بین بردن سیستم های دفاعی اسرائیل، پهپادهایش را به سمت اسرائیل گسیل داشت. یکی از این پهپادها توانست از رهگیری گنبد آهنین فرار کند و پایگاه های اسرائیل در بنیامینا را هدف قرار دهد که این امر نشان دهنده یک رخنه بزرگ در آسمان اسرائیل بود.

طبق گزارش جروزالم پست، ارتش اسرائیل تحقیقاتی را در مورد اینکه چرا هیچ هشداری در جریان حمله بنیامینا صادر نشد، آغاز کرده است. اگرچه باید به یاد داشت که این اولین بار نیست که پهپادهای مرصاد-1 به گنبد آهنین و سامانه های دفاعی اسرائیل نفوذ می کنند.

اعتراف اسرائیل به قدرت و نفوذ ایران

جروزالم پست معتقد است که استفاده حزب الله از پهپادها بخشی از یک استراتژی گسترده تر است که توسط ایران جهت تقویت توانایی های نیروهای نیابتی خود به کار گرفته شده است. به گفته مرکز «بنیاد دفاع از دموکراسی»، حزب الله هواپیماهای بدون سرنشین خود را در زرادخانه های زیرزمینی اش پنهان کرده است تا قابلیت های موشکی فعلی خود را تکمیل کند. در واقع، پهپادها مکمل توان موشکی حزب الله هستند و به آنها اجازه می دهند که با سهولت بیشتری از سامانه های دفاعی اسرائیل عبور کنند.

این نشریه عنوان کرد که مرصاد-1 تنها یکی از پهپادهای متعدد و قدرتمند حزب الله است. این گروه دارای پهپادهای مختلفی است که اکثر آنها ساخت ایران یا اقتباس شده از مدل های مختلف ایرانی هستند و برای اهداف مختلفی مانند نظارت، جمع آوری اطلاعات و ماموریت های انتحاری استفاده می شوند.

گزارش های منتشر شده توسط مرکز تحقیقات آلما نیز حاکی از آن است که حزب الله بیش از 2 هزار پهپاد دارد و برخی برآوردها نشان می دهد که این گروه مدل های پیشرفته تری مانند پهپادهای مهاجر-4 و شاهد را هم در اختیار دارد و می تواند در زمان مقتضی، از آنها علیه مواضع اسرائیل استفاده کند.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    3

    خیلی به خودتان قره نیایید .
    اینها را با بمب افکن های f15 ,
    f16 , f35 مقایسه کنید و بمب های سنگر شکن و موشکهای هدایت شونده دقیق آنها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد