وزیر امور خارجه ترکیه: اسرائیل می خواهد ایران را به جنگ بکشاند

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: رویکرد تهاجمی اسرائیل ایران را مجبور می کند تا برای دفاع از خود گام بردارد.

وزیر امور خارجه ترکیه: اسرائیل می خواهد ایران را به جنگ بکشاند

به گزارش سی ان ان ترک، هاکان فیدان که در نشست مشترک خبری با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان سخن می گفت تاکید کرد، نتانیاهو دائما در حال گشودن جبهه های جدید در منطقه است و  تلاش می کند ایران را به این جنگ بکشاند.

فیدان همچنین با اشاره برگزاری نشست وزرای خارجه سازوکار همکاری های قفقاز جنوبی گفت: جلسات بسیار سازنده ای در رابطه با آینده قفقاز جنوبی برگزار کردیم و می خواهیم همکاری خود را در قفقاز جنوبی با درک مالکیت منطقه ای بیشتر توسعه دهیم. همچنین مایلم بار دیگر از برادر عزیزم عراقچی و سایر همکارانش به خاطر مشارکتشان تشکر کنم.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد ما از پیام های مثبت دولت تازه تاسیس ایران در راستای همکاری های دوجانبه و منطقه ای استقبال می کنیم و همچنین در این دیدگاه ایران که روابط خود با همسایگان را در اولویت قرار می دهد، شریک هستیم. ترکیه و ایران دو تمدن باستانی منطقه هستند و هدف اصلی ما کمک به صلح، رفاه و ثبات منطقه است.

فیدان افزود امروز این فرصت را داشتم تا به تفصیل در مورد گام ها و اهدافی که در روابط دوجانبه خود خواهیم برداشت با همکار محترمم گفتگو کنم، ما تصمیم گرفتیم شورای همکاری در سطح عالی را که در سال 2014 تأسیس کردیم، مؤثرتر کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد افزایش رفاه مردم با انجام تجارت بیشتر بین کشورهایمان امکان پذیر است و ما به عنوان ترکیه آماده ایم اراده سیاسی لازم را برای این امر نشان دهیم.

منبع: عصرترکیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    تو تامین کننده سوخت اسرائیل سکوت کن

  • ناشناس
    0

    هر چقدر ایران بدبخت بشه شماها خوشحالترید دور ما رو یه مشت سو استفاده گر گرفته روسیه سوریه چین ترکیه کشور های درب و داغون آفریقایی، لبنان غزه عراق اینا فقط دارن از ایران باج میگیرن و هیچی برای ما ندارن

  • ناشناس
    0


    دولت وحشی آمریکا جنایتکار به طور علنی و آشکار از جنایت های صهیونیست ها جنایتکار همه جانبه حمایت می کند شرم آور و تاسف بار است.
    دولت وحشی آلمان جنایتکار به طور علنی و آشکار از جنایت های صهیونیست ها جنایتکار همه جانبه حمایت می کند شرم آور و تاسف بار است.
    رژیم منحوس صهیونیستی در قتل و جنایت روی هیتلر را سفید کرد
    رژیم منحوس صهیونیستی و باند جنایتکار و تبهکار آن در قتل و جنایت در غزه و لبنان روی هیتلر را سفید کرده است.
    حمله هوایی آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار به غرب یمن 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، سکوت و خیانت های کشورهای عربی جنایتکار و هم سازمان های بین المللی بوده است.

  • ناشناس
    0

    اسرائیل بدون حمایت نظامی آمریکا نمی‌تواند از خودش دفاع کند.
    اسرائیل بدون حمایت نظامی انگلیس نمی‌تواند از خودش دفاع کند.
    اسرائیل بدون حمایت نظامی آلمان نمی‌تواند از خودش دفاع کند.

  • ناشناس
    0

    حمله اسرائیل به غزه محکوم شد

  • ناشناس
    0

    رژیم اسرائیل اردوگاه النصیرات را بمباران کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد