وقتی پخش ترانه آمنه در سال ۵۱ هم از رادیو و تلویزیون ممنوع شد!

ترانه آمنه در سال ۵۱ هم از رادیو و تلویزیون ممنوع شد و در آن زمان چند ترانه دیگر هم جزو ممنوع‌ها اعلام شدند.

وقتی پخش ترانه آمنه در سال ۵۱ هم از رادیو و تلویزیون ممنوع شد!

در تیرماه ۱۳۵۱ شورای موسیقی سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران شماری از ترانه‌ها و آهنگ‌های روز را غیر قابل پخش تشخیص داد و طی بخش‌نامه‌ای، به رادیو و تلویزیون اعلام کرد که از پخش این آهنگ‌ها خودداری شود. برخی از این آهنگ‌ها عبارت بودند از:

«دل دیوانه»‌ی الهه، «بوسه‌بازی»، «هیچ می‌دونی» و «بی‌تو بهاری ندارم» از ایرج، «دروغ عاشقانه»، «شادی با من قهره»، «رنج جدایی» و «بی‌تو چه کشیدم» از گیتی، «نگرانم که تو با دیگرانی»، «آن عشقه که خاموش نمی‌شه»، «ابر پاره‌پاره» از گلوریا روحانی، «اشک» از سوسن، «آمنه»، «گل‌نسا»، «دختردایی» و «دلم تنگه» از آغاسی، «هفت‌آسمان» عهدیه، «درو وانمی‌کنم» از فرخزاد، «تو رو با غریبه می‌بینم» و «برای کسی بمیر» از مهدیان، «عشق بیا» و «وعده» از پرتو، «فانوس» از وفایی، «دروغ» و «دختر» از راشین، «ناز نگاه»، «بهشته»، «هفت آسمون»، «پیمانه»، «دختر همسایه»، «ناصر»، «لب لب من» ضیا... «کی گفته گولم بزنی» نلی، «دلم می‌خواد» نظری... و «اگر روزگار» از آفت.

آمنه

روز شنبه ۱۷ تیر ۵۱ یک مقام آگاه به خبرنگار روزنامه اطلاعات (۱۷ تیر ۵۱) درباره‌ی چرایی ممنوعیت پخش آهنگ‌های یادشده گفت: «معمولا ترانه‌ها قبل از پخش در رادیو و تلویزیون از نظر کیفیت، مورد بررسی دقیق از طرف شورای موسیقی قرار می‌گرفت و چون در زمان ادغام رادیو و تلویزیون به مدت کوتاهی این شورا در تعطیل بوده است، حال مجددا پس از آغاز به کار این بررسی و تحلیل از نظر شعر، آهنگ و کیفیت ترانه از سر گرفته شد و ترانه‌هایی که در این مدت بدون تصویب پخش شده است، مورد رسیدگی قرار گرفت که در نتیجه تعدادی ترانه و آهنگ... غیر قابل پخش تشخیص داده شد.

در همان زمان بنا شد شورای موسیقی بقیه‌ی ترانه‌های موجود در آرشیو رادیو تلویریون را نیز مورد بررسی قرار دهد و در صورتی که مطابق تشخیص شورای موسیقی برابر با اصول و موازین موسیقی اصیل و سنتی تشخیص داده شدند، به آن‌ها اجازه‌ی پخش بدهد. همچنین اگر برخی قابل اصلاح باشند، شورای موسیقی، موراد اصلاح آن را در شعر و آهنگ، یادآور شود تا صاحب ترانه به تصحیح شعر و یا آهنگ آن بپردازد.

منبع: خبر آنلاین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    سلامفرمانده چی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد