20 رابطه خواهرانه برتر در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی

خواهرانگی می تواند یکی از پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین پیوندهای خانوادگی باشد. برخی از خواهران تا پایان عمر با خوشحالی در کنار یکدیگر سر می‌کنند و برخی از خواهران دیگر در طول زمان از هم جدا می‌شوند یا چنان شخصیت‌های متفاوتی پیدا می‌کنند که سخت می‌توان باور کرد روزی در یک خانواده بزرگ شده بودند. که حتی باور کردن آن ها حتی ریشه های یکسانی ندارند.

20 رابطه خواهرانه برتر در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی

دنیای سینما و تلویزیون مملو از داستان‌هایی درباره خواهران است و تمام پیچیدگی‌هایی را که این رابطه به همراه دارد، به تصویر می‌کشد. بیشتر این داستان‌ها بر یک پیوند ابدی متمرکز است که خواهرانگی را بسیار منحصر به فرد می‌کند. در این مطلب به معرفی بهترین خواهران سینمایی و تلویزیونی می‌پردازیم که طیف وسیعی از خواهران را از بهترین دوستان تا دشمنان خونی در بر می‌گیرد.

بهترین خواهران سینمایی و تلویزیونی

خواهرانگی می تواند یکی از پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین پیوندهای خانوادگی باشد. برخی از خواهران تا پایان عمر با خوشحالی در کنار یکدیگر سر می‌کنند و برخی از خواهران دیگر در طول زمان از هم جدا می‌شوند یا چنان شخصیت‌های متفاوتی پیدا می‌کنند که سخت می‌توان باور کرد روزی در یک خانواده بزرگ شده بودند. که حتی باور کردن آن ها حتی ریشه های یکسانی ندارند. با معرفی 20خواهر برتر سینمایی و تلوزیونی همراه باشید.

1. هیپولیتا و آنتیوپ در «واندر وومن» (2017)

13

تا به حال از خودتان پرسیده بودید که واندر وومن (Wonder Woman) یا همان زن شگفت‌انگیز روحیه وحشی و سرکش خود را دقیقاً چگونه ایجاد کرد؟ پاسخ در ارتباط بین مادرش مادرش هیپولیتا (با بازی کانی نیلسن) و خاله‌اش آنتیوپ (با بازی رابین رایت) در میان بسیاری از زنان قدرتمند دیگری که در جزیره تمیسکیرا ساکن هستند، نهفته است.
 

رابطه میان این دو خواهر، رابطه‌ای نه چندان گیرا و ضعیف است. آنتیوپ مشتاق است که به دایانای جوان آموزش بدهد و هیپولیتا تمام تلاش خود را برای محافظت از دخترش انجام می‌دهد. آن‌ها علی‌رغم تمام تفاوت‌هایی که دارند، هر دو روی این دختر فوق‌العاده تاثیر گذاشته و او را به معنای واقعی کلمه، شگفت‌انگیز می‌کنند.

2. گامورا و نبولا در «نگهبانان کهکشان، بخش ۲» (2017)

14

در مورد رابطه پیچیده بین گامورای سبز پوست که نگهبان کهکشان است (با بازی زویی سالدانا) و خواهر قاتلش (با بازی کارن گیلان) چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. رقابت‌های دوران کودکی، خاطره‌های مشترک از پدرخوانده‌شان تانوس و امید دیرینه برای رستگاری از جمله چیزهای مشترک در میان این دو خواهر است.

با این وجود، این دو خواهر هم بر سر چیزهای مختلف باهم دست و پنجه نرم می‌کنند و رابطه‌ای پر فراز و نشیب را روی پرده سینما به تصویر می‌کشند.

3. تینا و کویینی در «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» (2016)

15

تینا (با بازی کاترین واترستون) یک جادوگر سابقا آموزش دیده است که زیادی به چیزهای مختلف اهمیت می‌داد. کوئینی (با بازی آلیسون سودول) یک ذهن‌خوان قدرتمند است که به معنای واقعی کلمه نسبت به همه دل‌رحم است.

این خواهران فراطبیعی، در کنار هم پرتره‌ای دلسوزانه را از زندگی جادوگران جوانی که در دهه 20 در خفا پنهان شده بودند، به تصویر می‌کشند؛ جایی که توانایی‌های آن‌ها مستلزم پنهان شدن در ملاء عام است، اما جادوی آن‌ها در خلوت شکوفا می‌شود.

4. کیت و مائورا در «خواهران» (2015)

16

تینا فی و امی پولر دو دوست و همکار قدیمی هستند که در فیلم سینمایی «خواهران» (Sisters) ساخته سال 2015، در نقش دو خواهر در کنار هم به نقش‌آفرینی پرداختند.

این فیلم کمدی بر رابطه پویای این دو متمرکز است که قبل از اینکه والدینشان خانه دوران کودکی‌شان را برای فروش بگذارند، آخرین خاطرات خود را در آن جشن می‌گیرند.

5. آنا و السا در «فروزن» (2013)

17

در انیمیشن فوق‌العاده مشهور و محبوب دیزنی با نام «فروزن» (Frozen)، دو خواهر مشهور سال‌های اخیر یعنی آنا و السا، به ترتیب با صداپیشگی کریستن بل و آیدینا منزل به مخاطبان معرفی می‌شوند. این دو خواهر، پیوندی را تشکیل می‌دهند که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند و در مقابل مردان تهدیدکننده و قدرت‌های خطرناک، در کنار یکدیگر می‌ایستند.

همچنین «فروزن 2»، دنباله انیمیشن محبوب دیزنی که در سال 2019 اکران شد، همچنان به کشف پیوند بین خواهران جادویی ادامه می‌دهد، زیرا آن‌ها به سفری برای کشف منشاء قدرت‌های جادویی السا و نجات سرزمین خود می‌روند.

6. آلیسون و دبی/سدی و شارلوت در «باردار» (2007)

18

کاترین هیگل و لزلی مان در نقش دو خواهر با نام‌های آلیسون و دبی در فیلم سینمایی «باردار» (Knocked Up) ساخته سال 2007 نقش‌آفرینی می‌کنند. با این حال، خواهران واقعی این اثر، دختران دبی با نام‌های سدی و شارلوت، با بازی ماد و آیریس آپاتو (دختران مان و جود آپاتو، نویسنده و کارگردان فیلم) هستند. برخلاف آن دو خواهر که رابطه‌ای صرفا مقابل دوربین دارند، سدی و شارلوت برای قرن‌ها رابطه خواهرانه خواهند داشت.

7. میلی، مگی و مائه در «برای اینکه من گفتم» (2007)

19

مندی مور، لورن گراهام و پایپر پرابو، نقش سه خواهری را که رویای هر دختری در آن سال‌ها بودند، در «برای اینکه من گفتم» (Because I Said So) ایفا کردند. آن‌ها در این فیلم سینمایی در نقش دختران دافنه وایلدر با بازی دایان کیتون سرشناس بودند.

همان‌طور که از عنوان فیلم پیداست، دافنه نظرات و دستورالعمل‌های زیادی را به دخترانش تحمیل می‌کند و دلیل ساده‌ای هم برای این کارش دارد: «برای اینکه من گفتم!» با این حال، داستان فیلم آن‌ها را به سمت روابط جدید و مسیرهای مختلف در زندگی سوق می‌دهد.

8. مگی و رز در «در موقعیت او» (2005)

20

در فیلم سینمایی «در موقعیت او» (In Her Shoes)، مگی با بازی کامرون دیاز، پس از بیرون رانده شدن توسط پدر و نامادری‌اش، به خانه خواهرش رز (با بازی تونی کولت) نقل مکان می‌کند. وقتی دو خواهر با هم زندگی می‌کنند، اختلاف‌هایی میان آن‌ها ایجاد می‌شود و در نهایت، مگی مجبور می‌شود به سراغ مادربزرگ مادری‌اش برود.

در این فیلم، مگی به عنوان بزرگسالی که هنوز بالغ نشده و سرکشی می‌کند، نقشه مقابل خواهر مسئولیت‌پذیرش است. با این حال، در حالی که این دو خواهر گمان می‌کنند نقطه اشتراک دیگری جز کفش‌هایشان ندارند، تفاهم را در ارتباط با هم پیدا می‌کنند.

9. الیزابت، جین، کیتی، لیدیا و ماری در «غرور و تعصب» (2005)

21

کایرا نایتلی، رزاموند پایک، کری مولیگان، جنا مالون و تالولا رایلی، به عنوان خواهران بنت در اقتباس سال 2005 از داستان محبوب جین آستن یعنی «غرور و تعصب» (Pride & Prejudice) انتخاب شدند. در این فیلم، هر یک از بازیگران به خوبی شخصیت متمایز خود را به تصویر کشیدند و نایتلی برای بازی خود در نقش الیزابت شوخ، نامزد اسکار شد.

10. ترسی، ماری، بانی، لوکس و سسیلیا در «خودکشی باکره‌ها» (2000)

22

پیوند خواهری، پیوندی ماندگار ابدی است. در اولین تجربه کارگردانی موفق سوفیا کاپولا در «خودکشی باکره‌ها» (The Virgin Suicides)، پنج خواهر برای مبارزه با والدین محافظه‌کارشان با هم متحد می‌شوند. اتحاد خواهران، پس از پایان دادن به زندگی یکی از آن‌ها قوی‌تر هم می‌شود. با این حال، اوضاع در نهایت تغییری غم‌انگیز پیدا می‌کند.

11. کی‌کی و گون در «دلبران آمریکا» (2001)

23

در «دلبران آمریکا» (America’s Sweethearts)، کی‌کی (با بازی جولیا رابرتز) دستیار شخصی بی‌دست‌وپا و در عین حال فداکار خواهر ستاره‌اش گون (با بازی کاترین زتا جونز) است. او به گون و همسر جدا شده‌اش ادی (با بازی جان کایوسک) کمک می‌کند تا آخرین فیلم مشترکشان را تبلیغ کنند.

در نهایت، توجه گون تنها زمانی به کی‌کی جلب می‌شود که همسر سابق و معروفش به او توجه نشان می‌دهد.

12. ایو، جورجیا و مدی در «قطع کردن تلفن» (2000)

24

یک تیم رویایی متشکل از ستارگانی چون مگ رایان، دایان کیتون و لیزا کودرو، در فیلم سینمایی «قطع کردن تلفن» (Hanging Up) ایفای نقش می‌کنند. در این فیلم که کیتون کارگردانی کرد، این سه زن موفق که عمدتا از طریق تماس‌های تلفنی با هم ارتباط برقرار می‌کنند، باید دریابند که چگونه با رابطه پر فراز و نشیبشان با پدرشان که در بستر مرگ است، کنار بیایند.

13. کت و بیانکا در «۱۰ چیز درباره تو که ازشان متنفرم» (1999)

25

جولیا استیلز و لاریسا اولینیک در نقش کت و بیانکا، دو خواهر بسیار متفاوت، در «10 چیز درباره تو که ازشان متنفرم» (10 Things I Hate About You) در سال 1999 بازی می‌کنند.

در این اقتباس مدرن از نمایشنامه «رام کردن زن سرکش» نوشته ویلیام شکسپیر، بیانکا خواهان تجربه کردن اتفاقات معمول دبیرستان است، در حالی که کت هیچ کدام از آن‌ها را نمی‌خواهد. در این بین پدرشان می‌گوید بیانکا تنها زمانی می‌تواند با دیگران معاشرت کند که کت هم همراهش باشد. آن‌ها در پایان نقاط مشترکی پیدا می‌کنند و در نهایت در برابر یک دشمن مشترک از یکدیگر دفاع می‌کنند.

14. آنی و هالی در «دام والدین» (1998)

26

لیندسی لوهان جوان در «دام والدین» (The Parent Trap) نقش خواهران دوقلویی را بازی کرد که در بدو تولدشان از هم جدا شدند. هنگامی که این دختران -آنی بریتیش ساده و معمولی و هالی کالیفرنیایی- در کمپ تابستانی باهم رودررو می‌شوند، برنامه‌ریزی می‌کنند تا والدین خود را با هم آشتی بدهند.

15. بیبی جین و بلانش در «چه بر سر بیبی جین آمد؟» (1962)

27

گاهی اوقات رابطه خواهری چندان دلخواه و دلپذیر پیش نمی‌رود. داستان «چه بر سر بیبی جین آمد؟» (What Ever Happened to Baby Jane?) به زندگی دو خواهر مسن می‌پردازد که در جوانی به عنوان بازیگر کار می‌کردند و اکنون در یک عمارت زندگی می‌کنند.

بیبی جین (با بازی بت دیویس) یک بازیگر کودک سابق است که خواهر موفق‌تر خود، بلانش (با بازی جوان کرافورد) را تحقیر می‌کند. اکنون که بلانش پس از یک تصادف فلج شده، جین از او مراقبت می‌کند، اما در عین حال او را به یاد روزهای سخت گذشته عذاب می‌دهد.

16. جو، مگ، ایمی و بث در «زنان کوچک» (2019)

28

تیم چهار نفره سرشه رونان، اما واتسون، فلورنس پیو و الیزا اسکانلان، ترکیب خواهران «زنان کوچک» (Little Women) را در تازه‌ترین اقتباس سینمایی از این کتاب معروف در سال 2019 ایفا کردند. این خواهران با بیماری، حسادت و بزرگ شدن در دوران جنگ داخلی سروکار دارند. با این حال، در همه احوال می‌کوشند اتحادشان را در برابر روزگار حفظ کنند.

17. وینیفرد، ماری و سارا در «شعبده‌بازی» (1993)

29

بت میدلر، کیتی نجیمی و سارا جسیکا پارکر نقش سه خواهر جادوگر را در «شعبده‌بازی» (Hocus Pocus) محصول سال 1993 ایفا کردند. این سه خواهر در اتحاد با هم، برای ترساندن کودکان و تمرین جادوهای سیاه تلاش می‌کردند.

با استفبال مخاطبان از این اثر کلاسیک، قسمت دوم آن در سال 2022 ساخته شد.

18. سالی و گیلیان در «جادوی عملی» (1998)

30

خواهران ساندرسون در «جادوی عملی» (Practical Magic) با بازی ساندرا بولاک و نیکول کیدمن با هم قدری رقابت دارند. این خواهران در حالی که با خاله‌های خود بزرگ می‌شوند، جادوگری را یاد می‌گیرند و باید با نفرین معروف خانواده خود روبه‌رو شوند.

طبق اعلام برادران وارنر، با گذشت ده‌ها سال از انتشار فیلم اول، انتظار می‌رود که خواهران برای ساخت دنباله فیلم بازگردند.

19. داتی و کیت در «لیگ خودشان» (1992)

31

جینا دیویس و لوری پتی در فیلم «لیگ خودشان» (A League of Their Own) با موضوع بیسبال بازی می‌کنند. پس از اینکه این دو خواهر در یک شهر مزرعه‌ای در اورگان بزرگ می‌شوند، مسیرهای آن‌ها از هم جدا می‌شود و آن‌ها برای حضور در یک لیگ بیسبال زنان راهی می‌شوند.

سال‌ها بعد، آمازون هم سریالی با همین نام را با گروه بازیگران جدید منتشر کرد. این سریال که در قالب 1 فصل در سال 2022 پخش شد، به زندگی بازیکنان زن بیسبال در طول جنگ جهانی دوم می‌پردازد. همچنین این داستان بر پویایی بین داتی و کیت، خواهران رقیب و در عین حال حامی تمرکز دارد.

20. هانا، لی و هالی در «هانا و خواهرانش» (1986)

32

هانا (با بازی میا فارو) رابطه پیچیده‌ای با خواهرانش لی (با بازی باربارا هرشی) و هالی (با بازی دایان ویست) در فیلم «هانا و خواهرانش» (Hannah and Her Sisters) در سال 1986 دارد. هرچند این رابطه در نگاه اول شاید بهترین خواهران سینمایی و تلویزیونی محسوب نشود. در این فیلم که وودی آلن ساخته و کارگردانی کرده است، خواهران سرانجام پس از خیانت‌های بسیار به یکدیگر نزدیک می‌شوند. این رابطه با یک شام شکرگزاری خواهران در کنار هم به پایان می‌رسد.

منبع: مایکت
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد