‌بسترسازی‌‌ برای توسعه تولید و صادرات ‌در استان قم ایجاد نشده است

استاندار قم گفت: ‌بسترسازی‌‌ برای توسعه تولید و صادرات ‌در استان قم ایجاد نشده است.

‌بسترسازی‌‌ برای توسعه تولید و صادرات ‌در استان قم ایجاد نشده است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از قم ، سید مهدی صادقی عصر امروز در ششمین همایش صنعت مبلمان استان قم که در سالن مجتمع ونوس در قم برگزار شد، اظهار داشت: عرصه تولید عرصه توسعه اقتصادی است.

وی با انتقاد از عدم دستیابی به اهداف تعیین‌شده درزمینهٔ تولید و صادرات افزود: متأسفانه باوجود تمام اقدامات و تلاش‌هایی که صورت گرفته، موفق نشده‌ایم تا بسترسازی‌های لازم را برای توسعه تولید و صادرات را در استان قم ایجاد کنیم.

استاندار قم با تأکید بر ظرفیت بالای استان قم درزمینهٔ صنعت چوب گفت: با توجه به رشد سه برابری ارزش صادرات مبلمان و صنعت چوب قم نسبت به سال قبل که به رقمی بالغ‌بر 75هزار دلاری، اما توان و ظرفیت استان قم درزمینهٔ صنعت چوب چندین برابر این میزان بوده که باید به آن برسیم.

صادقی با اشاره به اهمیت بازاریابی در افزایش صادرات در استان تصریح کرد: برای اینکه صادرات با جهش قابل‌توجهی رشد پیدا کند باید از علوم روز و بازاریابی و تولید بر اساس سلیقه‌های مختلف مردم در کشورهای دنیا با توجه به جامعه هدف حرکت کرد.

وی با تأکید بر اهمیت ورود در بازارهای منطقه‌ای خاطرنشان کرد: در جهت بازاریابی و شناسایی ظرفیت‌های موجود در کشورهای منطقه به‌ویژه عراق، مسئله بازاریابی و شناسایی بازار فروش در این کشور صورت گرفته و در نیمه اول دی‌ماه امسال نیز دفتر توسعه صادرات استان قم در شهر نجف افتتاح می‌شود که می‌تواند در مسیر تسهیل بازاریابی و صادرات به این کشور نقش ارزنده‌ای ایفا کند.

صادقی با اشاره به اهمیت صنعت چوب قم در کارگروه اشتغال استان قم عنوان کرد: با همیاری و ایجاد بسترهای لازم باید شرایط صادرات به کشورهای مختلف را در استان دنبال کرد.

استاندار قم با تأکید بر اهمیت حفظ بازار هدف منطقه افزود: ضرورت دارد که تولیدکنندگان صنعت چوب قم برای حفظ و افزایش جایگاه خود در بازارهای هدف در منطقه با علوم روز بازاریابی آشنا شده و مطالبات و سلایق مشتریان را در کشورهای مختلف لحاظ کند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد