۴۰۰۰ نفر از کارآموزان فنی و حرفه ای مازندران جذب بازار کار شدند

۴۰۰۰ نفر از کارآموزان فنی و حرفه ای مازندران جذب بازار کار شدند

رضا گرزین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه 22 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مازندران فعالیت دارد، اظهار داشت: 220 کارگاه آموزشی در بخش صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر در این مراکز فعال هستند.

وی افزود: امسال حدود شش میلیون و 300 هزار نفر ساعت برای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران تعهدات آموزشی در نظر گرفتیم که اگر با بخش خصوصی جمع ببندیم بیش از 70 هزار نفر در استان از آموزش‌های ما بهره‌منده می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران ادامه داد: این آموزش‌ها در بخش روستاها، مناطق آسیب‌پذیر شهری، زندان‌ها، پادگان‌ها، ندامتگاه‌ها و مراکز دانشگاهی ارائه می‌شود.

گرزین با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های با بهره‌وری بالا برای سازمان فنی و حرفه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: آموزش‎ها زمانی بهره‌وری دارد که ارتقاء مهارت شاغلین را به همراه داشته باشد و منجر به اشتغال شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته حدود 4 هزار نفر از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مازندران اعم از اشتغال، خوداشتغالی و کارآفرینی جذب بازار کار شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران افزود: امروزه ایده‌های متعددی وجود دارد که با بهره‌گیری از آن می‌توانیم به هزاران شغل و استانداردهای جهانی دست یافت و جوانان را به سمت مشاغل یقه آبی سوق داد.

گرزین با بیان اینکه در سال گذشته ارائه تسهیلات بانکی به مهارت‌آموزان از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای انجام می‌گرفت که این تعهد در سال 95 به اداره صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است، تصریح کرد: این مهم به عنوان یکی از حلقه‎های مفقوده سازمان محسوب می‌شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با بانک کارآفرینان امید منعقد شده که براساس آن افراد دارای مهارت و مدرک کارآموزی برای ایجاد کسب و کار جدید به این بانک معرفی و از تسهیلات کم‌بهره با سود 4 درصد بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: حداقل تسهیلات قابل ارائه به مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای پس از معرفی به بانک عامل 15 میلیون تا 30 میلیون تومان بوده که در صورت ایجاد کارآفرینی و گسترش کسب و کار این تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

منبع: تسنیم

10

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد