هشت شهر استان مرکزی در وضعیت بحرانی و هشدار کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: هشت شهر استان مرکزی در وضعیت بحرانی و هشدار بیماری کرونا است و همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مناطق از اهمیت بالایی برخوردار است.

هشت شهر استان مرکزی در وضعیت بحرانی و هشدار کرونا است

دکترسید محمد جمالیان روز سه‌شنبه افزود:شهرستان‌های ساوه، دلیجان، فراهان، اراک و کمیجان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و آشتیان و خمین به وضعیت هشدار یا نارنجی دارند که این شرایط شکننده سلامت تنها در سایه هوشیاری جمعی و رعایت مسایل بهداشتی قابل کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه بقیه شهرستان‌های استان مرکزی شامل محلات، تفرش، شازند و خنداب در وضعیت زرد کویید ۱۹ قرار دارند، یادآور شد: یک‌هزار و ۴۷۹ بیمار مبتلا به کرونا اکنون در استان در قرنطینه خانگی هستند و بیش از ۱۵ هزار نفر در استان آزمایش احتمال ابتلا به ویروس کرونا را داده‌ و هشت هزار و ۲۸۴ بیمار نیز پس از گذراندن روند درمان از مراکز بیمارستانی استان ترخیص شده‌اند.

دکتر جمالیان افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم بسیار مهم و حساس است چرا که کانون تکثیر کووید ۱۹ اغلب در اجتماعات انسانی و فضاهای سربسته است و ممکن است کمترین ناهماهنگی در برگزاری آیین‌های سوگواری محرم مشکل آفرین شود.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی از توزیع نذری گرم و نادیده گرفته شدن دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های روزهای اخیر اراک ارایه شده که نگران کننده است و انتظار است ستاد مقابله با کرونا استان جلوی سهل انگاری‌های احتمالی را بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: انتظار می‌رود که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی کنترل کافی روی عزاداری‌ها صور بگیرد چرا که امکانات درمانی استان در حدی نیست که موارد گسترده‌ای از موج جدی بیماری را پاسخگو باشد.

شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و به ‌تدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

منبع: ایرنا

68

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد