روایت اردوان کامکار و شاگردانش از شیوه سنتورنوازی معاصر
اردوان کامکار و شاگردانش
![روایت اردوان کامکار و شاگردانش از شیوه سنتورنوازی معاصر](https://cdn.khabarfoori.com/thumbnail/MjViNTUus8RI/Z16wE4UvYwwq6tR2EOJTejVKGi50irI1BRxa7rEvYTnP-Bf9ahgZsp-WJuyTV3Z4V6BMQR8T-nfsv9pue1duJCOuLu1FZWBI/MjViNTUus8RI.jpg)
اردوان کامکار (آهنگساز و نوازندهسنتور) بعد از دو سال به همراه شاگردانش در تالار وحدت روی صحنه رفت.
در بخش اولِ کنسرت، شاگردان اردوان کامکار یعنی سیاوش کامکار ، مهیار طریحی و مصطفی مومنیان با شیوه سنتورنوازی معاصر (شیوهی ابداعی اردوان کامکار) نوازندگی کردند. آنها قطعه "روان" ساخته مصطفی مومنیان، "رها" ساخته سیاوش کامکار، "رویا" از ساختههای مهیار طریحی و "دماوند" ساخته اردوان کامکار را اجرا کردند.
در این بخش شاگردان اردوان کامکار با دو سنتور سلکوک و یک سنتور باس به اجرا پرداختند؛ یعنی با همان ترکیبی که خود اردوان اعتقاد دارد میتواند صدادهی مطلوبی داشته باشد و قابلیت اجرای قطعات پلیفونی را نیز دارد. قطعاتِ پلیفونیکی که در این بخش نواخته شد، همگی دارای پیچیدگیهایی در ریتم، هارمونى و دینامیک بودند.
سهنوازی بخش اول برنامه نشان داد که با وجودی که هر سه نوازنده سالهاست از حضورِ اردوان بهره میگیرند؛ اما ناگزیر به مطلقگرایی نیستند و میتوانند در همان فرم و چهارچوب سنتورنوازی معاصر، بیان شخصی خودشان را هم داشته باشند.
به گزارش ایلنا، در بخش دوم کنسرت، اردوان کامکار روی صحنه رفت. او نیز با شیوه سنتورنوازی معاصر و تکنیکهای خاص خودش، قطعاتی از موسیقی ملی ایران را در آواز اصفهان اجرا کرد که با استقبال و تشویق حاضران در سالن همراه شد.
34