فوتبالیست‌هایی که وارد عرصه سیاست شدند

وجود اعتقاد برخی مبنی بر اینکه فوتبال با سیاست نمی‌آمیزد، اما تعدادی از فوتبالیست‌های برتر دنیا وارد این عرصه شده اند.

فوتبالیست‌هایی که وارد عرصه سیاست شدند

«سیاست و فوتبال با هم ترکیب نمی‌شوند.» این سخنان را رود گولیت، فوتبالیست افسانه‌ای هلندی بیان کرد. اما، آیا این سخن او درست بود؟ شاید نه، زیرا فوتبالیست‌های زیادی در سراسر جهان هستند که راه خود را به سیاست باز کرده‌اند.

در زیر نام ۵ فوتبالیستی که بعدها وارد عرصه سیاست شدند، ذکر شده است:

۱. پله

پله شاید یکی از بزرگترین فوتبالیست‌هایی باشد که جهان شاهد بوده است. او سابقه قهرمانی در سه جام جهانی را دارد و همچنین جوانترین فوتبالیستی است که در یک جام جهانی ۱۷ گل به ثمر رسانده است. پله پیش از این وزیر ورزش برزیل بود. او همچنین به عنوان سفیر حسن نیت یونسکو و سفیر سازمان ملل در محیط زیست خدمت کرده است. 

پله

۲. جورج وه آ

جورج وه آ به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ شناخته می‌شود. تنها بازیکنی از این قاره است که تا به امروز توپ طلا را دریافت کرده است. مهاجم سابق چلسی، آث میلان و آ اس موناکو ۱۸۴ گل در سطح باشگاهی و ۲۲ گل در سطح ملی برای لیبریا به ثمر رسانده است.

در سال ۲۰۱۴، وه آ با اکثریت قاطع از شهرستان مونتسرادو به مجلس سنای لیبریا انتخاب شد. وه آ به نمایندگی از ائتلاف برای تغییر دموکراتیک، در سال ۲۰۱۶ نامزد ریاست جمهوری لیبریا و در نهایت با ۶۰ درصد آرا پیروز شد.

جورج وه

۳. گرزگوز لاتو

گرژگوز لاتو تنها بازیکن لهستانی است که کفش طلای جام جهانی فوتبال را به دست آورده است. او در مدت ۱۵ سال حضور در تیم ملی، ۱۰۰ بار به میدان رفت و ۴۵ گل به ثمر رساند.

در سال ۲۰۰۱، این فوتبالیست زمانی که به سناتوری برای حزب اتحاد چپ دموکراتیک رسید، وارد سیاست شد. او بعدها به سمت ریاست فدراسیون فوتبال لهستان نیز رسید.

۴. ساموئل اتوئو

اسطوره سابق بارسلونا یکی از با استعدادترین مهاجمانی است که تا به حال بازی کرده است. او سه بار قهرمان لالیگا و سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.

اتوئو آخرین نفر از این لیست بازیکنان فوتبال است که به عرصه سیاست پیوسته، زیرا در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۱ به عنوان رئیس جدید اتحادیه فوتبال کامرون (FECAFOOT) انتخاب شد.

ساموئل اتوئو

۵. زیکو

زیکو یکی از بازیکنان مشهور فوتبال تاریخ برزیل است. عملکرد او در زمین میلیون‌ها نفر را شگفت زده کرد. در یک بازه زمانی ۱۰ ساله، از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۶، زیکو بیش از ۷۰ بازی برای سلسائو انجام داد و ۴۷ گل به ثمر رساند.

بعدها، در سال ۱۹۹۰، این اسطوره اولین وزیر ورزش برزیل شد. او تلاش کرد تا استاندارد‌های فوتبال را در این کشور بهبود بخشد، اما پس از ۱۳ ماه مجبور به ترک این کشور شد.

زیکو

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد