دستان کثیف آمریکا به دنبال آلوده کردن زمین بکر المپیک

«جانگ یوفی» ستاره شنای پروانه چین که دو بار عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داده بود در بازی‌های المپیک پاریس نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و در مسابقات 100 متر پروانه زنان روی سکوی سوم ایستاد. با این حال، طرفداران چینی همچنان به او افتخار می‌کنند زیرا این مدال برنز در میان تهمت‌های افسارگسیخته و آزمایش‌های ضد دوپینگ بیش از حد روی شناگران چینی و تحقیقات جنایی وزارت دادگستری آمریکا درباره به اصطلاح «رسوایی دوپینگ شناگران چینی» به دست آمده است.

دستان کثیف آمریکا به دنبال آلوده کردن زمین بکر المپیک

پس از آنکه «پان جان له»، شناگر چینی، مدال طلای 100 متر آزاد مردان را به دست آورد و رکورد جهانی را شکست، تلاش‌های آمریکا برای بی اعتبار کردن شناگران پایان نیافته و حتی شدت گرفت. نهایتا، کمیته بین‌المللی المپیک به این موضوع واکنش نشان داد. «مارک آدامز» سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک در نشست خبری جمعه گذشته گفت: «تیم شنای چین تیمی است که بیشترین تست دوپینگ را در المپیک پاریس داده و از ژانویه تاکنون این تیم تحت 600 آزمایش قرار گرفته است. بنابراین می توان گفت آنها تحت آزمایش‌های همه‌جانبه قرار گرفته‌اند.»

این پاسخ کمیته بین‌المللی المپیک شاهدی دال بر مشروعیت نارضایتی‌های چینی‌ها محسوب می‌شود.

فدراسیون جهانی شنا نیز اخیرا در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که با احتساب آزمایش‌های انجام‌شده توسط سایر سازمان‌های ضد دوپینگ، ورزشکاران رشته‌های آبی در بازی‌های پاریس از اول ژانویه 2024 به‌طور متوسط 3.4 بار مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، در حالی که میانگین این رقم در مورد شناگران چینی، 21 آزمایش بود که خیلی بالاتر از آمار میانگین 6 بار برای ورزشکاران آمریکایی و 4 بار برای ورزشکاران استرالیایی است. حتی بسیاری از رسانه‌های غربی اعتراف کرده‌اند که در آستانه المپیک پاریس، بهترین شناگران چین به اهداف اصلی آزمایشهای ضد دوپینگ تبدیل شده‌اند.

نتایج تمام آزمایشات ثابت می‌کند که شناگران چینی پاک هستند. این موضوع مورد تایید «پائو گسول»، بازیکن سابق NBA و عضو فعلی کمیته بین‌المللی المپیک قرار گرفته است. وی در نشستی خبری گفت: «شناگران چینی اغلب 2 تا 3 بار بیشتر از ورزشکاران کشورهای دیگر و در زمان‌های مختلف مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که باعث تداخل در زندگی و تمرینات آنها شده است. فکر می‌کنم این تمام تلاش ما برای نشان دادن واقعی نبودن رسوایی دوپینگ تیم شنای چین بوده و کار بیشتری نمی‌توانیم بکنیم.»

به اصطلاح «رسوایی» ای که گسول اشاره کرد، رویدادی در سال 2021 بود که

در آن نتایج آزمایش 23 شناگر چینی برای ماده «تری متازیدین» مثبت اعلام شد.

البته نتایج تحقیقات آن نیز به زودی مشخص شد مبنی بر آنکه نتیجه مثبت ناشی از آلودگی مواد غذایی هتل بوده است. این نتیجه مورد تایید رسمی «آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ» (WADA)قرار گرفته است.

پیرامون این رویداد که سه سال پیش اتفاق افتاد و نتیجه آن مشخص شد، آمریکا در آستانه بازی‌های المپیک پاریس دوباره شروع به داغ کردن آن کرده و این امر باعث نارضایتی و مخالفت شدید WADA شده و این نهاد بین‌المللی گزارش‌های مربوطه را «گمراه کننده و تلویحا افتراآمیز» خواند.

به علاوه، «قانون ضد دوپینگ رودچنکوف» آمریکا که در سال 2020 اجرایی شد، نیز نارضایتی و مخالفت کمیته بین المللی المپیک و آژانس جهانی ضد دوپینگ را به همراه داشته است. این قانون به آمریکا اجازه می‌دهد تا از «اختیارات کیفری فراسرزمینی» در خصوص حوادث دوپینگ در رویدادهای ورزشی بین‌المللی استفاده کند.  کمیته بین‌المللی المپیک و آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ معتقدند که این قانون به خلوص و انصاف رویدادهای ورزشی بین‌المللی آسیب جدی وارد می‌کند و به آمریکا قدرت بیش از حدی برای اجرای قوانین جهانی ضد دوپینگ می‌دهد.»

مضحک‌تر این است که این قانون در حالیکه به آمریکا اجازه می‌دهد تا افراد درگیر در حوادث دوپینگ در رویدادهای بین‌المللی مربوط به ورزشکاران آمریکایی را متهم، جریمه و حتی زندانی کند، اما ورزشکاران لیگ‌های بسکتبال، فوتبال آمریکایی، بیسبال و هاکی روی یخ آمریکا را از این مستثنی تدابیر کرده است. به عبارت دیگر، 90 درصد ورزشکاران آمریکایی در حالیکه خارج از نظارت آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) هستند، در مسابقات شرکت می‌کنند.

آژانس WADA نارضایتی و مخالفت شدیدی خود را با این قانون مضحک و هیاهوی ایالات متحده درباره به اصطلاح رسوایی دوپینگ شناگران چینی نشان داده است.

آژانس WADA افشا کرد که در ماه آینده اقداماتی را علیه آژانس ضد دوپینگ ایالات متحده (USADA) انجام خواهد داد و موضوع تحقیقات فرامرزی USADA را برای اولین بار به کمیته بررسی انطباق (CRC) ارجاع خواهد داد.

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد اگر نتایج بررسی برای ایالات متحده نامطلوب باشد، ممکن است آمریکا مجبور به انصراف از شرکت یا میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی لس آنجلس 2028 و و المپیک زمستانی سالت لیک سیتی 2034 باشد.

از طریق این «تقابل» آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) و آژانس ضد دوپینگ ایالات متحده (USADA)، در می‌یابیم که آمریکا که برای ترویج آزمایشی‌های ضد دوپینگ بیشتر روی شناگران چینی بسیار فعال بوده، خودش در خارج از سازوکار جهانی ضد دوپینگ قرار دارد. به نظر می‌رسد قبل از متهم کردن ورزشکاران سایر کشورها، ایالات متحده باید ابتدا از رعایت مقررات بین‌المللی دوپینگ توسط سازمان‌های ورزشی خودش، اطمینان حاصل کند.

جنجال بیهوده به پا شده درباره شناگران چینی را می‌توان با سخن «ویتولد بانکا» رئیس WADA خلاصه کرد که گفته است: «اتهامات آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا (USADA) به دلیل انگیزه‌های سیاسی آن و تعصبات ضد چینی صورت گرفته و هرگز نباید به تلاش‌های USADA برای تسلط بر WADA و سایر سازمان ‌ای جهان اجازه داد.»

منبع: رادیو بین المللی چین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    همه کشورهاازاین دستهای کثیف دارند گذشت دوره ای که مثل عموی بیچاره من بروند روی مین تاازاسمش یه سری پرواربشن ومردم روخفه ومفلوک کنند

    نظرات شما -
    • بنام اسم اعظم یوتیوبm
      0

      اینجا حاژی جنگ بشه بدترازاوکراین باید بازوردگنک باید ببرند سربازی

    • ناشناس
      0

      نمیروند مردم یابروند دلسرد

  • ناشناس
    0

    نمیخوایم بجنگیم وبمیریم مامنتظرامام زمان هستیم

  • ناشناس
    0

    امریکا در زمینه ای می خواهد برتری جهانی خود و حق ویژه کاپیتولاسیونی را برای اتباعش نگاه دارد.

  • یونس تسلیمی
    0

    آمریکا تا زمانی که سازمان های بین المللی سازگار با منافع واشنگتن نباشند، اهمیتی به آنها نمی دهند. یادتون هست که که چند سال پیش، آمریکا می خواست دادگاه بین المللی دادگستری را به دلیل تحقیقات آن درباره جنایات جنگی امریکا در افغانستان تحریم کند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد