ماجرای حسن یزدانی؛ از حذف کامران تا فاجعه کتف شکسته/ چگونه دخالت از بالا باعث قربانی شدن دو قهرمان شد؟

در نمونه یزدانی، نگاه قیم مآبانه فدراسیون مانع از برگزاری یک مسابقه انتخابی شد و همین مساله باعث شد، انتخاب یزدانی به عنوان ملی پوش وزن ۸۶ کیلوگرم و حضورش در المپیک نوعی "رانت" تلقی شود.

ماجرای حسن یزدانی؛ از حذف کامران تا فاجعه کتف شکسته/ چگونه دخالت از بالا باعث قربانی شدن دو قهرمان شد؟

به گزارش خبر فوری، ماجرای حسن یزدانی در فینال المپیک پاریس نمونه ای بارز از وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران در تاریخش است.

کافی است مروری بر پروسه انتخاب یزدانی به عنوان نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در المپیک داشته باشیم. این فرآیند نکات زیادی را برای ما برجسته می کند و نشان می دهد که چگونه قهرمان بزرگی مثل حسن یزدانی می تواند قربانی سیستمی اشتباه شود.

سیستم انتخابی و سیستم گلخانه ای

چند سالی است که کشتی ایران تلاش دارد که مانند قطب های کشتی جهان، یعنی روسیه و آمریکا، نوعی مکانیزم عادلانه را برای انتخاب اعضاء تیم ملی ایجاد کند. برگزاری مسابقات انتخابی روشی است که روس ها و آمریکایی ها مدت ها است از آن بهره می جویند. در این روش، مدعیان هر وزن با هم مسابقه می دهند و برنده صاحب دوبنده تیم ملی می شود. متاسفانه این روش در ایران سابقه زیادی ندارد. در ایران، این مربیان تیم ملی بودند که اعضاء تیم را انتخاب می کردند و توجهی به روش انتخابی نمی شد.

این روش که با نام "روش گلخانه ای" شناخته می شود، باعث ناامیدی و ناراحتی بسیاری از کشتی‌گیرانی شد که مورد نظر مربیان قرار نمی گرفتند و همواره باید در سایه نور چشمی ها مخفی می شدند. روش گلخانه ای چنان ناعادلانه بود که برخی کشتی گیران بزرگ که شانس پوشیدن دوبنده تیم ملی را نداشتند، ترجیح دادند مهاجرت کنند و زیر پرچم کشورهای دیگر مسابقه دهند. علی ارسلان و صباح شریعتی از جمله مهم ترین این کشتی گیران بودند.

در زمان ریاست فدراسیون رسول خادم اولین گام ها برای ایجاد مکانیزم مسابقات انتخابی و لغو روش گلخانه ای برداشته شد. با این حال، غلبه سیاست نتیجه گرایی و مصلحت اندیشی باعث شد، این روش خیلی زود به مغاک فراموشی سپرده شود.

در زمان ریاست علی دبیر، سیاست برگزاری مسابقات انتخابی مجددا مطرح گردید. پس از چند سال تلاش، سرانجام، فدراسیون کشتی تصمیم گرفت که سیاست برگزاری مسابقات انتخابی را جدی تر از همیشه دنبال کند. مسابقات گزینشی جامع جایگزین سیستم گلخانه ای شد اما این مسابقات هیچ وقت به صورت جامع و کامل برگزار نگردید.

پس از چند سال اصلاح، فدراسیون دبیر فرآیندی پیچیده برای انتخاب ملی پوشان طراحی کرد که اگرچه منتقدانی داشت، اما از آنجا که نخستین سیستم انتخابی رسمی در کشتی ایران بود، مورد توجه و تحسین رسانه ها و کشتی دوستان قرار گرفت.

ماجرای دخالت در انتخابی المپیک ۲۰۲۴

سیستم انتخابی جدید در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ به کار گرفته شد. همه امیدوار بودند که برای اولین بار، مربیان تیم ملی و فدراسیون هیچ دخالتی در سیستم گزینش ملی پوشان نداشته باشند.

روند انتخاب اعضاء تیم ملی آزاد و فرنگی خوب پیش می رفت اما متاسفانه انتخاب ملی پوش یک وزن این روند مثبت و خوب را تغییر داد. ماجرا مربوط به وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد می شد. برای سالها، صاحب دوبنده این وزن حسن یزدانی بود؛ قهرمان بزرگی که یکی از پرافتخارترین کشتی گیران ایران به حساب می آمد و مبارزاتش با دیوید تیلور آمریکایی تبدیل به یک نبرد کلاسیک شده بود و حتی کسانی که کشتی دوست نبودند را هم جذب خود می کرد.

یزدانی یک چهره بزرگ بود؛ افسانه ای که می توانست با کسب مدال طلا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس جاودانه شود. اگر حسن در المپیک پاریس طلا می گرفت، می توانست با ۲ طلا و یک نقره پرافتخارترین ورزشکار ایران در تاریخ المپیک ها شود. فدراسیون آرزوی تحقیق این هدف را داشت.

پرافتخارترین ورزشکار ایران در آن زمان هادی ساعدی تکواندوکار بود که با ۲ طلا و یک برنز می درخشید. کشتی ورزش اول ایران بود و فدراسیون دوست داشت، یک کشتی گیر جای هادی ساعی تکواندوکار را بگیرد. تنها کشتی گیری که می توانست به این هدف دست یابد، حسن یزدانی بود که در آن زمان، یک طلا و یک نقره المپیک داشت و با کسب مدال طلا در پاریس با ۲ طلا و یک نقره، بالاتر از ساعی قرار می گرفت.

با این حال، حسن دو مشکل جدی برای تحقق هدفش داشت. او قبل از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ دچار مشکل کتف شد. شرکت او در مسابقات ۲۰۲۳ و المپیک آسیایی هانگژو وضعیت کتفش را بدتر کرد و او مجبور شد پس از مسابقات آسیایی، زیر تیغ جراحی برود و کتفش را عمل کند. وضعیت کتف او ۸ ماه قبل از المپیک، بسیار نگران کننده بود. بسیاری از جمله علی دبیر مدعی شدند که عمل کتف، عمر ورزشکار حرفه ای را کوتاه می کند و بعید است حسن ورزشکار قبل شود.

مشکل دوم یزدانی حریف چقرش، دیوید تیلور آمریکایی بود. تیلور همان کشتی گیری بود که طلای توکیوی یزدانی را به نقره بدل کرد، ۵ بار او را شکست داده، فقط ۱ بار به او باخته و در آخرین مبارزه، یزدانی را ضربه فنی کرده بود. فدراسیون و کادر فنی تیم ملی آزاد می دانستند که با این وضعیت کتف، بعید است یزدانی از پس تیلور برآید‌.

به محض مشخص شدن وضعیت یزدانی، پولیتیک های فدراسیون کشتی شروع شد. آنها نمی دانستند وضعیت یزدانی چه می شود و آیا قادر است به بازی های المپیک برسد یا نه. به همین دلیل، سعی کردند روی جانشین هایش سرمایه گذاری کنند.

آنها در ابتدا روی هادی وفایی پور تمرکز کردند؛ جوان خوش بنیه و قدرتمندی که مدعی بود می تواند در مسابقات المپیک، دیوید تیلور را شکست داد. به وفایی پور فرصت حضور در مسابقات معتبری داده شد اما او به عظمت دولتبیکوف، کشتی گیر قزاق، که یزدانی او را با اختلاف ۱۰ امتیاز می برد، باخت. این اتفاق باعث نا امیدی فدراسیون و کادر فنی شد.

فدراسیون سپس سراغ یک گزینه بهتر رفت. کامران قاسمپور. همشهری یزدانی در ابتدا در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی می گرفت اما چند مبارزه انتخابی را به یزدانی باخت و برای پوشیدن دوبنده تیم ملی مجبور شد تغییر وزن دهد. او در وزن ۹۲ کیلوگرم درخشید و توانست با پیروزی بر جیدن کاکس، قهرمان بلندآوازه آمریکایی، دو مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کند.

بعد از پیروزی های متعدد قاسمپور و از آنجا که وزن ۹۶ کیلوگرم وزنی المپیکی نبود، کادر فنی و فدراسیون تصمیم گرفتند که قاسمپور را راهی وزن ۹۶ کیلوگرم کنند؛ وزنی که المپیکی بود و قهرمانان بزرگی مثل کایل اسنایدر آمریکایی و عبدالرشید سعدالله اف روس در آن حضور داشتند. فدراسیون امید داشت قاسمپور بتواند با شکست این بزرگان، ضعف ایران در این وزن را جبران کند. با این حال، سیاست جدید سردمداران کشتی ایران جواب نداد.

قاسمپور در دو تورنمنت با کایل اسنایدر که به مراتب ضعیف تر از تانک روس یعنی عبدالرشید سعدالله اف بود، مبارزه کرد و هر دو مبارزه را به اسنایدر باخت. این مساله باعث شد فدراسیون به این نتیجه برسد که قاسمپور توان رقابت با بزرگان ۹۷ کیلوگرم را ندارد و اصولا وزن و استایل بدنی او طوری نیست که در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرد. آنها که کشتی های کامران را در وزن ۸۶ کیلوگرم به یاد داشتند، گمان می کردند در صورت تداوم مصدومیت یزدانی، کامران بهترین گزینه برای جایگزینی او است.

از طرف دیگر، سبک کشتی قاسمپور و زیرگیری های فنی او به نحوی بود که می توانست دیوید تیلور را اذیت کند. زمزمه هایی در رابطه با بازگشت قاسمپور به وزن ایدئالش شنیده شد. در رسانه ها، خبر برگزاری مسابقه انتخابی قرن بین دو قهرمان جهان یعنی یزدانی و قاسمپور شنیده می شد. همه منتظر معلوم شدن شرایط یزدانی بودند تا روز و ساعت مبارزه انتخابی مشخص شود، اما یک اتفاق همه چیز را تغییر داد.

اتفاق بزرگی که همه چیز را تغییر داد، شکست ناباورانه دیوید تیلور، جادوگر آمریکایی از یک جوان بی نام و نشان به نام آرون بروکس در مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا بود. بروکس با غلبه بر تیلور توانست ملی پوش وزن ۸۶ کیلوگرم آمریکا در المپیک ۲۰۲۴ شود. این اتفاق یعنی برداشته شدن سد تیلور، همه را به یاد جاودانگی محتمل حسن یزدانی کرد.

دخالت بی جای کادر فنی در وزن ۸۶ کیلوگرم همه چیز را به هم ریخت. آنها اعلام کردند که هیچ مسابقه انتخابی برگزار نخواهد شد و یزدانی که حالا کمی از ناحیه کتف بهبود یافته بود، تنها گزینه ایران برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در وزن ۸۶ کیلوگرم است.

این دخالت باعث شد هم کامران قاسمپور از المپیک محروم شود و هم فاجعه فینال یزدانی و رمضانوف رقم بخورد. یزدانی با کتف آسیب دیده و فقط به خاطر دخالت بیرونی فدراسیون و کادر فنی راهی المپیک شد و طلایی که احتمالا با حضور قاسمپور به دست می آمد به نقره بدل شد. اتفاق بدتر، وخیم شدن وضعیت کتف یزدانی است. طبق گزارش ها، کتف قهرمان جهان و المپیک به حدی آسیب دیده که ممکن است او از کشتی خداحافظی کند.

دخالت قیمان؛ سیاستی که قهرمانان را می کشد

دخالت بی جای قیمان در مسائل طبیعی و غلبه نگاه مصلحت گرایانه رهبران بر نگاه عدالت محورانه، همیشه ضربه هایی مهلک بر جامعه، سیاست، فرهنگ و ورزش ایران زده است. در نمونه یزدانی، نگاه قیم مآبانه فدراسیون مانع از برگزاری یک مسابقه انتخابی شد و همین مساله باعث شد، انتخاب یزدانی به عنوان ملی پوش وزن ۸۶ کیلوگرم و حضورش در المپیک نوعی "رانت" تلقی شود. قربانی دخالت بی جای سردمداران کشتی در وزن ۸۶ کیلوگرم، اولا خود حسن یزدانی بود و بعد از آن هم کامران قاسمپور.

یزدانی که روزگاری محبوب ترین ورزشکار ایران به حساب می آمد، حالا آماج انتقادات مختلف قرار گرفته است. از آن سو، کامران قاسمپور که می توانست یک المپین درجه یک شده و در پاریس بدرخشد، شاید دیگر نتواند رنگ المپیک را ببیند. این سرنوشت تمام سیستم های قیم مآبانه و دستوری است. قهرمانان قربانی می شوند و سیستم ها رشد می کنند؛ حال آنکه، گناه اصلی از آن خود سیستم ها است. 

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 70
  • ناشناس
    83

    شاهدیک پهلوان پنبه بودیم که نمونه ای ازفلاکت کشوره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      اشتباهی منفی زدم

    • ناشناس
      11

      فلاکت درحدکماست

    • بهنام
      27

      تو و امثال تو پهلوان دنبه اگر توانستید بروید المپیک یا بازیهای جهانی یک مدال چوبی بگیرید .
      طلا و نقره و برنز پیشکش !!!!

    • ناشناس
      7

      اشتباه مثبت دادم بخدا. چرا یه مثبت من ۳ تا اضافه کرد؟ عجب.

    • ناشناس
      31

      پهلوون رسول خادمه ولاغیر

    • علی رضا
      4

      باسلام و احترام و عرض تبریک و خسته نباشید به همه
      مربیان و ورزشکاران عزیز کشورمون و آرزوی سعادت و
      سربلندی همه ورزشکاران و هموطنان عزیزم،دوستان
      لطفا ادب و اخلاق رو رعایت کنید،ما همگی هموطن
      هستیم ، شرم و نفرین بر همه کسانی که با اهداف
      سیاسی سعی و تلاش دارن مردم عزیز ایران رو از
      همدیگه دور کنند.یادمون باشه موفقیت فقط در
      اتحاد و همدلی است.

  • ناشناس
    41

    علت این مصیبت وارده دخالت های بیجا علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در امور فنی کشتی و حیطه وظایف کادر فنی کشتی است!

    نظرات شما -
    • Matin
      37

      اگر همین دبیری که میگید اخهههه
      پس چرا تونست ۶تا فینال لیست بیاره بالا
      خواهشن زبونتون رو توی شکمتون قرار بدید و چرت پرت نگید

  • چای دبش باغ ازگل
    44

    فدراسیون کشتی ایران قهرمان خراب کن است! بلایی که برسر آقا تختی آوردن بر سر حسن یزدانی آمد خدا زندگی تو خراب کنه قهرمان خراب کن هرکه هستی؟!

    نظرات شما -
    • محمد
      7

      دقیقا

  • Shahram
    22

    نویسنده این متن از روی عمد بیان نکرده که اولا قاسم پور وزن کم نکرده بیاد روی ۸۶، دوما تو همون وزن هم دچار مصدومیت از کشاله شد و المپیک رو از دست داد و آذرپیرا جاش اومد
    همه چیز رو سیاسی نکنید چون از عقیده دبیر و یزدانی خوشتون نمیاد الکی داستان درست نکنید
    کشتی ۶ تا فینالیست داده که این بی سابقه است!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      دقیقا

    • ناشناس
      1

      احسنت بر شما بزرگوار عالی گفتی

    • ناشناس
      1

      همچین نوشتی که گویا یزدانی حذف شده! نقره المپیک گرفته که به صدتا طلای جهانی در وزن غیر المپیکی میارزه! هی میگید کاکس رو زده! اوج کاکس ۲۰۱۶ ریو بود که بزور برنز گرفت و در ۲۰۱۷ بازم برنز گرفت و از ۲۰۱۶ به بعد هیچ جایگاهی در تیم ملی المپیکی امریکا انتخاب نشد! دیگه نابود شده ش را قاسمپور با بدبختی برد هنری نکرده.

  • ناشناس
    45

    کسی که دعای ملت همراه نداشته باشد نتیجه همینه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      32

      بی شرف عزیز؛ فینال المپیک کمه؟
      بله؛ دعای شما وطن فروشا با یزدانی نبود.
      شماها کیمیا رو دعا می‌کردید؛ طلا گرفت؟ خخخ
      پس فسار بخور و سکوت کن: هیس

  • ناشناس
    17

    در روش انتخابی تیم ملی کامران قاسمپور نمی‌توانست وارد شود. لطفا قانون انتخابی را مطالعه کنید. جو الکی ندهید.

  • بهنام
    18

    این گزارش صد درصد نامردی و مغرضانه است ، چه تضمینی می‌توانستند بدهند که قاسمپور با این همه باخت حتی در مرحله گروهی حذف نمی‌شد ؟؟؟
    نامردی و رذالت هم حدی دارد ، حالا مدال نقره المپیک شده اخ و بد!!!!!!
    نگارنده مقاله یا مطلب طوری شروع به داستان سرایی و آسمان و ریسمان بافی که گویا حسن یزدانی سر فلکه محل بوده و جزو کارگران ساختمانی بود ، مردک این چه متن خائنانه و نامردی و دشمن شاد کن بود که نوشتی ؟؟!؟
    کشتی گیران کشورهای حریف از اسم حسن یزدانی به خود می‌لرزند ، خدا را شکر که فدراسیون کشتی و علی‌رضا دبیر به کوری چشم دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی بهترین نتایج را کسب کرده است مگر نه خدا می‌داند شما جماعت پادو و کاسه لیس حزب باد چه توطئه‌ها و نیرنگ‌ها و زخم زبان‌ها به او نمی زدید . در آخر درود می‌فرستم به روح و شرف و غیرت حسن یزدانی و علی‌رضا دبیر و به امید موفقیت‌های روز افزون آینده انشاالله

  • ناشناس
    14

    آسیب دیدن ممکنه برای هرکسی در مسابقات لا این سطح پیش بیاد
    الحمدلله شاهد عملکرد خوبی از تیم ملی هستیم و زحمات کادر فنی و شخص رئیس فدراسیون علیرضا دبیر عزیز کاملا مشهود هست
    نظراتی هم که آقای دبیر رو هدف قرار می‌دهد و تخریب میکنه مشخص هست که سوزشش بخاطر چیه

  • امین
    15

    واقعا با این همه دروغ و و اراجیفی که بافتید مشخصه که منتظر چنین لحظه ای بودید که تمام عقده‌های سیاسی خودتون رو بر سر علیرضا دبیر و فدراسیون خالی کنید. واقعا کمی شرم کنبد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      توبه رکوردپیری جمعیت وبیکاری وسرکوب وسقوط تومان میگی سیاسی شرمت باد

  • ناشناس
    7

    مطمئن هستید اگر قاسمپور رفته بود طلایی شده بود؟ اگر کتفش در نمی رفت طلایی بود چرا بدین شکل همه چی رو زیر سوال می برید ، هر دو فرزندان این سرزمین هستن تفرقه و جدایی نندازید

  • ناشناس
    15

    باباش تو فدراسیون نفوذ داره
    مشخص بود چقد روش تبلیغ کردن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      ادم باش نامرد دروغگو

  • کمبوجیه
    11

    با خادم تو آسیا ششم شدیم

  • ناشناس
    6

    اولا هرکشوری باید بدنبال ورزش همگانی باشد و شرایط را برای ورزشی کردن جامعه فراهم بکنه تا قهرمانان خودبخود بر خواهند خواهند خاست .
    ثانیا ورزشهای پرهزینه مانند کشتی و وزنه برداری را با ورزشهایی نانند تنیس روی میز
    پرشها
    تیراندازی
    و نظیر اینها عوض بکند

  • همرزم هادی
    14

    ضمن تشکر ازآقای یزدانی.باید خدمت عزیزان عرض کنم این جوان اسیر پروژه پهلوان سازی شده که درمسیر خاصی از اواستفاده شود که درمیدان محقق نشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      مگه نیست! کم شعور بیشترین مدال تناریخ ایران را دارد

  • ناشناس
    8

    چطور چندین حریف را شکست داد و به فینال رسید نق نمی زدید در ورزش قهرمانی اسیب دیدگی حتی در آخرین لحظه موضوعی طبیعی است به یزدانی افتخار می کنیم علیرغم آسیب دیدگی در بازی فینال با یک دست حتی تلاش کرد طلا بگیرد..نقره ایشان با وضع موجود کمتر از طلا نیست حریف ایشان می فرمایند یزدانی اسطوره است اما عده ای هدفشان فقط تخریب است..

  • مجتبی
    11

    سلام
    آقای دبیر با کادری که چیده قهرمانان سابق درستکار سوریان رنگرز عالی درخشیده فرنگی قهرمان المپیک شد
    اینجا هم یزدانی نقره المپیک
    نقد وارده دعوت بشه توضیح بدن
    ولی ایران با همین مدال های کشنی و مدیریت آقای دبیر کشور ایران شده جایگاه ۲۱ و ترکیه ۶۰ و سویس ۳۰
    حالا خودتحقیرهای یا وطن فروشان ناله حرف چرند زیاد میزنن

  • فرج
    7

    چرا زارع نتونست طلا بگیره ؟ یزدانی پهلوان مردمی .

  • ناشناس
    7

    ایران همیشه پره از کارشناسه تو همه مسائل.‌ کارشناسانی که تابحال دوبنده رو تو دست نگرفتن .
    رفقا کسی که تصمیم گرفته از توی کوچه نیومده طرف خودش قهرمان جهانه یعنی منظورتون اینه اون حالیش نیست شماها که تا حالا یه مدال از نزدیک ندیدید بیشتر از این همه صاحب مقام و مدعی با نتیجه اطلاع دارید ؟
    خود کامران قاسم پور مصدوم بود و تو مسابقات ۲۰۲۳ نتونست شرکت کنه جاش آذرپیر توی وزن ۹۶ رفت .
    بالاخره اگر قراره تو فینال طلا بگیره باید بتونه بیاد تا فینال که طلا رو بگیره دوستان
    تمام احتمال های جایگزین کردنش هم بنا به بالا اومدن تیلور بود .
    تیلور تو انتخابی بالا نیومد چرا باید الان قاسم پور ۶ مداله المپیک اولی باید جایگزین یزدانی بشه با سه برابر تجربه قهرمانی بیشتر .
    نمونه همین تصمیم رو در جام جهانی اخیر جای بیرانوند مصدوم حسینی اومد و ۶ تا گل خوردیم .
    این دوستمون میومد با توجه به کسایی که ازشون باخته اون آخرش میرسید به نیمه نهایی تهش برنز میگرفت و میرفت

  • ناشناس
    8

    من مات ومبهوت دربازی قبل فینال اصلا من نه تکنیک ونه تاکتیکی از حسن دیدم فقط میخواست ازیک تاکتیک سوخته یک امتیازی خروج از تشک رو اجرا کنه که این امر دیگر در سطح بالای کشتی المپیک معنایی ندارد کشتی گیر اگر اماده باشد نیاز ی به همچین کاری ندارد آن هم در سطح حسن اگر مشکل دارد کشتی گیر دیگر آخه چقدر تبلیغات براش انجام شد از طرفی منجر به نابود ی حسن آقای عزیزمان کردند بالا میبرن ویک دفعه برزمینش میزنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      شما که چیزی ندیدید یا نابینا هستی و یا فرق کشتی و فوتبال را نمیفهمی و یا اشتباهی یک کانال دیگه ایی رو دیدی!

  • ناشناس
    4

    خودورزشکارهم ازاین بی عدالتی نهایت استفاده کرد واز پهلوانی به دور است که حقی ضایع کنی. کدام پهلوان باید ازمردم قاسم پور حلالیت بطلبد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      باور کن قاسمپور به دور دوم هم نمیرسید

    • ناشناس
      4

      نگارنده ی بیسواد

  • ناشناس
    10

    دست بردارید از سیاسی بازی
    یک پهلوان تمام توانش رو بکار برد و از جان مایه گذاشت
    نشد آنچه شایسته ش بود بشه
    بقیه تحلیل سیاست زدگی و عقده گشایی و دور از ملی گرایی هست

  • باخداباش
    1

    بیشتر نظرات آرزوی حسادت هست نه فنی،هم فدراسیون کارش درسته هم ورزشکارا،اون بی اخلاقی که به حسن یزدانی گفته پهلوان پنبه،از روی چه حسابی این حرف و زده خودش بهتر میدونه،بروکس آمریکایی که تیلور شکست داده بود باخت داد وسوم شد،

  • ناشناس
    1

    بابا روسیه نبوده که اینقدر فینال رفتن

  • ناشناس
    1

    واقعا برای نگارنده عزیز متاسفم که نه تنها به ورزش کشتی اشراف ندارد بلکه خواسته یا ناخواسته داستان را تحریف کرده! بزرگوار کامران سه سال متوالی به یزدانی در انتخابی باخته و رفت ۹۲ وبرای انتخابی رفت به ۹۷ یعنی در چرخه ۹۷ شرکت کرد! به خواست خودش.درانجا انتخاب نشد چون اذر پیرا اول شد.وفایی هم بخاطر اول نشدن در اسیا از چرخه ۸۶ خارج شد! و حتی برای کارایی یزدانی وی را به سخت ترین تورنمنت مجارستان که ۴ المپیکی رنک بالا بودن و تست کردن و اول شد!!!! پس چرا میباید انتخابی مستقیم با قاسمپوری که اصلا در چرخه ۸۶ نبوده باید انتخابی بده!!! ؟؟؟ لطفا با اطلاعات کافی و مستندات حرف بزنید

  • ناشناس
    1

    کشور را نمیشه با ذکر وتسبیح اداره کرد مخصوصا ورزش که اراده وتجربه وتلاش به دور ازتبعیض لازم دارد نه رانت واختلاس وتمتمیت خواهی بدون لیاقت

  • ناشناس
    1

    چی داری برای خودت میگی رانت و....مرد مومن در مورد پرافتخار ترین کشی گیر تاریخ ایران حرف میزنی که بدترین عملکردش نقره المپیک ست؟! تنهای کسی ست که همانند اقا تختی یک طلا و دو نقره گرفته!!! اقای قاسمپور در چرخه ۹۷ با خواست خودش رفته و موفق نشده و یه ماه مونده دبه کرده و و میخواد چرخه را دور بزنه و زرتی انتخابی مستقیم بگیره! اگر رانت بازی بود این قاسمپور ست که رانت میخواست نه یزدانی که طبق چرخه عمل کرده! یا خوابی یا خودتو به خواب زدی! قاسمپور اگر خدایی نکرده میرف در دور دوم قطعا حذف بود

  • ناشناس
    1

    متنی عاری از حقیقت اولا قاسمپوروضعیتش مشخص نبود که درچه وزنی هست بعدش حسن تافینال هیچ مشکلی نداشت وعالی بودواگرکتف اودچارمشکل نمیشدبدون شک طلایی بود
    این همه درآوردی غیرازاینکه اگرکتف حسن آسیب نمیدیدمعلومه که غرض هاعودکرده و ربطی به مسائل فنی وکشتی نداره.حسن با همین دست هم درکشورحریف نداره
    عوض خسته نباشی رو اعصاب مردم نرو
    حسن متشکریم

  • ناشناس
    1

    آقا حسن از جان و سلامتی خودشون مایه گذاشتند

    و نقره ی او کم از طلا ندارد خداوند حافظ شان باد از شر این دسیسه ها

  • ناشناس
    3

    فدراسیونی که دبیر اداره اش میکنه نباید بیشتر از این انتظار داشت.والسلام

  • محسن شیری
    2

    اینجا مهلوم شد این دوبنده حق یزدانی نبوده....

  • علی فتاحی راد
    0

    آفرین برکشتی گیران باغیرت آزاد وفرنگی

  • ناشناس
    1

    خدا نکنه ملتی دچار خود تحقیری بشه کشتی و تکواندو خوب کار کردن الگو بشن برای سایر رشته ها

  • عباس
    1

    حسن یزدانی می‌تونه دوتاالمپبک دیگه طلابگیره،حرف مفت نزنید

  • ناشناس
    4

    یزدانی چون در فرودگاه ساری به استقبال رئیسی رفت مورد لطف قرار گرفت وگرنه چرا بایستی یک فرد مصدوم را به چنین مسابقاتی فرستاد. متاسفانه کشور را سوئ مدیریت به فنا داده است . کشوری چون بحرین برای کسب اعتبار و مدال آوری از هر جایی بتوانند ورزشکار جذب میکنند اما سوئ مدیریت ما هم ورزشکاران را فراری داده و هم انگ بی وطنی به آنان میزنند.

  • مهدی
    1

    سلام نظر شما محترم ولی به عقیده و نظر حدود 90 درصد مردم ایران کاملا اشتباهه و بهترینه وزن 86 حتی با وجود آسیب دیدگی با اختلاف حسن یزدانی هستش لطفاً شما که مسئولیت رسانه ای دارید حرفه ای تر گزارش بنویسید و اغراض سیاسی رو در نظراتتون دخالت ندید.

  • محمد
    1

    حسن یزدانی که ده سال مستمر بدون ذره ای نوسان تو فینال بوده رو بذارن کنار برن یکی دیگه رو بیارن که تازه فقط احتمال میدن میتونه مدال بگیره
    همینقدر نادان
    بعد اگه طرف تو مقدماتی حذف میشد همین شما می‌نوشتبد شانس مسلم مدال رو از المپیک حذف کردن و ایران رو از مدال با یک تصمیم اشتباه محروم کردن و به منافع ملی ضربه زدن

  • ناشناس
    1

    خب هر کسی از زاویه دید خودش به ماجرا نگاه میکنه. اما این روش مدیریت کردن در کشور واقعا مملکت رو عقب برده مثال : ببینید الان 45 ساله ما داریم روی انرژی اتمی کار میکنیم خب الان چندتا نیروگاه اتمی داریم چرا در تابستان ها کمبود برق داریم الان در کل جهان کشوری که مثل ما این همه سال روس انرژی اتمی کار کرده حداقل 80% برق رو از اون تامین میکنه چرا ما 1% هم از اتم برق تولید نکذدیم چرا سوختهای فسیلی مثل گاز ، مازوت و ... رو می سوزانیم تا برق تولید کنیم. جز اینکه بی برنامه هستیم جز اینکه دلسوز نداریم.
    اندکی تفکر............

  • رحمت شجاعی
    1

    فقط دلت خوشه یه چیزی بنویسی....
    هر کی حرف نزنه، نمیگن لال است
    هر کی هم مطلب ننویسه ، نمیگن بی سواد است.
    نمیگم بیسوادی
    ولی ننویسی ، .... بهتره
    اولا هر کس را بجای حسن می آوردن، توی همون مبارزه اول حذف میشد
    دوما، مبارزه، انتخاب خود حسن بود
    مگه ندیدی با کتف آسیب دیده، تا آخر جنگید
    سوما چند ده تا کارشناس نظر دادن، تا تکلیف روشن بشه
    پس لطفا .....

  • ناشناس
    0

    نقد بیجا. و تعصب گونه بود دبیر کارش و خوب انجام داده. نتیجه ش هم تعدد فینالیست تو المپیک مشخصه. خواهشن با بغض و کینه مطلب ننویسید و موج سوار نباشید

  • عبدالله نظری قادیکلای
    0

    اینهاهمه داستان نبود قبل از اقای وفایی یک نفر دیگر هم بود که فدراسیون رویش سرمایه گذاری کرد ولی مثل آقای وفایی موفق نشد در ضمن حسن وقتی تقیر وزن داد یعنی از ۷۴ به ۸۶ رسید سال اولش نتوانستموفقیت بزرگی کسب و زمان لازم بود که در این وزن جا پیدا کند چرا اقایقاسمپور دوباره میخواست از۹۲ به ۹۷ و از۹۷ به ۸۶تقیر وزن بدهد من معتقد هستم فقط تشک کشتی جایگاه عزیزانمان انتخاب می‌کند نه دخالت‌های بیجاه ۰۰۰خلاصه مطلب سهمیه وزن ۸۶ المپیک حسن گرفته وبه نظر خودم وبعضی از دوستان حسن در بازی مقدماتی بهتر از سال گذشته با کتف جرای شده کشتی گرفته در خاتمه کدام کشتی گیر داخلی توانست چه در انتخابی آسیایی ۰ جهانی ۰ المپیک اقای حسن یزدانی ببرد کسی نبود این بچه با تلاش و زحمت خودش برای ایران عزیزمون افتخارآفرید

  • ناشناس
    0

    الان باید مجسمه ساعی ،دبیر و رنگرز وسوریان از طلا ساخته شود تا الگوی نوجوانان ورزشکار قرار بگیرد هرچند ما ایرانی ها سابقه خوبی از قدردانی از بزرگانمان نداریم و بیشتر دنبال حسادت و زمین زدن بزرگان هستیم تا ضعف خود را پوشش دهیم.

  • ناشناس
    0

    بیا این قدر دهن بین هستید که نگو . فقط کافیه یک شکست بخوریم ببین این دهن بین ها از کاه چه کوه هایی می سازند . نویسنده این متن هیچ بویی از ورزش نبرده است و هیچی از ورزش نمی داند مردم عامی هستند و همه قدرت تجزیه و تحلیل در یک مسئله خاص را ندارند . همان طور که من هم در بعضی مسئله ها عامی هستم . ورزش قهرمانی و حرفه ای ، شکست دارد پیروزی هم دارد مصدومیت هم دارد . طرف سه دوره پیاپی رسیده به فینال المپیک ، در بیش از ۲۰۰ مبارزه با قدرت‌های دنیا ۱۹۷ تا پیروزی کسب کرده . با کتف مصدوم در جهانی و المپیک و بازی های آسیایی مدال گرفته را نمی بینید مگر باید همیشه برنده باشد؟
    جرم کشتی و دبیر و یزدانی و قاسمپور و زارع و ساروی و کاوه و رنگرزی فقط و فقط و فقط بچه حزب الهی بودنش هست . دشمنان این را نمی توانند تحمل کنند

  • سیگنال رایگان
    0

    اگر طلا میگرفت هم اینطور انتقاد میکردین؟؟؟مطمعنا اونوقت مینوشتید زنده باد تجربه،زنده باد کاردان،زنده باد دبیر....منتقد منصف باش...وجدانو رو کن

  • ناشناس
    3

    حسن یزدانی به کوری چشم بعضی پهلوان پنبه های سیاسی قهرمان هست و در اذهان مردم قهرمان می‌ماند همانطورکه حریفش گفت اون یک اسطوره است زحمات زیادی برای شادی ملت کشید زنده باشی دلاور

  • حاج حسن
    2

    فقط پلنگ خشمگین مازندران رحمان بیرحم........بقیه آزاد کاران را ولش کن جونم ایران جونم رحمان.....

  • حامد
    4

    حسن یزدانی از کشتی دوم درد داشت . اگه کامران سالم بوده و نیاوردنش واقعا اشتباه کردن چون کامران در یه وزن بالاتر طلا گرفته بود .

  • پهلوون
    0

    اساس مطلبتون درست نیست حسن یزدانی به مسابقات مجارستان اعزام شد و مقرر بود در صورت عدم نتیجه گیری به المپیک اعزام نشه ولی اونجا تونست اول بشه
    ضمنا پروسه مسابقات انتخابی باعث شد فردی مثل اسماعیلی به المپیک بیاد و طلا بگیره یادمون نره اگر دخالت کادر فنی بود باید گرایی می اومد که المپیک گذشته طلا گرفته بود.

  • پویا سررشته دار
    0

    عاشقتم تختی دوم من ، می‌دونم که برای کتف تو توطئه چیدن و برنامه داشتن و کاملا از کشتی معلوم بود
    تو لایق طلا بودی و به هر حال همیشه قهرمان و پهلوان مایی و خواهی بود❤️🙏🌹

  • ناشناس
    1

    بسوزه پدر مصلحت اندیشی!!!!

  • محمدبیات
    0

    کم لطفی نکنین ..المپیک نقره گرفت میدونی یعنی چقد بالا هست ..با ۱دست کشتی گرفت رمضانوف سردرگم کرده بود .ولا دستش اسیب نمیدی رمضانوف میدوخت رو تشک

  • امید
    2

    خدا رحم کرد طلا نگرفت وگرنه پدر وام دوستش تا المپیک بعدی چند فقره وام میلیاردی بلاعوض طلب میکرد

  • شھرام روحانی
    0

    سلام، خوب ای بی معرفتھا،مگہ نقرہ المپیک کمہ،اونم با اون کتف،کشتی حسن یزدانی تو یہ سطحی ھست کہ ھر کسی نباید بہ خودش اجازہ بدہ در موردش صحبت کنہ،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد