قلعه نویی: داوران هم ممکن است با VAR اشتباه کنند

سرمربی تیم ملی ایران عملکرد شاگردان خود در جدال با ازبکستان را مورد ستایش قرار داد و علیه تصمیمات داور استرالیایی موضع گرفت.

قلعه نویی: داوران هم ممکن است با VAR اشتباه کنند

تیم ملی ایران در سومین بازی‌اش در گروه نخست دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 به مصاف ازبکستان رفت که شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از 2 برد یک‌گله مقابل تیم‌های ملی قرقیزستان و امارات، امروز در تاشکند برابر ازبک‌ها متوقف شدند تا 7 امتیازی شوند. نکته مهم آنکه ملی‌پوشان با توجه به گل زده کمتر نسبت به ازبکستان، در رتبه دوم گروه خود قرار دارند و جالب آنکه برای سومین بازی پیاپی برابر ازبک‌ها به نتیجه تساوی رضایت دادند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی امروز با وجود 10 نفره‌شدن، عملکرد بهتری نسبت به ازبکستان داشتند اما ناکام در رسیدن به گل بودند. البته که تصمیم جنجالی داور استرالیایی در واپسین لحظات بازی و عدم اعلام پنالتی به سود تیم ملی هم در توقف بیرون از خانه شاگردان قلعه‌نویی در تاشکند موثر بود. بعد از پایان مسابقه، سرمربی تیم ملی ایران در جمع خبرنگاران حضور یافت و در حالی‌که مسابقه امروز کم‌هیجان و کم‌اتفاق دنبال شد، از عملکرد شاگردان خود قدردانی نکرد و مدعی شد که 2 پنالتی به سود تیمش اعلام نشده است!

دو پنالتی و دو امتیاز از این بازی طلبکار شدیم!

قلعه‌نویی درباره مسابقه امروز تیم‌های ایران و ازبکستان گفت: «تبریک می‌گویم، دو تیم بازی باکیفیتی را برگزار کردند. من به بازیکنان تیم خودم افتخار می‌کنم که در این جو سنگین توانستند یک بازی بابرنامه و تاکتیکی انجام دهند و به لحاظ آماری هم ما بالاتر از ازبکستان بودیم، با اینکه نزدیک به 40 دقیقه ما 10 نفره بازی کردیم. از داور بازی تشکر می‌کنم. او خیلی خوب قضاوت کرد و نزدیک به صحنه‌ها بود. ما دو پنالتی و دو امتیاز از این بازی طلبکار شدیم!»

به بازیکنانم افتخار می‌کنم

سرمربی تیم ملی با اشاره به اشتباهات داور مسابقه در بازی امروز توضیح داد: «صحنه‌ها را که دیدیم یک‌بار روی سردار آزمون و یک‌بار هم همان پنالتی که رد شد، بود. داور بسیار خوب داوری کرد، ولی بیشتر از آن به بازیکنانم افتخار می‌کنم که بعد از اینکه 10 نفره شدیم هم امید گل‌ بیشتری داشتیم و هم مالکیت توپ بیشتری. خدا را شکر تیم ما به بلوغ تاکتیکی رسیده و بعد از سه بازی سه کلین‌شیت داشتیم. به غیر از یک صحنه هیچ خطری روی دروازه ما مقابل ازبکستان ایجاد نشد. این بازی تمام شد و از فردا برای بازی با قطر فکر می‌کنیم. همچنین برای همکار خوبم آقای کاتانتس (سرمربی ازبکستان) آرزوی سلامتی دارم».

به نظر من بهترین بازیکن بازی باید دروازه‌بان ازبکستان باشد

امیر قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره بهترین بازیکن مسابقه امروز، از عملکرد دروازه‌بان ازبک‌ها تمجید کرد و گفت: «ما یک پنالتی، تعداد زیادی کرنر و 3-2 موقعیت گل داشتیم. آیا این نشان نمی‌دهد که ما دنبال سه امتیاز بودیم؟ به نظر من بهترین بازیکن بازی باید دروازه‌بان ازبکستان باشد؛ هر چند می‌دانم که ما دو امتیاز را اینجا جا گذاشتیم. بعد از هر بازی سوای هر نتیجه‌ای باید به سمت تماشاگران برویم و از آن‌ها قدردان باشیم و این اقدام ما اصلاً ربطی به نتیجه نداشت».

داوران هم ممکن است با (VAR) اشتباه کنند

قلعه‌نویی درباره تصمیمات (VAR) در مسابقه امروز گفت: «من یک مثال بزنم. در بازی آلمان - اسپانیا (در یورو 2024) یک پنالتی 100 درصد برای آلمان گرفته نشد و در نتیجه یک جام تأثیرگذار بود. بعد از چند وقت یوفا اعلام کرد که آن پنالتی گرفته نشد. به هر حال داوران هم ممکن است با (VAR) اشتباه کنند. داور در بازی امروز به صحنه‌ها نزدیک بود و سرعت بازی را نگرفت و به زیبایی آن کمک کرد. هرچند اعتقاد ما این بود و بعد از دیدن صحنه‌ها می‌توانست برای ما دو پنالتی بگیرد، اما باز هم از داور تشکر می‌کنم. داور استرالیایی داور بزرگی بود و جزو داوران خوب آسیاست و بابت این، من از او تشکر کردم. وظیفه ماست که تشکر کنیم».

خیلی بازی تاکتیکی و درگیرانه‌ای بود

سرمربی تیم ملی در ادامه صحبت‌های خود درباره عملکرد تیم داوری علیه ازبکستان توضیح داد: «براساس آن چیزی که در بین دو نیمه نگاه کردیم هیچ اتفاقی نیفتاد و حتی با (VAR) هم چک نشد، در این شرایط وقتی بازی ادامه پیدا می‌کند یعنی هیچ اتفاقی نیفتاده است، ولی اتفاقات داوری برای ما در آن 2 صحنه پنالتی بود. به هر حال بازی تمام شد و باید به بازی بعد فکر کنیم. از خبرنگاران ازبکستانی و ایرانی تشکر می‌کنم. من فکر می‌کنم یکی از بازی‌های خوب این گروه بود و خیلی بازی تاکتیکی و درگیرانه‌ای بود. در نهایت بازی خوبی بود و باز هم از گروه داوری، تماشاگران و مسئولان اجرایی تشکر می‌کنم».

فکر می‌کنم نعمتی می‌توانست زودتر از این‌ها هم به تیم ملی دعوت شود

امیر قلعه‌نویی درباره عملکرد خط دفاعی تیمش در این دور از رقابت‌ها گفت: «ما در جام ملت‌ها در تلویزیون خودمان گفتیم که ما از نظر ساختار دفاعی تیم دوم جام  بودیم، ولی گل‌های زیادی هم دریافت کردیم. الان ما 4 بازی است که کلین‌شیت کردیم که دو بازی آن مقابل ازبکستان بوده است و نشان می‌دهد که آن زمان که از ساختار دفاعی‌مان تعریف می‌کردیم درست بوده است و روی اشتباهات فردی گل می‌خوردیم. ساختار دفاعی ما وظایف‌اش را به نحو احسن انجام می‌دهد. در همین بازی و بازی با امارات امید گل حریفان ما به یک هم نرسید و این نشان می‌دهد که آن زمان حرف‌مان درست بود و از تک‌تک بازیکنان‌مان در ساختار دفاعی تشکر می‌کنم. امروز علی نعمتی اولین بازی ملی‌اش را انجام داد که فکر می‌کنم می‌توانست زودتر از این‌ها هم به تیم ملی دعوت شود».

منبع: فوتبال 360
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    شما همیشه طلبکار هستی. باید مربی استقلال می شدی.🤣🤣🤣

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد