واکسیناسیون بیش از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار نوبت سر دام در چهارمحال و بختیاری

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، از کنترل مؤثر بیماری‌های واگیردار دامی طی سه ماه ابتدایی امسال در استان خبر داد.

واکسیناسیون بیش از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار نوبت سر دام در چهارمحال و بختیاری

حسین صالحی گفت: کنترل بروز برخی از بیماری‌های دامی با انجام واکسیناسیون جمعیت حساس دام، روش آسان‌تر و مؤثرتری است که سبب حفظ سرمایه‌های دامی، سلامت فرآورده‌های خام دامی حاصله و ایجاد اشتغال پایدار در این صنعت و صنایع وابسته می‌شود.

صالحی افزود: ایمن سازی دام‌ها علیه برخی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان مانند هاری، بروسلوز (تب مالت) در کنار اجرای برنامه‌های پایش و مراقبت، در کنترل و حتی ریشه‌کنی این بیماری‌ها نقش اساسی و مهم دارد.

وی، اضافه کرد: از ابتدای امسال، بیش از دو میلیون و ۴۱۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام سبک و سنگین استان علیه بیماری‌های مختلف دامی (مانندهاری، برسلوز، تب برفکی، لامپی اسکین، پاستورلوز، آگالاکسی، شاربن، آبله گوسفند و بز، اکتیمای واگیر، طاعون نشخوار کننده گان کوچک و ...) و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان (دام) صورت گرفته است.

صالحی ادامه داد: برای انجام واکسیناسیون مؤثر، پوشش حداکثری جمعیت دامی حساس، لازم و ضروری است که برای دستیابی به این هدف، همکاری دامداران با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی دارای اهمیت است.

وی، گفت: با اقدمات مختلف بهداشتی قرنطینه‌ای، همچنین اجرای عملیات‌های پایش، مراقبت و واکسیناسیون صورت گرفته، در حال حاضر کانون رخداد بیماری دامی در استان وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، همه جمعت دام سبک و سنگین واجد شرایط استان، تحت پوشش برنامه‌های مختلف واکسیناسیون قرار گیرند.

صالحی افزود: رعایت شرایط و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای، همچنین رعایت اصول امنیت زیستی (بیوسکوریتی) از سوی دامداران، در کنار انجام واکسیناسیون، کنترل هرچه بهتر و بیشتر بیماری‌های واگیردار دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرآنلاین

68

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد